ook maar eens voorstellen
- V300 register
- Verbannen
Ik ben al een tijdje lid van de volvo300club forum maar ik moet me wel even voorstellen.
Nou ik ben Deniz, 14jaar en woon in leidschenveen.
Een jaar geleden vroeg ik om advies maar ik dacht mischien toch voor een andere auto te sparen. Maar toch wil ik graag weer kijken voor een 300 serie volvo. Ik hoop over een paar maanden genoeg geld te hebben om er 1 aan te schaffen. Nou mijn hobby zijn natuurlijk volvo's ik doe bijna niks anders op een dag dan met volvo's bezig zijn.
Ook vindt ik fotograferen leuk, met mijn Olympus om30 als er mischieniemand in de buurt is die het niet erg vindt dat ik dan mischien wat fotos mag maken van zijn 300
Ik hoop nog veel te kunnen leren op dit forum
Groeten Deniz
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Leuk dat je je zo interesseert in de 300-serie, er zijn niet veel jongeren die dat doen. Geheel onterecht, want het is zoveel leuker spul dan de Golfjes en Polootjes van deze wereld, en bovendien veel meer auto voor je geld.
Wat ik me wel afvraag Deniz, wat moet een 14-jarige met een auto? Het duurt nog j?ren voor je er in mag rijden :wtf2:
Voor je foto-hobby, volgens mij zijn er hier best mensen waarvan je de auto van boven tot beneden op foto mag zetten. Die van mij ook, maar ik woon helaas een beetje uit de buurt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Veel leesplezier hier, leuk dat je je vast voorstelt. Ik kocht mijn eerste 343 ook op mijn 15e. Voor ik m'n rijbewijs had was ik al 2 auto's verder maar ik heb wel ontzettend veel geleerd in die tijd
- V300 register
- Verbannen
Ik dacht eraan om het een beetje op te knappen en mijn moeder heeft op dit moment ook geen auto. Ook weet ik dan hoe het met de auto is wanneer ik er in mag rijden
- V300 register
- Verbannen
Maar serieus, dat is wel gaaf dat je dat op je 14e doet! Knap hoor :y:
- V300 register
- Verbannen
zij vindt de renault 5 een erg leuke auto (was ook haar eerste auto)
maar daar zit toch de zelfde motorblok in als in de 340 maar dan anders geplaatst. ook krijg ik een volvo 460 van mijn vader wanneer hij een nieuwe neemt.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
VolvoDeniz;218398 schreef : laten we dat niet hopen voor mijn moeder
zij vindt de renault 5 een erg leuke auto (was ook haar eerste auto)
maar daar zit toch de zelfde motorblok in als in de 340 maar dan anders geplaatst. ook krijg ik een volvo 460 van mijn vader wanneer hij een nieuwe neemt.
Een 340 1.4 heeft inderdaad het zelfde motorblok als een R5, met een paar dingen die verschillen. De 340 is echter ook geleverd met 1.7 blok, deze vindt je nauwelijks terug in de R5 (alleen snelle versies), maar wel vaker in andere Renaults en Volvo's (ook de 460 van je pa).
- V300 register
- Verbannen
Wel een erg leuk forum maar ik zit weer eens te twijfelen wat ik zou doen,
Het is natuurlijk leuk om een 340 te kopen maar ik ben toch ook wel fan van de 460 van me pa. en aangezien die al een tijdje meegaat kan het zo zijn dat er een andere komt en kan ik deze overnemen, en met het geld wat ik op aankoop bespaar kan ik aan de 460 uitgeven om de auto weer beter te maken. want er nogal wat dingen mis, Roest op de wielkastranden.
Brommend uitlaat (misschien ook wel leuk ) en een motor die niet van stilstaan houdt (steeds de toerental verhogen bij stationair) als je stil staat lijkt het net of je meer gas geeft. maar voor de rest rijdt ie heerlijk.
Helaas is er geen forum meer voor de 400 serie, wel voor de 480 maar niet voor de 440 of 460. Dus dat is eigenlijk zo'n beetje de reden dat ik hier niet zo vaak meer ben. Maar als het mag lijkt het mij wel leuk om dingen hier te plaatsen als ik er wat aan gedaan heb (als het natuurlijk mag)
Groeten Deniz
- 16673-dummy
- Nieuw lid
zit zeker een B18U in die 460? Zoja => stappenmotor reinigen