Welke loctite-producten voor de Volvo 340?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 20:13 #633558 door V300 register
Welke loctite-producten voor de Volvo 340? is gemaakt door V300 register
Op de site van loctite.nl kom ik allerlei producten tegen, waar ik niet helemaal wijs uit word om te gebruiken voor de Volvo 340. Daarom mijn vraag: welke producten van loctite of andere producten gebruiken jullie ter borging van bouten?
Voor de borging van vliegwielbouten werd ik geattendeerd op loctite 243. Dat triggerde bij mij de vraag of dit type bijvoorbeeld ook geschikt is voor borging van carburateurdelen etc, of dat je voor elke toepassing een ander type loctite gebruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2015 20:47 #955350 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
Je zult op de site van loctite zelf moeten nakijken waar je welk product voor kunt gebruiken.
243 is volgens mij een lichte borging welke te gebruiken is op alle schroefdraad/(bout/moer) verbindingen.
Je kunt ook borgmoeren gebruiken, ik weet eigenlijk ook niet waar je het precies voor wilt gebruiken en dat is wel handig om te weten als je specifieke borgingproducten wilt gaan gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 21:15 #955354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
Ik probeer eigenlijk te voorkomen dat ik straks 10 verschillende flesjes heb. Want ik neem aan dat na opening het spul beperkt houdbaar is.
Wat ik zoek is sowieso loctite voor de vliegwielbouten, carburateur, cilinderkopbouten en voor waarschijnlijk nog wel meer toepassingen die ik nu nog niet weet. Het mooiste is dus ??n flesje die voor diverse toepassingen te gebruiken is.
Welke type flesje(s) gebruik jij het meest voor je Volvo?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2015 21:51 #955359 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
op de kopbouten geen loctite, in welke vorm dan ook. die bouten borgen zichzelf door de rek die ontstaat als je zo'n lange bout aandraait.

243 is inderdaad de meest gangbare bij normaal sleutelwerk en een alternatief als je geen borgmoeren of veerringen kunt gebruiken, vliegwielbouten, krukaspoelie, carburateurboutjes, ook de bouten waarmee de voorwielophanging aan de carosserie geschroefd is

574 is een vloeibare pakking die bijzonder goed geschikt is als ondersteuning of vervanging van bestaande pakkingen

680 of 638 gebruik je voor de borging van de achterwiellagers en eventueel andere lagers waar de passing op de buitenring en de lagerzitting niet helemaal correct is en de buitenring daardoor in de lagerzitting kan gaan draaien ipv het lager zelf

met die 3 types kun je in principe alles aan een v300

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 22:03 #955360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
:y: Dat is precies het antwoord wat ik zocht!

Betreft bouten controleren op rek, zoals de bouten in het vliegwiel, hoe doe je dat? Meet je de lengte van de bout, of op zicht..?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2015 22:12 #955364 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
dat kan bij de vliegwielbouten heel eenvoudig omdat het voldraad bouten zijn. het gedeelte draad wat in de krukastap gedraaid is kan niet uitrekken, het deel wat tussen vliegwiel en kop van de bout zit wel. als je 2 bouten met het schroefdraad in elkaar laat passen kun je dus heel mooi zien of het draad (en dus de bout) vervormd is

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 22:26 #955366 door V300 register
Geldt dit ook voor de bouten van de cilinderkop?

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 16:19 #955378 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
Wat houdbaarheid betreft :
De borgmiddelen , ook van andere merken, zijn onbeperkt houdbaar.
Het spul blijft vloeibaar onder invloed van zuurstof, daarom zitten de flesjes ook nooit vol.
Ik heb flesjes van 20+ jaren oud, en die werken nog als op de eerste dag.
De vloeibare pakking is een ander verhaal, maar als je de tube iedere keer zorgvuldig afsluit, gaat dat ook jaren goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2015 16:56 #955380 door V300 register
Je moet eens bij Pratlok kijken. Een maat van mij heeft daar zijn ''loctite'' gekocht. Werkelijk waar prima spul!
Het grote verschil met Loctite is dat je voor het product betaalt i.p.v. de naam. Ik geloof dat mijn maat slechts ?12 per busje kwijt was.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 17:25 #955381 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Welke loctite-producten voor de Volvo 340?
Raar, want op de potjes staat altijd wel een T.H.T. bij ons op het werk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC