340 2ltr classicswede
- V300 register
- Verbannen
It started life in 1989 as a 1.7 model.
It is now fitted with a 2ltr engine from a 460.
The 460 lump does bolt in as the block is the same.
The fist mod I made to the car was a full sports exhaust.
Then I had the spax rear dampers made to fit, lowered springs made, poly bushed the front built my own anti roll bar link kit.
Oh and it is running on GPL only.
Closed loop lambda control
I hope you like it. The car is work in progress.
You really do have to drive the car to fell how different it is from a std 340.
Thanks
Dai
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
i'll fix them for you.
--> done
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dit is een 2 liter uit een 460.
het blok is hetzelfde als een 1700.
hij loopt op LPG en heeft een sportuitlaat.
de LPG installatie is blijkbaar een vrij moderne, want deze wordt geregeld met een lamda sonde.
verder is de wielophanging verbeterd met stuggere schokbrekers en polypropyleen bussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
The link rod kits are ones I have made.
The bushes are my own brand ones. the bolt is 3/8 by 5" long and the sleeve is a 120/140 one cut down to 50mm long.
I sell the complete kit for
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Well I've now got another manifold on and the engine running OK (LPG only)
some technical comments taken from the discussion @V3M
The throttle cable is off a machanical injection 240, the linkage just needs a little mod to make it hold, the peddle end is spot on.
I had a problem with not not willing to idle below 1500rpm. After loads of messing about I worked out the TPS switch was holding it open.
If anyone wants to use the manifold with the std zorst then remember to blank of the bolt holes where the inlet manifold used to bolt on - or it will blow!
The main things I need to is remove the old throttle cable, re route the inlet pipes and filter and make up the spare wheel bracket.
I hope it does improve fuel consumption as its been costing a fortune in fuel!!!!!
comments about wich engine this manifold came from:
This manifold was only ever fitted to very early mpi (multipoint injection) 4series. I think some similar age renaults may have also had the manifold.
The B18 E Engine had those Manifolds, about 1987-88 maybe 89 ish.
Both my F Reg 480's had the B18E which was the most Powerfull 1.7 Injection there was at 110bhp irrc.
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
If anyone wants to use the manifold with the std zorst then remember to blank of the bolt holes where the inlet manifold used to bolt on - or it will blow!
This is something I am not sure about; do you mean that there are holes in the exhaust manifold you have to put a bolt in to prevent exhaust fumes from blowing out??? or did you mean something else?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lijkt echt meer op de 1.8i, die in veruit de meeste 440's en 460's lag, oftewel een 1.8 single-point injectie.
De onderste 3 fotoos lijken weer verdacht veel op fotoos van een 1.7i zoals ze in de eerste 480's en latere 440's en 460's lagen.
Dit zijn multipoint-injectie motoren, en deze 1.7 motor was bijna even sterk als de 2.0 injectiemotor. Qua PK's waren ze zelfs vrijwel gelijk, alleen had de 2.0 wat meer koppel onderin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Deze Zweedse meneer heeft blijkbaar een injectie systeem op zn 340-1.7carb gebouwd. Of niet?
Wel knap op zich, en een leuk voorbeeld voor alle 340 1.7 klussers : de 440, 460 en 480's met 1.7i motor schopten het toch tot 107 pk's, terwijl de 2.0 het met 110 pk's moesten doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik zie daar B20F staan, Ron...
op de eerste fotoserie heeft ie inderdaad nog de spruitstukken van de B172K erop, en het ding loopt zowieso alleen op LPG. geen carburateur, of benzine injectie aanwezig dus.
voor een betere menging van het gas en een betere beademing, heeft ie er dus nu inderdaad het spruitstuk van zo'n vroege 1.8 injectie (107pk uit 1768cc) op gesleuteld. Het is nu dus een B20F motor, met een B172K uitlaatspruitstuk, en een B18E inlaatspruitstuk.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.