FORUM WEER ONLINE!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
12-05-2016 18:19 #963600
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic FORUM WEER ONLINE!
Helemaal goed, moet je alle scriptjes die kapot gegaan zijn weer met de hand één voor één herstellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-05-2016 20:12 #963601
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FORUM WEER ONLINE!
ja, daar komt het wel een beetje op neer. Ik had bij het updaten alle 'statische' bestanden die op de server staan apart gezet en een fris setje files van de nieuwe versie geupload.
Daardoor zijn alle modificaties waarvoor ook aparte afbeeldings files nodig zijn, niet meer vindbaar op de plek waar het forum ze verwacht. Ik vermoed dat het voor het upgraden naar versie 5 van vBulletin ook weer zo gaat, maar nu weet ik in ieder geval weer waar de 'customized' plaatjes staan :+
Daardoor zijn alle modificaties waarvoor ook aparte afbeeldings files nodig zijn, niet meer vindbaar op de plek waar het forum ze verwacht. Ik vermoed dat het voor het upgraden naar versie 5 van vBulletin ook weer zo gaat, maar nu weet ik in ieder geval weer waar de 'customized' plaatjes staan :+
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
12-05-2016 21:23 #963605
door Wouter Borsje
Ah juustem, ik snap 'm, dat is nog steeds het jammere (alhoewel....) met de programmatuur, te dom om voor de duvel heen en weer te springen dus moet je alles gaan voorkauwen, als je iets verplaatst, ja jammer dan maar ehh, computer says no...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-05-2016 21:35 #963606
door V300 register
Ik ben ondertussen bezig met een test upgrade naar vBulletin 5 op een gekloonde versie van de huidige stand van zaken.
Gaat nog niet helemaal goed! ....
Wel heb ik al een nieuwe 'stijl' gevonden die prima bij onze site lijkt te passen maar wel weer wat moderner oogt.
Gaat nog niet helemaal goed! ....
Wel heb ik al een nieuwe 'stijl' gevonden die prima bij onze site lijkt te passen maar wel weer wat moderner oogt.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
12-05-2016 21:45 #963608
door Wouter Borsje
Echt top dat je er zo mee bezig bent Wouter! :y: (en idd de smileys werken weer :w00t:)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-05-2016 17:26 #963691
door V300 register
De test-upgrade is uiteindelijk succesvol afgerond. Het testforum werkt nu op versie 5.2.1
het blijkt wel dat de stijl die ik gekozen had, nog niet helemaal goed werkt; de bladvulling van het forum op grote schermen lijkt niet goed uit te vullen. Vermoedelijk komt dit doordat de stijl ontwikkeld is voor een iets eerdere versie (5.0.x)
Er zijn vergeleken met destijds voor versie 3.x maar weinig goede, up-to-date skins te vinden.
Ook wat betreft de vertaling van de bedieningselementen is er nog veel werk te doen.
Aan de andere kant denk ik dat het wellicht ook wel prima is om het met de huidige stand van zaken gewoon maar online te gooien. Wellicht dat dan iemand geïnteresseerd kan worden om zaken te gaan vertalen, instellen etc.
het blijkt wel dat de stijl die ik gekozen had, nog niet helemaal goed werkt; de bladvulling van het forum op grote schermen lijkt niet goed uit te vullen. Vermoedelijk komt dit doordat de stijl ontwikkeld is voor een iets eerdere versie (5.0.x)
Er zijn vergeleken met destijds voor versie 3.x maar weinig goede, up-to-date skins te vinden.
Ook wat betreft de vertaling van de bedieningselementen is er nog veel werk te doen.
Aan de andere kant denk ik dat het wellicht ook wel prima is om het met de huidige stand van zaken gewoon maar online te gooien. Wellicht dat dan iemand geïnteresseerd kan worden om zaken te gaan vertalen, instellen etc.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-05-2016 19:36 #963696
door Erick Janssen (GAST)
Ligt aan de hoeveelheid Wouter, ik ben momenteel druk bezig met de auto van de vrouw maar een paar uurtjes per dag kan ik er wel aan besteden. [ik heb geen ervaring met programmeren mocht dat nodig zijn]
Wat mij opgevallen is, is als ik in de venster "Nieuwe Berichten" kijk naar alle nieuwe berichten en ik wil alles als gelezen markeren kan dat niet want de knop "Markeer Forums als Gelezen" ontbreekt, kan deze weer terug komen? :yesyes:
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic FORUM WEER ONLINE!
Wouter;240516 schreef : ..........Ook wat betreft de vertaling van de bedieningselementen is er nog veel werk te doen........... Wellicht dat dan iemand geïnteresseerd kan worden om zaken te gaan vertalen, instellen etc.
Ligt aan de hoeveelheid Wouter, ik ben momenteel druk bezig met de auto van de vrouw maar een paar uurtjes per dag kan ik er wel aan besteden. [ik heb geen ervaring met programmeren mocht dat nodig zijn]
Wat mij opgevallen is, is als ik in de venster "Nieuwe Berichten" kijk naar alle nieuwe berichten en ik wil alles als gelezen markeren kan dat niet want de knop "Markeer Forums als Gelezen" ontbreekt, kan deze weer terug komen? :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-06-2016 21:10 #964046
door V300 register
gisteren had ik een foutje in het registratieproces verholpen n.a.v. een email van iemand die zich wilde registreren maar het lukte niet.
het bleek dat 2 anti-spam maatregelen tegelijk aan stonden. 1 ervan heb ik uitgezet, en toen kon je registreren met de CAPTCHA letters-van-een-plaatje-overtypen methode.
Dat blijkt dus zo lek als een mandje want sinds gisteravond zijn er 10 spambots geregistreerd en 2 spamberichten geplaatst.
ik heb nu registratie tijdelijk helemaal uitgeschakeld en ga het vraag/antwoord systeem wat we eerst hadden opnieuw implementeren in de nieuwe softwareversie.
het bleek dat 2 anti-spam maatregelen tegelijk aan stonden. 1 ervan heb ik uitgezet, en toen kon je registreren met de CAPTCHA letters-van-een-plaatje-overtypen methode.
Dat blijkt dus zo lek als een mandje want sinds gisteravond zijn er 10 spambots geregistreerd en 2 spamberichten geplaatst.
ik heb nu registratie tijdelijk helemaal uitgeschakeld en ga het vraag/antwoord systeem wat we eerst hadden opnieuw implementeren in de nieuwe softwareversie.
Moderators: Mark Smeets