Daf P900 Mockup
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zie mijn website afdeling daf77 voor de details.
Ik HAD een paar jaar lang zelfgegoten zwarte wieldoppen zoals de allereerste daf 77 had (nagegoten van 1 echte die ik kon krijgen) maar er werd er een vanafgejat op de parking bij het werk (verveelde kids op woensdagmiddag mijn collegas mooie saab was er ook een kwijt) dus toen heb ik de rest er ook maar weer afgehaald. Het was wel 4 uur werk per stuk om ze te maken...
Zo irritant dat dat blijkbaar niet meer kan anno nu. Het zag er wel heel leuk uit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De allereerste had, net als het DAF-prototype, wissers die vanuit de grille kwamen.
Zo'n neusje vind je echter niet meer. Er zijn er nog wel een paar, maar je moet echt met een heel goed bod komen om 'm over te mogen/kunnen nemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit omdat onze vorige 343 (april '78) en de BB (mei '78) beide geen wisserdopjes hadden. Je ziet ook in de folders de eerste auto's met wisserdopjes, hebben net als op de Gromsound P900, de nummerplaat al op de bumper en uitgerust met de gewijzigde emblemen op de spatborden, 200-serie lookalike dashboard, eerste leverbaarheid handbak, etc.
Ook schijnt het zo te zijn dat de eerste modeljaar 1979 andere spiegels hebben t.o.v. modeljaar 1978. (beide zwart en op een dun pootje, maar geplastificeerd ipv gespoten staal)
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;102268 schreef : Modeljaar 1979, bedoel je (ofwel; september 1978)
Dit omdat onze vorige 343 (april '78) en de BB (mei '78) beide geen wisserdopjes hadden. Je ziet ook in de folders de eerste auto's met wisserdopjes, hebben net als op de Gromsound P900, de nummerplaat al op de bumper en uitgerust met de gewijzigde emblemen op de spatborden, 200-serie lookalike dashboard, eerste leverbaarheid handbak, etc.
Ook schijnt het zo te zijn dat de eerste modeljaar 1979 andere spiegels hebben t.o.v. modeljaar 1978. (beide zwart en op een dun pootje, maar geplastificeerd ipv gespoten staal)
Ook de velgen waren met ingang van MY1979 anders. De 343/345 kreeg in het vervolg de honingraatvelgen. Had dat ook niet te maken met de remcilinders?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ASP_BV 6100-2-79 - Volvo 343 1979 - scan Yonina.zip
de open velgen kwamen dus gelijk met de grote kunststof spiegels.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;102268 schreef : Modeljaar 1979, bedoel je (ofwel; september 1978)
Dat bedoel ik inderdaad.
Met de andere velgen kwamen ook de gewijzigde remmen (of eigenlijk andersom :+).
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Voor 78 zijn er zelfs 2 verschillende spiegels gebruikt geweest, beiden zonder de geplastifieerde achterkant). De ene een gespoten versie van de verchroomde spiegel, de andere een afgeleide versie van de 240 spiegel.