HELP mijn auto spookt
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Vorige week zondag kom ik van mijn moeder vandaan en 2 kilometer van de thuisbasis gaat mijn auto inhouden bij het gas geven bij een stoplicht.
Ik kon hem aan de praat houden door de choke geheel uit te trekken en door de toeren heel hoog te houden en legde zo de laatste 2 kilometer af.
Eerste gedachte: carburateur problemen.
'Savonds auto laten staan en later bij het in de garage zetten had ik het idee dat het eigenlijk al over was.
Toch nog Luchtfilter eraf, beetje kloten met benzinefilter en er weer in elkaar.
Hierna de hele week gereden zonder problemen.
Gisteren na een week naar Moeder en op exact hetzelfde kruispunt hetzelfde probleem.
Met moeite thuisgekomen. Dit keer moest ik remmen en sloeg de moter af.
Valt niet mee om hem met hogetoeren te schakelen.
Toch weer voor de deur gekregen.
Vanochtend gestart: Loopt weer als een zonnetje.
Buiten benzine/carburateurproblemen begin ik nu aan straling te denken.
Kan de electronische ontsteking beinvloed worden door duistere machten?
Is er iemand met goede ideeen?
Voorbaat dank Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Mij doet het voorval meer aan een bevroren carburateur denken. Zit de slang tussen uitlaatspruitstuk en luchtfilter goed op z'n plaats ? Kan je niet van iemand tijdelijk een luchtfilterhuis lenen met thermostaat ? Deze thermostaat houdt de inlaatlucht op 38 graden , als dit niet lukt , krijg je bevriezings verschijnselen , ofwel ijsvorming in de venturi e.o.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Inmiddels loopt hij dus weer als een zonnetje (zonder iets te doen net als vorige week op hetzelfde tijdstip en op dezelfde plek)maar durf ik niet meer naar mijn moeder.
Zal eens kijken naar de slang tussen uitlaat en luchtfilter? en de thermostaatklep in de luchtfilter inlaat eens controleren. Blijft een raadsel maar ook weer boeiend.
Wordt vervolgd
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Albert1;253124 schreef : Weet helemaal niet of jouw auto een elektroniche stationair regeling heeft. Dit was bij mij een stekkertje op de carburateur (B200 Solex .34-34 Cisac Z11). Op het moment dat deze niet goed zat sloeg de auto meteen af bij het afremmen. Mocht je zo'n stekkertje hebben dan maakt deze misschien soms niet goed contact.
Zal ik eens nakijken. Echter het is 2x opgetreden na gas geven bij stoplicht dus niet bij remmen.
Bedankt
- V300 register
- Verbannen
Want anders merk je het tijdens het rijden ook wel lijkt mij.
- V300 register
- Verbannen
Als het een 1.7 betreft, of een 2-liter met Solex carburateur zou het ook kunnen dat de vlotter lek en daardoor te zwaar is. Dan krijg je ook dit soort verschijnselen, in het beginstadium vooral bij specifieke situaties.
- Steven340
- Nieuw lid
Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook lang geleden gehad, dat was in mijn geval een losgetrilde vlotterdeksel en ook een defecte stationair sproeier, deze klikte niet meer.
Door deze te testen, contact aan > draadje eraf en erop > hoor je dat hij klikt is dat ok.
Kan alsnog verstopt zitten natuurlijk, dan deze eruit draaien en nozzle bekijken / doorblazen, die kun je er zo af trekken.
En uit voorzorg zou ik even alle schroeven nalopen bovenop de vlotterdeksel van de carburateur, en gelijk alle 4 de moeren.
Dat het uiteindelijk lostrilt is een bekend euveltje, voor het mooie zou je een steuntje kunnen maken aan het luchtfilterhuis en het kleppendeksel.
Dat voorkomt het lostrillen meer.