Welke verzekering hebben jullie?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-11-2015 17:23 #633860
door 16673-dummy
Welke verzekering hebben jullie? is gemaakt door 16673-dummy
Ja, hier zijn al een hoop topics over. Maar met de gewijzigde (belasting)regelgeving is er in verzekeringsland ook een hoop gewijzigd. Daarom maar even een vers topic. Welke oldtimerverzekering hebben jullie?
Ik vraag dit omdat ik vandaag een brief kreeg van TVM Verzekeringen, de maatschappij waar ik mijn 360 heb verzekerd. TVM gaat per 1 januari de premie verhogen met 8,4 %. Ik vind dat een belachelijk grote stijging en wil me eens ori?nteren op een andere klassiekerverzekering.
Ik vraag dit omdat ik vandaag een brief kreeg van TVM Verzekeringen, de maatschappij waar ik mijn 360 heb verzekerd. TVM gaat per 1 januari de premie verhogen met 8,4 %. Ik vind dat een belachelijk grote stijging en wil me eens ori?nteren op een andere klassiekerverzekering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-11-2015 21:30 #959310
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Welke verzekering hebben jullie?
De 940 is verzekerd bij Voogd&Voogd voor een schappelijk bedrag en de rest staat verzekerd op een verzamelpolis bij Gio (met de 940 als dagelijkse).
Mogelijk ook interessant voor jou gezien men 30% korting krijgt bij 3 auto's of meer, betaal iets onder de ?200,- voor de 3 voor het gehele jaar.
Persoonlijk vind ik dat niet een schrikbarend bedrag. Feitelijk gezien ook niks anders dan wat bij ze op de site staat.
Mogelijk ook interessant voor jou gezien men 30% korting krijgt bij 3 auto's of meer, betaal iets onder de ?200,- voor de 3 voor het gehele jaar.
Persoonlijk vind ik dat niet een schrikbarend bedrag. Feitelijk gezien ook niks anders dan wat bij ze op de site staat.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-11-2015 22:26 #959316
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke verzekering hebben jullie?
Alle momenteel operationele auto's (en brommer) zijn wa-verzekerd bij ZLM, de kosten voor 2 auto's en brommer zijn zo'n ?60 per maand met 1 schadevrij jaar.
Ik ben heel benieuwd naar dit topic, want ik zoek dus als 23-jarige nog steeds een mooie all-risk oldtimerverzekering voor de 340 Millionaire en de Camaro.
Ik ben heel benieuwd naar dit topic, want ik zoek dus als 23-jarige nog steeds een mooie all-risk oldtimerverzekering voor de 340 Millionaire en de Camaro.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-11-2015 08:35 #959321
door V300 register
Promovendum
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-11-2015 23:04 #959364
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Welke verzekering hebben jullie?
De Volvo s 340 voor dagelijks gebruik via Volvo bij baloise met bijna maximale no claim 14 tot 15 euro per auto per maand
Zolang je no claim korting opbouwt gaat je jaar of maandbedrag omlaag
Is echt een aanrader wat mij betreft
Ze hebben alleen een hekel aan regelmatige poliswijzigingen
De dafs en oudste 340 via een tussenpersoon bij een andere mij
Die tussenpersoon en ik hebben elk jaar mot over de jaarlijkse premieverhoging
Maar ik ben er gebleven omdat er desondanks geen goedkopere oldtimer verzekering is want het is een verzameleingverzekering voorheen rijbewijs
Verzekering met 7500 km per polis per jaar en de beperking dat ik de auto moet
Besturen en hobbymatig gebruik compleet met lidmaatschap van de desbetreffende oldtimerclubs
Kost inmiddels rond de 125 euro per jaar voor een polis waar tig auto's van hetzelfde merk en type op verzekerd kunnen worden
Heb hem al gezegd dat het asociaal is om de schadelast van brokkenmakers
Door te belasten aan polishouders met een oldtimerverzekering zonder no claim korting en dat hij vast een betere mij kan vinden voor zijn klanten
een Volvo 340 kost daar ongeveer 85 euro per jaar
Moet wel minimaal 25 jaar oud zijn
Had ook de zlm tot mijn 24 e via mijn pa
Vanaf je 24 e kun je beter iet wat meer premie betalen maar wel no claim korting opbouwen voor je evt daily use modernere Volvo
Is promovendum niet uitsluitend voor hoger opgeleiden?
Zolang je no claim korting opbouwt gaat je jaar of maandbedrag omlaag
Is echt een aanrader wat mij betreft
Ze hebben alleen een hekel aan regelmatige poliswijzigingen
De dafs en oudste 340 via een tussenpersoon bij een andere mij
Die tussenpersoon en ik hebben elk jaar mot over de jaarlijkse premieverhoging
Maar ik ben er gebleven omdat er desondanks geen goedkopere oldtimer verzekering is want het is een verzameleingverzekering voorheen rijbewijs
Verzekering met 7500 km per polis per jaar en de beperking dat ik de auto moet
Besturen en hobbymatig gebruik compleet met lidmaatschap van de desbetreffende oldtimerclubs
Kost inmiddels rond de 125 euro per jaar voor een polis waar tig auto's van hetzelfde merk en type op verzekerd kunnen worden
Heb hem al gezegd dat het asociaal is om de schadelast van brokkenmakers
Door te belasten aan polishouders met een oldtimerverzekering zonder no claim korting en dat hij vast een betere mij kan vinden voor zijn klanten
een Volvo 340 kost daar ongeveer 85 euro per jaar
Moet wel minimaal 25 jaar oud zijn
Had ook de zlm tot mijn 24 e via mijn pa
Vanaf je 24 e kun je beter iet wat meer premie betalen maar wel no claim korting opbouwen voor je evt daily use modernere Volvo
Is promovendum niet uitsluitend voor hoger opgeleiden?
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-11-2015 23:15 #959365
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Welke verzekering hebben jullie?
Volvo heeft ook een oldtimerverzekering
Amazon verzekeringen
Amazon verzekeringen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-11-2015 11:21 #959385
door V300 register
Ik heb hem gewoon bij de ANWB in een reguliere polis lopen... Mijn voordeel is dat de C30 nu op mijn schadevrije jaren meelift en daar pakken we de winst.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-11-2015 22:47 #959426
door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Welke verzekering hebben jullie?
Franborn is als oldtimer verzekerd bij Bovemij. Nu alleen WA, maar na taxatie volgend jaar WA Casco (All Risk). Voor alleen WA betaal ik ? 75 per jaar inclusief 21% assurantiebelasting.
Er zijn een aantal klassieker verzekeraars. Die niet direct leeftijdsdiscriminatie toepassen voor jongere oldtimer bezitters. Vaak is er voor een eventuele WA Casco of WA beperkte casco dekking een hoger eigen risico voor het (beperkte) casco gedeelte van toepassing.
Het terughoudende karakter van diverse verzekeraars is gelegen in (de twijfel over) het gebruik van de auto. De zuivere oldtimer verzekering is bedoeld voor klassiekers die minimaal x (afhankelijk van verzekeraar) jaar oud zijn, waar een auto voor dagelijks gebruik aanwezig is, puur hobbymatig voor mooi weer ritjes gebruikt worden. Dan komt de factor leeftijd erbij en vindt men het totaal plaatje twijfelachtig.
Bij veel oldtimerverzekeraars is stalling verplicht. Bij een aantal alleen verplicht bij een WA beperkte / volledige casco dekking. Een aantal ook bij alleen een WA dekking. Stalling zegt iets over het gebruik, zeg maar het koesteren van.
Verzekeraars die ik ken en veelal geen leeftijdsdiscriminatie hebben zijn
Kuiper Verzekeringen Heerenveen
GIO adviesgroep Almere
Bruns ten Brink
Bovemij
Turien en co
Nogmaals het valt en staat met het gebruik (hobbymatig).
Ik heb een aantal jaren bij een klassiekerverzekeraar gewerkt.
Er zijn een aantal klassieker verzekeraars. Die niet direct leeftijdsdiscriminatie toepassen voor jongere oldtimer bezitters. Vaak is er voor een eventuele WA Casco of WA beperkte casco dekking een hoger eigen risico voor het (beperkte) casco gedeelte van toepassing.
Het terughoudende karakter van diverse verzekeraars is gelegen in (de twijfel over) het gebruik van de auto. De zuivere oldtimer verzekering is bedoeld voor klassiekers die minimaal x (afhankelijk van verzekeraar) jaar oud zijn, waar een auto voor dagelijks gebruik aanwezig is, puur hobbymatig voor mooi weer ritjes gebruikt worden. Dan komt de factor leeftijd erbij en vindt men het totaal plaatje twijfelachtig.
Bij veel oldtimerverzekeraars is stalling verplicht. Bij een aantal alleen verplicht bij een WA beperkte / volledige casco dekking. Een aantal ook bij alleen een WA dekking. Stalling zegt iets over het gebruik, zeg maar het koesteren van.
Verzekeraars die ik ken en veelal geen leeftijdsdiscriminatie hebben zijn
Kuiper Verzekeringen Heerenveen
GIO adviesgroep Almere
Bruns ten Brink
Bovemij
Turien en co
Nogmaals het valt en staat met het gebruik (hobbymatig).
Ik heb een aantal jaren bij een klassiekerverzekeraar gewerkt.
Moderators: Mark Smeets