Trekhaak Brink type 754, welke modellen?
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Allen dank voor meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Stond ook nog een brons kleurige Opel ascona uit 78 een porsche 924 en een Renault 4
Dood en dood zonde, maar we kunnen ze helaas niet allemaal redden. Als ik al zie wat er in het autoweek sloperij topic voorbij komt
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
powerflux;236103 schreef : Heb ik die foto's gezien in het autoweektopic? Die 'diffusor' aan de achterkant van de 924 is nog wel interessant. Zou je willen vragen wat die kost?
Klopt, heb ze daar ook gepost, zal eens kijken wanneer ik daar kom, zal het dan vragen. Dat soort auto's blijven altijd heel erg lang staan tot er precies zo'n zelfde model terug komt.
Maar ziet er trouwens uit dat die "diffusor" of wat ik er van zou maken "spoiler" geknikt is, als je dat bedoelde. Of zijn ze buigzaam?
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Steven340;236065 schreef : Deze gaat in ieder geval zeker passen:
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ove...c624&previousPage=lr
Origineel Volvo voor een hatchback.
Mmmm, met gisteren ontvangen, en vandaag uitgepakt.
Staat er op het typeplaatje 340/360 SEDAN. :cry2:
Wat is precies het verschil?
Kan ik hier wel iets mee, of maar weer op MP terugzetten?
- Steven340
- Nieuw lid
Volgens mij was het enige verschil dat de knobbel wat verder uitsteekt.
Maar weet dat niet zeker.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Maar nu: kan deze er wel onder? Het is een Tobo type B22. Wat is er anders tov HB? Idd alleen de lengte? Kan het eronder op een eilige manier?
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Helaas ben ik er niet bij de komende sleuteldag in Lienden, had een mooi klusje geweest, en zo vlak bij. En hulp, live voorbeelden en advies is waarschijnlijk wel wenselijk...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
De dikke buis van de trekhaak voor een hatchback komt tussen bumper en achterplaat te zitten. Daarmee vervallen de bumpersteunen (en de bumper wordt direct op de trekhaak geschroefd).
De dikke buis van de trekhaak voor een sedan komt ACHTER de achterplaat (dus tussen de tank en de achterplaat). De reguliere bumpersteunen blijven behouden. Om de extra afstand te overbruggen, is de haak van een sedanversie een stuk langer dan die van een hatch.
Kun je de haak van een sedan op een hatch zetten? Ik heb geen flauw idee. Als ik er aan denk zal ik dit weekend de lengte van de armen meten. Ik heb toevallig in mijn hobbyruimte mijn 345 (5-deurs, met trekhaak) en mijn 360 (4-deurs, met trekhaak) achter elkaar boven de smeerput staan. Kleine moeite dus om even te meten, maar dan moet ik er wel aan denken
Zal dan ff kijken of je e.e.a. kunt uitwisselen. Het zijn alleen wel beide 2-liters, die hebben dus een reservewielbak i.p.v. brandstoftank op die plek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Sedans zijn, achter de achteras 11.4 cm langer. Mogelijk dat dat dus ook lengteverschil van de langere 'haak' is.
En dan missen nog de boutgaten voor de bumper.