Wat is jouw kilometerstand?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
JKiers;248640 schreef : Wat voor dieseltje rijd je?
Heel spannend: een Mazda 626. Zo'n ouderwetse turbodiesel waarvan het gaspedaal vooral de hoeveelheid rook bepaalt en niet zozeer de snelheid :+
Maar qua comfort stukken beter dan een 360... Wel minder rijplezier natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

De 2.0 DiTD met maar liefst 100 pk.

- V300 register
- Verbannen
-

- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
volvofiel;248651 schreef : Heel spannend: een Mazda 626. Zo'n ouderwetse turbodiesel waarvan het gaspedaal vooral de hoeveelheid rook bepaalt en niet zozeer de snelheid :+
Maar qua comfort stukken beter dan een 360... Wel minder rijplezier natuurlijk.
Haha, niets mooiers dan een ouderwetse turbodiesel! Ik heb m'n eerste kilometers gemaakt in een 740 station met een 2.4 zes in lijn turbodiesel. Wat een góddelijk vervoersmiddel was dat zeg! :worship:
Ik vind de 360 het fijnst rijden met wat gewicht in de kont, 1 of 2 personen achterin bijvoorbeeld, dan zweeft hij echt over drempels. Zonder gewicht is hij wat stugger met die lekkere bladveren :groovy:
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals de liefhebbers terecht opmerken: "if it doesn't blow, it sucks..." :humor:
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;248623 schreef : Die 360 van Jean-Luc staat nog altijd bij Erik, heb voor die auto inmiddels 4 harde deuren gescoord in kleur, dus nog altijd wachtend om opgeknapt te worden, en je kilometerstand om precies te zijn:
En nog altijd starten en lopen dat ding.
Dat was een fijne en betrouwbare auto. Ik kan er maar in 1 rijden, dus toen de GLS eindelijk klaar was, heb ik er afscheid van moeten nemen. Er zit wel wat werk aan

- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;248623 schreef : Was binnen de club ook een grijze 340 sedan van '84 met 6 ton op de klok, wel met al de derde motor begreep ik.
Uiteindelijk helaas total loss gereden, was een auto die de zijkant ramde.
Topic moet nog wel ergens terug te vinden zijn.
Deze is ook van mij geweest. Ik heb hem van 515.000 naar 525.000 gereden en toen was volgens mij de eerste motor overleden (speling op de oliepomp). Daarna heb ik lpg in laten bouwen in mijn groene GLS en heb ik de 340 verkocht met ruilmotor. De volgende eigenaar heeft er tot de 600.000 mee gereden.
- V300 register
- Verbannen
-