Bandensleutel
- V300 register
- Verbannen
Is er een speciale geheime techniek? Moet ik meer spinazie eten?
Wat voor gereedschap nemen jullie mee in de wagen in geval van een platte band? Zelfs met zo'n kruissleutel was het voor mij niet te doen..:cry2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Vast gaan ze met ratel, momentsleutel, en inderdaad het druppeltje kopervet.
Het kan ook wel ooit aan de wielmoeren zelf liggen. Als deze lang niet los geweest zijn en misschien wat geoxideerd, dan kunnen ze h??l vast gaan zitten.
- V300 register
- Verbannen
Jullie lukt het dus wel om met de meegeleverde sleutel de bouten los te draaien? De hefboom op dat ding lijkt me echt veel te klein? Mijn 1/4" ratel is langer!
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;234927 schreef : Bedankt voor de tips! Ik zal ze op moment vastzetten, MET kopervet.
Jullie lukt het dus wel om met de meegeleverde sleutel de bouten los te draaien? De hefboom op dat ding lijkt me echt veel te klein? Mijn 1/4" ratel is langer!
Als je vaak genoeg oefent, gaat het op den duur wel lukken.
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;234930 schreef : ........ en om nu op het thuiskomertje te gaan rijden dat bijna even oud is als de auto zelf zie ik ook niet echt zitten...
bij de volgende banden wissel de thuis komer vervangen door een van de oude banden
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;234933 schreef : bij de volgende banden wissel de thuis komer vervangen door een van de oude banden
Ik heb zelfs een nieuwe reserveband in de garage liggen, maar ik vind dat oude thuiskomertje wel wat hebben eigenlijk. Die heeft bijna niemand meer
Als ik op vakantie ga of echt ver weg gaat er meestal wel een goede reserveband in de kofferbak mee hoor.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Sterker nog: Kerstavond nog op de originele Vredestein Sparemaster thuis mogen komen. Volgens DOT code nov 1989 geproduceerd. Auto kwam jan90 op de weg.
Bandje is er zeker niet slecht aan toe. Geen slijtage (duh), maar ook geen droogtescheuren, of verweerde plekken. Niet slecht voor een bandje dat al 25 jaar en inmiddels (pas) 45000km onder de motorkap gelegen.
Niettemin, niet harder dan 60 gereden. Wegens die band en leeftijd ervan, maar ook omdat het al gesneeuwd had.