Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik ben 26 jaar en woon in Noord-Brabant, ik ben sinds vandaag eigenaar van een Volvo 340 uit 1986, een witte met CVT! Een van de vorige eigenaren heeft de auto 'Gerrie' genoemt.
Volgens mij is het een Basis uitvoering want er zitten geen ruimtes voor speakers (Er zitten wel speakers maar achter een plastic stuk zonder gaten om het geluid door te laten). Er zit jammer genoeg een deuk aan de rechterkant, en wat kleine roestplekjes maar volgens mij is de auto verder hard.
Leek me leuk om me op het forum aan te melden om meer over de 340 te weten te komen en om andere mensen hun 340's te zien!
Groetjes!
Edit: Er zitten wel originele Volvo speakers in, deze wil ik wel gaan vervangen. Ook zou ik achter wel speakers willen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;254972 schreef : Welkom, en leuk dat je voor een 340 hebt gekozen. Als je ze goed bijhoudt zijn het geweldige auto's. Veel plezier ermee
Ja hier was al het een en ander aan vervangen, enige is dat hij soms na remmen blijft hangen op 2000 toeren even. Ze hebben al een keer het tachorelais vervangen maar dit hielp niet kennelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
arpuS;254974 schreef : Ja hier was al het een en ander aan vervangen, enige is dat hij soms na remmen blijft hangen op 2000 toeren even. Ze hebben al een keer het tachorelais vervangen maar dit hielp niet kennelijk.
Waarschijnlijk de hogedrukremschakelaar kapot, deze hangt onder je hoofdremcilinder en heeft 2 aansluitingen. Je kunt die 2 draden doorverbinden om te testen, dan moet het probleem verholpen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Er staat echt een sh*tload aan informatie hier op het forum, hier eens stevig doorheen struinen gaat je al een heel stuk wijzer maken over de door ons zo geliefde auto's.
Het mooiste is nog om te overwegen clublid te worden, dan kun je onder andere gebruik maken van de sleuteldagen en geeft je toegang tot een puist (technische) informatie waar je U tegen zegt.
Heel veel (rij) plezier met jouw 340, enne......
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;254987 schreef : Welkom hier ArpuS!
Er staat echt een sh*tload aan informatie hier op het forum, hier eens stevig doorheen struinen gaat je al een heel stuk wijzer maken over de door ons zo geliefde auto's.
Het mooiste is nog om te overwegen clublid te worden, dan kun je onder andere gebruik maken van de sleuteldagen en geeft je toegang tot een puist (technische) informatie waar je U tegen zegt.
Heel veel (rij) plezier met jouw 340, enne......
:pics:
Haha ik ga zsm foto's maken! Eerst een keer wassen. Moet ook eens kijken naar de snelheidsmeter, die waggelt een beetje haha.
Edit: Als iemand een setje stalen velgen over heeft voor weinig heb ik hier interesse in, evt met banden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Zo niet, als het echt erg is of jou teveel irriteert dan zijn er nog nieuwe leverbaar (bv bij Dafhobby en/of Born Built Beauties)
Ow en voor advertenties hebben we een aparte rubriek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;254995 schreef : Even de kabel losmaken van de teller unit en er wat naaimachine olie in laten lopen, heb je zomaar kans dat de naald zich wat stabieler gedraagt.
Zo niet, als het echt erg is of jou teveel irriteert dan zijn er nog nieuwe leverbaar (bv bij Dafhobby en/of Born Built Beauties)
Ow en voor advertenties hebben we een aparte rubriek
Is dat heel lastig om te doen?
En excuus! Ik zal eens ff rondneuzen daar (:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Aan de bovenkant van de teller unit zitten twee schroeven welke een borgplaatje op z'n plek houden, die eraf schroeven.
Schopplaat eraf halen, zodat je er ook van onderaf hij kunt, en de twee stekkers uit de teller unit halen.
De snelheidsmeter kabel zit vast met een kunststof borgmoer , drukken en draaien om los te krijgen.
Even wat gepriegel (met name deze weer vast zetten aangezien je op de tast werkt)
En dan dus wat naaimachine olie in de kabelmantel laten lopen.
Misschien is dat een mooie gelegenheid om direct de lampjes in de teller unit te vervangen.
Je kunt de unit met wat beleid gewoon door het stuur naar je toe halen om er bijvoorbeeld op de werkbank/tafel aan te werken.
Zeker als je het leuk vind om klussen zelf aan te pakken is naast wat gereedschap de al aanwezige informatie hier op het forum en clubdocumentatie heel erg handig, naast natuurlijk de hier aanwezige kennis onder met name een aantal clubleden.
Mijn tip is dan ook; neem bij gelegenheid wat tijd om kennis tot je te nemen uit de diverse (technische) topics, heel veel antwoorden zijn namelijk al ruimschoots voorradig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.