Sloopauto zelf afmelden bij RDW?
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Ik heb ergens gehoord dat door je papieren en kentekenplaten op te sturen naar de RVD je rechtstreeks een vrijwaringsbewijs kunt krijgen voor een auto die geheel gestript wordt.
Op het ogenblik ben ik bezig met strippen, aangezien ik de stuurbekrachtiging van de 340 en ook de schokbrekers, wielen enz.. eronderuit wil halen blijft er alleen nog maar een hoop blik over die ik eventueel door een oud ijzer handelaar kan laten ophalen.
Is er iemand die weet of dit geen spookverhaal is en die eventueel de gang van zaken weet.
Groeten,
Ted Bogers
Dordrecht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Ten tweede: je hoeft alleen alle 3 de kentekenbewijzen op te sturen met daarbij een brief dat je de auto zelf sloopt omdat je de onderdelen wilt behouden enz. blablabla.
Daarbij voeg je nog een kopie van je legitimatiebewijs, et voil? slopen die boel!
De kentekenplaten moet je zelf gewoon vernietigen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Inderdaad geen Rijks Voorlichting Dienst (of zoiets) maar jullie begrepen mij in ieder geval.
Weten jullie ook of je dan een vrijwaringsbewijs opgestuurd krijgt om verzekering en of belasting stop te zetten?
Groeten,
Ted Bogers
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;65435 schreef : Vaak geven slopers ook nog geld voor een casco, of komen ze het gratis afhalen! Het informeren waard dus.
Is mijn ervaring ook. Ik heb een toen laten ophalen voor niets. Op een of andere manier hebben ze er toch baat bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga hier naar de sloop (of op laten halen) en krijg meteen mijn vrijbewaringsbewijs + E50-E125, kind kan de was doen....
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Hier staat wat je kan doen als je je auto in eigen beheer wil slopen.
- V300 register
- Verbannen
-