Schakelstang kapot?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2015 14:08 #633824 door V300 register
Schakelstang kapot? is gemaakt door V300 register
Beste leden van het V3C Forum,

Niet zo lang geleden is mijn schakelstang een beetje vreemd gaan doen. Bij het schakelen in zijn achteruit kwam altijd heel wat geluid en souplesse kijken. Ook voelde het schakelen wat losjes aan, maar bij mij nog geen reden voor paniek.

Echter, nu is er iets gebeurd waardoor het lijkt alsof ik in een pan erwtensoep aan het roeren ben tijdens het schakelen. Er is erg veel ruimte en pas na ver drukken pakt hij de versnellingen. Snel naar de garage gereden waar ik te horen kreeg dat, waarschijnlijk, de schakelstang metaalmoeheid heeft en dus ergens gescheurd of gebroken is. Aangezien ze hier geen onderdelen meer voor kunnen bestellen denken ze het alleen op te kunnen lossen door te lassen, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan (ze kunnen niet goed zien wat er precies mis is dus zullen ze de auto deels moeten strippen etc. + manuren voor eventueel lassen).

Mijn vraag: Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt en dit weten op te lossen? En zo ja, hoe? Tips over wat ik moet doen zijn erg welkom!

Groeten,

Martin

P.S. Ik heb dit onderwerp niet kunnen vinden via de zoekfunctie, maar word natuurlijk graag doorverwezen naar een al bestaande thread over dit onderwerp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-10-2015 14:31 #958815 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Schakelstang kapot?
Mijn 360 heeft het ook. We gaan er binnenkort naar kijken, maar ik meen me te herinneren dat de bevestiging uitscheurt. Dit kan gelast worden inderdaad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2015 14:41 #958816 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelstang kapot?
Op zoek naar een lasser die ook nog een beetje verstand heeft van auto's;) Net met mijn garage gebeld en die denken dat het me minstens ?300 gaat kosten..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2015 19:28 #958817 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schakelstang kapot?
Zoveel geld uitgeven is niet nodig.

De schakelstang scheurt nog wel eens, dit komt omdat de borgclip van de pen op het koppelingshuis weg is. De pen schuift er dan langzaam maar zeker uit waardoor schakelen steeds lastiger is. Uiteindelijk scheurt de schakelstang. Maar 300 euro; in geen 300 jaar!

Het eerste wat je moet doen: een foto maken van het koppelingshuis, van bovenaf. Dan kunnen we zien hoe het gesteld is met de borgclip en pen. Als die er nog in zitten, zal je schakelstang gescheurd zijn. Als ze weg zijn, kan het heel goed zijn dat daar je probleem zit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2015 09:01 #958822 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelstang kapot?
Ok, de foto ga ik aankomende vrijdag maken!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC