kentekenregistratie opslag dmv camera
- V300 register
- Verbannen
Uitstel kentekendebat na uitspraak EU-hof
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft een debat donderdagavond over de opslag van camerabeelden van voertuigkentekens uitgesteld in verband met een opmerkelijk vonnis van het Europese Hof van Justitie over het verplicht opslaan van telecomgegevens. Het hof bepaalde eerder deze week dat de Europese richtlijn hierover uit 2006 in strijd is met Europese grondrechten. De Kamer wil eerst weten wat de gevolgen zijn van deze uitspraak voor de Nederlandse plannen om kentekengegevens op te slaan.
http://images0.tcdn.nl/autovisie/autovisie_foto/article20385776.ece/BINARY/d/kentekenregistratie Foto: ANP
De uitspraak van het hof is volgens minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) niet van toepassing op zijn wetsvoorstel voor de opslag van kentekengegevens, zo schreef hij donderdag aan de Tweede Kamer. Maar volgens D66 is dat ?een paniekantwoord? en denken hoogleraren er anders over. Met steun van andere fracties is de behandeling opgeschort. VVD, PVV en CDA wilden wel verder. Ze zijn voor het wetsvoorstel, dat vorige week in eerste termijn werd behandeld.
Opstelten wijst in zijn brief op verschillen tussen de opslag van telecomgegevens, waar het hof het niet mee eens is, en de opslag van kentekengegevens. Dat laatste moet de politie meer mogelijkheden geven om misdrijven op te lossen. Het plan ligt moeilijk, omdat het een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer met zich meebrengt. Toch leek er zich een meerderheid in de Kamer af te tekenen.
Nou heb ik niks te verbergen, maar voor de goede orde.... Met dit systeem criminaliteit terug dringen?
Of gewoon 'big brother' spelen door de overheid, van waar gaat ons melkkoe nummer nu weer heen. Aan de grens staan al inmiddels een paar jaar portalen, die je ook controleren... (fijn EU, open grens etc)
Op deze manier is bijvoorbeeld ook als de systemen gekoppeld zijn een gemiddelde snelheid op te maken, even als gemiddelde kilometers.
Waar gaat het heen??? Ik betaal me al zogezegd blauw aan belasting, een klein deel van mijn inkomsten geef ik uit. De 20% die ik netto over hou, moet ik ook nog 'verantwoorden' doordat ik met een auto ergens zou rijden????
Democratisch noemen ze dit land? Welke stemmer heeft erom gevraagd? Niks democratisch meer aan in mijn ogen, maar pure dictatuur.....
Zo dat is eruit, kan ik zo lekker gaan eten....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ga maar op Italiaanse manier leven denk ik, daar lappen ze ook alle regels en wetten aan hun laars
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
vaulvau;227639 schreef : Inderdaad, dat downloaden mag ook niet meer..... van jawel, de EU.... begin toch echt jEUk te krijgen van dit soort dingen.
Ga maar op Italiaanse manier leven denk ik, daar lappen ze ook alle regels en wetten aan hun laars
Ik zie het niet als diefstal om te downloaden.
Ik kan deze data alleen bewaren op een datadrager waar ik een thuiskopieheffing voor betaald heb.
En als ik betaald heb, dan is het geen diefstal, toch?
Als ze dan die heffing terugbetalen, dan zou het diefstal zijn.
Zo niet, dan is het dubbel moeten betalen, en das ook diefstal....
Voor de goede orde: ik gun ider zijn inkomen, ook artiesten. Maar zover ik weet is dat maar een klein deel van de prijs die je in de winkel betaalt.
Een legaal download systeem met faire prijs zou beter werken dan een verbod.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;227647 schreef : Ik zie het niet als diefstal om te downloaden.
Ik kan deze data alleen bewaren op een datadrager waar ik een thuiskopieheffing voor betaald heb.
En als ik betaald heb, dan is het geen diefstal, toch?
Als ze dan die heffing terugbetalen, dan zou het diefstal zijn.
Zo niet, dan is het dubbel moeten betalen, en das ook diefstal....
Voor de goede orde: ik gun ider zijn inkomen, ook artiesten. Maar zover ik weet is dat maar een klein deel van de prijs die je in de winkel betaalt.
Een legaal download systeem met faire prijs zou beter werken dan een verbod.
Zijn die er ondertussen niet voldoende voorhanden? Ik download zelf ook veelvuldig voor eigen gebruik maar ben van mening dat we niet blind moeten zijn voor de manier waarop we dit doen en de alternatieven.
Al een behoorlijke tijd zijn er streaming/download diensten beschikbaar waar voor betaald wordt en die prijzen zijn heel schappelijk... Denk aan Spotify, Itunes store, Steam, Veamer (Kijk.nl), etc.
Gewoon mijn 2 centjes... :woops:
- V300 register
- Verbannen
Wat volgens mij nu interessante raakvlakken zijn tussen het downloadverbod en kentekenregistratie is dat je in principe verdacht bent en dat de overheid je daarom op voorhand al mag controleren. We gaan denk ik een spannende tijd tegemoet..
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;227653 schreef : In 2010 kreeg ik van het project spitsmijden een gratis smartphone. Zodat ze me nog nauwkeuriger konden volgen.
Maar toch niet (nauwkeuriger volgen) als je je smartphone uit had gezet gedurende de tijd dat je aan het autorijden was?!