Hoe een auto opslaan?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-03-2015 23:32 #633636
door V300 register
Hoe een auto opslaan? is gemaakt door V300 register
Ik heb enkele weken geleden een andere auto gekocht die ik om ga laten bouwen tot een campertje. Nou hou ik voorlopig nog mijn 340 aan waar de afgelopen weken veel onderhoud aan is gedaan. Maar als de camper-ombouw straks klaar is komt er toch een moment dat ik een keuze zal moeten maken. Blijf ik rond toeren met 2 auto's of ga ik de 340 opslaan voor de toekomst. Ik heb een mooie plek waar ik de auto zonder kosten droog op kan slaan (een boerenschuur).
En nou even to the point, stel dat ik de 340 op ga slaan, hoe kan ik dat het beste doen? Heb het met Erik besproken en die noemde 2 opties:
1. Volgooien met olie, remmen losmaken en verder niks meer aan doen;
2. 1 of 2 keer per jaar de auto laten lopen en vooral de motor op bedrijfstemperatuur laten komen.
Iemand een ander idee?
En nou even to the point, stel dat ik de 340 op ga slaan, hoe kan ik dat het beste doen? Heb het met Erik besproken en die noemde 2 opties:
1. Volgooien met olie, remmen losmaken en verder niks meer aan doen;
2. 1 of 2 keer per jaar de auto laten lopen en vooral de motor op bedrijfstemperatuur laten komen.
Iemand een ander idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2015 08:02 #956694
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe een auto opslaan?
Stilstand is achteruitgang, twee auto's is ook wel op te brengen toch? Ze zitten straks allebei in het kwart tarief. Ik kan me voorstellen dat de camper enkel af en toe gebruikt wordt, en de 340 dagelijks wordt ingezet.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2015 09:02 #956696
door V300 register
Droog opslaan is sowieso het belangrijkste.
Liggen er in de stal geen restanten van uitwerpselen van dieren? Dat is ook h??l slecht voor een auto heb ik me laten vertellen.
Voor de rest, hoe lang wil je de 340 opslaan?
Mijn ervaring is wel dat als je een auto opslaat met de intentie om hem niet te gebruiken (al dan niet gedwongen door de belastingdienst), je er steeds liever mee wilt gaan rijden. Als je de mogelijkheid hebt om 2 auto's langs elkaar te rijden zou ik dat dus zeker verkiezen.
Liggen er in de stal geen restanten van uitwerpselen van dieren? Dat is ook h??l slecht voor een auto heb ik me laten vertellen.
Voor de rest, hoe lang wil je de 340 opslaan?
Mijn ervaring is wel dat als je een auto opslaat met de intentie om hem niet te gebruiken (al dan niet gedwongen door de belastingdienst), je er steeds liever mee wilt gaan rijden. Als je de mogelijkheid hebt om 2 auto's langs elkaar te rijden zou ik dat dus zeker verkiezen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-03-2015 17:06 #956700
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hoe een auto opslaan?
hoe je het ook wendt of keert; als je een auto langere tijd wegzet kun je er niet zo 1, 2, 3 weer mee gaan rijden. Gaat je hoe dan ook een hoop geld en tijd kosten om 'm later weer op de weg te krijgen. Rubbers, banden, remmen sowieso maar ook rubbers/afdichtingen om en in de motor krijgen het zwaar te verduren...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-04-2015 21:54 #956884
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hoe een auto opslaan?
Mee eens Joost. Het kan al helpen om de auto op te bokken en de wielen er af te nemen en donker en koel op te slaan. Rubbers van te voren in smeren kan ook helpen. Tevens zijn er additatieven bij de olie te verkrijgen (ik gebruik ze zelf ook) die rubbers in de motor soepel maken. Verder heb ik Wim een goedje aangeraden om op de vloer onder de auto te leggen. Dit neemt vocht op. Meest ideale is een klimaattent. Maar dat voorkomt ook niet alles.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-04-2015 16:14 #956904
door V300 register
Plus dat je al je vloeistoffen weer moet vervangen, voor dat je gaat rijden. Benzine blijft tegenwoordig door die 5% alchol die ze erin gooien ook niet bepaald stabiel. Er zijn wel middelen die je in je tank gooit gooien die alles kapot maken (organisme die benzine verpesten) maar de kwaliteit van de benzine gaat dan alsnog naar beneden. Zei het in die mate dat je er na 2 jaar nog wel mee kunt rijden, uit ervaring weet ik wel dat deze benzine niet veel soeps is, en ook weer carburateurs en filters kan verstoppen.
Meestal zetten ze de auto op blokken om de banden niet plat te laten worden, maar ook om de wiellagers te ontzien. Door dat deze telkens op dezelfde plek staan, heb je kans dat wanneer je, je auto wegzet je wat wiellagers na de rand kunt gaan vervangen... Schokdempers kunnen er na mijn mening toch beter tegen stil te staan als wiellagers.
Beste oplossing is blokken. Een goede tweede oplossing is je auto elke week een stukje naar voren, en week later weer naar achter duwen. Dit voorkomt meestal, dat de wiellagers niet kapot gaan maar is geen garantie. Dat is het op blokken zetten wel.
Het droog opslaan heeft voornamelijk met roest te maken. Zet je auto droog weg op een drogen plek en rijd er een flink stuk mee als je hem weg gaat zetten. En NIET tussendoor starten en "warm laten lopen" tenzij je er de mogelijkheid mee hebt om er een stuk mee te rijden. In dat opzicht, maar wellicht heb ik het verkeerd is punt twee dus niet zo,n slim idee. Tenzij je er mee gaat rijden.Want dat is juist weer een heel goed idee!
Als je hem dus zomaar wegzet, heb je kan dat je 1 of 2 wiellagers na 2 jaar kunt vervangen, de remmen niet meer goed werken, je auto vol roest zit ect.
Meestal zetten ze de auto op blokken om de banden niet plat te laten worden, maar ook om de wiellagers te ontzien. Door dat deze telkens op dezelfde plek staan, heb je kans dat wanneer je, je auto wegzet je wat wiellagers na de rand kunt gaan vervangen... Schokdempers kunnen er na mijn mening toch beter tegen stil te staan als wiellagers.
Beste oplossing is blokken. Een goede tweede oplossing is je auto elke week een stukje naar voren, en week later weer naar achter duwen. Dit voorkomt meestal, dat de wiellagers niet kapot gaan maar is geen garantie. Dat is het op blokken zetten wel.
Het droog opslaan heeft voornamelijk met roest te maken. Zet je auto droog weg op een drogen plek en rijd er een flink stuk mee als je hem weg gaat zetten. En NIET tussendoor starten en "warm laten lopen" tenzij je er de mogelijkheid mee hebt om er een stuk mee te rijden. In dat opzicht, maar wellicht heb ik het verkeerd is punt twee dus niet zo,n slim idee. Tenzij je er mee gaat rijden.Want dat is juist weer een heel goed idee!
Als je hem dus zomaar wegzet, heb je kan dat je 1 of 2 wiellagers na 2 jaar kunt vervangen, de remmen niet meer goed werken, je auto vol roest zit ect.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-04-2015 23:31 #956907
door V300 register
Bedankt voor het meedenken! Ik ben uiteindelijk, door jullie reacties, tot de conclusie gekomen dat doorrijden inderdaad de beste manier van conserveren is. En dan gewoon de auto stallen in de wintermaanden.
Moderators: Mark Smeets