benzine
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Om met het eerste te beginnen zakt het toerental als je bij een snelheid vanaf
50 km /u het gaspedaal heel voorzichtig iets laat opkomen?
Als dat het geval en je snelheid blijft op een vlakke weg gelijk
Dan schakelt de auto wel op en als je steeds gas moet bijgeven om dezelfde
Snelheid te behouden schakelt hij niet
Diagnose stellen wat er dan kapot is kan via andere topics op deze site
Zoek op emvk tachorelais bergremschakelaar hoge druk remschakelaar
En kick down schakelaar en primaire cvt
Succes
Mvg
Andr?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
En 1 op 13 maximaal maar dan moeten cvt en motor perfect afgesteld zijn
Op lpg haalde ik zelfs 1 op 10 begin jaren 90 met een Volvo dealer onderhouden 340
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Adaf55;239405 schreef : Met een 340 cvt is bij gemengd stad en snelweg 1 op 10-11 normaal
En 1 op 13 maximaal maar dan moeten cvt en motor perfect afgesteld zijn
Op lpg haalde ik zelfs 1 op 10 begin jaren 90 met een Volvo dealer onderhouden 340
Check. Met 1:10 doe je het goed en moet elke CVT kunnen halen. Meer is zeker mogelijk maar vergt ook meer oefening en strikt onderhoud.
Als hij verder netjes loopt en er niet overduidelijk een rrm aanloopt ofzo is de emvk en daarmee het vacuumsysteem eerste verdachte. De riemspanning correct afstellen en finetuning van de carburateur zal het daarna nog beter maken. Er zijn sleuteldagen voor leden en zeer bekwame leden buiten de sleuteldagen die je kunnen helpen.
Mijn LPGer is niet perfect maar hou ik netjes bij en haalt 1:9.5
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Meestal zijn namelijk de rubber klepjes uit de EMVK kapot of de transistor uit de tachorelais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
witte tornado;239527 schreef : vanmiddag even een rondje gereden. maar hij zit 500 toeren te hoog met het tabel van het forum.nu heb het geluk dat er hier in zuidhorn een Volvo sloper zit. met alleen maar Volvo onderdelen. het is een gok maar ik heb daar een emvk gehaald met een schakelrelais,hoop dat het beter word. ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.
Het is bij auto's altijd handiger en goedkoper om alleen de dingen te vervangen die echt kapot zijn. Diagnose stellen door onderdelen te wisselen is niet de manier. Op de site (waar al naar verwezen is) staat een diagnoseschema wat je kunt doorlopen en zo kom je snel op de juiste conclusie. Dan hoef je meestal maar 1 ding te vervangen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.