Carbagerun Wintereditie 2017
- V300 register
- Verbannen
Ik ga meedoen met de carbagerun met mijn vario.
Zie www.carbagerun.nl/edities/winter-editie-2017/
Inmiddels heb ik alle koelslangen op die van de kachel na vervangen en achtergordels ingebouwd. Ook heb ik winterbanden en sneeuwkettingen.
Ik ga nog naar een hobbygarage om de vario bij te stellen en de tandwielkast olie aan te vullen.
Ik vraag me af wat allemaal handig is om mee te nemen om eventueel noodreparaties te doen. En verder nog dingen die ik zou kunnen aanpassen.
De auto loopt opzich goed en alles werkt (moet nog wat rommelen met een stadslichtje)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Voor een vario kan je nog wat vacuumslangen meenemen. Misschien is een extra gaskabel ook wel handig. Die kunnen stuk gaan (dat plastic bij het schutbord).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Plus de typische varioattributen zoals bergremschakelaar tachorelais emvk
En indien voorhanden set reserve aandrijfriemen voor de cvt
Voorts als je die hebt een wintergrille en sneeuwkap voor de motorkap
Tenslotte gaat juist die koelwaterslang die over het kleppendeksel naar de kachel gaat vaak kapot
En natuurlijk een doosje zekeringen en reservelampen
Veel succes en plezier
Mvg
André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat ik zeker mee zou nemen om te kunnen McGyveren:
- bovengenoemde koffer gereedschap, daar kun je zowat alles mee repareren aan een 340, aangevuld met een goede gasaansteker.
-reservelampjes, relais en zekeringen
-slangklemmen
-bus WD40
-bus remmenreiniger
-paar poetsdoeken
-rol Ducttape
-rolletje isolatietape
-Ty-reps
-wat brandstofslang (+- 6-8mm)
-wat soepele elektriciteitsdraad
-wat scotchlocks
-Jerrycan brandstof
-Jerrycan schoon drinkwater
-fles (goedkope) Vodka
Daarnaast, weliswaar op de 2e plaats van belangrijkheid, maar erg handig:
-grote beurt set (bougies, bougiekabels, distributiekap, rotor, luchtfilter, V-snaar, koelvloeistof, thermostaat, remvloeistof, olie, oliefilter,...), dan heb je die dingen ook getackeld en als je ze niet nodig hebt kun je ze naderhand alsnog gebruiken wanneer de auto een beurt krijgt.
-set ruitenwissers
-carburateur
Als je ze voor handen hebt, en je hebt nog plaats in de auto, zou ik de volgende onderdelen ook op reserve meenemen:
-dynamo
-startmotor
-accu (lekvrij of gel!)
-brandstofpomp
-setje varioriemen
-set ruitenwisserarmen + wissers
-set koplampen (armaturen + lampjes)
Kleine kans dat je deze items nodig zult hebben, maar dit zijn zo ongeveer de onderdelen die het nog wel eens kunnen begeven en die je makkelijk, eventueel zelfs naast de weg, kunt vervangen.
Vooral heel veel plezier toegewenst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ging vroeger met een maat vaak op slooptocht door frankrijk, doorgaans met een ouwe CX break van hem (meerdere in serie, rampenhokken). Hebben we toch meermaals alle supers en autoshops afgeklepperd voor zoiets stoms als bv voorremblokjes. Jongejonge je ziet toch dat ze bijna op zijn voor je weggaat? Idem waterpomp duur moeten kopen bij een dealer, er lag een goedkope thuis klaar op de plank. zucht.
Enkele keer met een auto van mij geweest: daf 66, probleemloos heen en volgepakt terug. Ami6 en peugeot 404 idem geen slag gemist. vers opgeknapte 2CV: 1 op het spruitstuk gesmolten bougiekabel wegens een foutje bij de routing (langs de weg in 5 minuten opgebeund met ducktape). Die hadden ze gelukkig dan weer wel in de super.
ja of het hoort bij dat avontuur, lekker sleutelen in een sneeuwstorm. dan moet je dat vooral doen natuurlijk. Veel plezier!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mocht iemand mij dingen als een reserve startmotor willen lenen houdt ik me aanbevolen.
Maar zeker zonder sleuteldagen dit jaar is er niet veel meer wat ik kan doen. Ik regel in ieder geval een goede verzekering zodat we terug komen.
En ik ga nog ergens de tandwielkast van de CVT bijvullen, riemen stellen en atf inspuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
gromsound;243888 schreef : Jongens, ik vraag me altijd weer af bij zulke enorme boodschappenlijsten: waarom vervang je dat dan nou niet effe VOOR vertrek? Dan WEET je dat het goed is en hoef je onderweg niet te sleutelen... membraantjes, vac en benzineslangen etc het is oud dus zet er gewoon nieuwen op.
Daar zit het probleem. Ja je kunt alles vervangen, persoonlijk denk ik ook dat mijn 340 qua slijtagedelen in topstaat is. Tóch staat er (bijna) altijd een doosje klein spul en simpel gereedschap in de kofferbak. Slijtagedelen als de ontstekingsdelen nemen weinig plaats in dus dan zeg ik meenemen. Je baalt als een stekker als het koolstiftje uit de verdelerkap breekt en je hebt geen andere. Het gebeurt bijna nooit, maar je zult net zien dat het gebeurt als je ver weg bent.
Startmotoren en dergelijken zijn een ander verhaal. Zeker bij een oude auto weet je niet wanneer het gedaan is. Om alle onderdelen te vervangen die eventueel kapot zouden kunnen gaan is simpelweg te duur. Ik heb eens in Zaanstad gestaan met een kapotte alternator, als je dan in het donker terug naar huis moet en je lichten beginnen op een gegeven moment steeds zwakker te branden is dat niet leuk. Als je ver van de bewoonde wereld staat is dat nog minder leuk. Vandaar dat ik zeg, zoveel mogelijk meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.