Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
Ik vind het gewoon bizar. BPM & Wegenbelasting omlaag.. BPM betalen wij niet eens voor een oud hok.. dus waar is het voordeel? wegenbelasting.. hoeveel gaat er af van die 20 euro per maand!? We gaan hoe dan ook meer betalen, schoften. Verlaag dan de benzineprijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Neemt niet weg dat ik hem ook best omlaag zou willen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb uitgerekend dat over 2 jaar door rood rijden dan meer dan 200 euro kost... Dat zijn geen boetes meer....
Zeker in het kader van "de verkeersveiligheid" amahoela!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
ik schrik me iedere keer het lazerus als zo'n klerelijer weer door rood knalt, met z'n ochtend-humeur!
Oranje betekent "stoppen!", niet "gasgeven!"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vrijstelling van houderschapsbelasting verleend zal worden, voor
mijn 83'er 340GL. Dan nog 3 jaar voordat de eerste 360GLT belastingvrij
wordt en dan nog twee jaar totdat de 360GLT op gas belastingvrij wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;40227 schreef : Eerlijk gezegd vind ik benzine-accijns de enige juiste manier van kilometerheffing: filerijden wordt bestraft want langer de motor aan = meer verbruik en lompe auto's worden bestraft want fuel-uneconomy is hoog van die dingen. Sterker nog: er zit zelfs lompheidstax ingebouwd: sportief rijgedrag = meer verbruik. (hmmm... oh bummer)
Neemt niet weg dat ik hem ook best omlaag zou willen
Meeeens! In D'land hebben ze dat ook, en het schijnt te werken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar goed tot 2012 zal er dus zeker vrijstelling zijn, als er kilometer heffing komt is het een vraag. Er zijn nu al 2 keer zoveel belastingvrije voertuigen dan in 2000. Kun je nagaan hoe dat zal zijn in 2012. Dat helpt ook niet echt natuurlijk.
Maar die datum 2012 zal waarschijnlijk niet gehaald worden kijk maar naar diverse projecten van de overheid die uitgesteld worden, en in het niet vallen als zo,n zeer groot project als dit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Ik denk dat die kilometerheffing moeilijk zal zijn, zeker voor mensen die aan de grens wonen. Bijv. Woon je in Zuid-Limburg en moet je naar West-Brabant of Zeeland of Zuid-Holland, dan neem je gewoon de kortste weg door Nederland. Hetzelfde geld voor de oost grens. Als ik dan vanuit Nijmegen naar Groningen moet (daar moet overigens wel een heel dringende reden voor zijn...) dan neem ik de route door Duitsland. En moet je van Noord-Holland naar Friesland, dan neem je de boot van Enkhuizen naar Stavoren...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Markvictor;42259 schreef : Ze willen het nu weer in 2012 doen en het vrachtverkeer in 2011. Waarschijnlijk word dat nog wel uitgesteld zie hsl, betuwenlijn en je moet er bij denken dat zoiets nog nergens in de wereld is kilometer rijden. Dus 2012 lijkt mij een vroege grens. Overigens willen ze het vanaf 2012 wel geleidelijk invoeren, wat ze daar mee bedoelen is mij een raadsel maar blijkbaar beginnen ze eerst met de randstad ofzo.
Maar goed tot 2012 zal er dus zeker vrijstelling zijn, als er kilometer heffing komt is het een vraag. Er zijn nu al 2 keer zoveel belastingvrije voertuigen dan in 2000. Kun je nagaan hoe dat zal zijn in 2012. Dat helpt ook niet echt natuurlijk.
Maar die datum 2012 zal waarschijnlijk niet gehaald worden kijk maar naar diverse projecten van de overheid die uitgesteld worden, en in het niet vallen als zo,n zeer groot project als dit.
"Gelijdelijk invoeren" is sowieso iets lomps:
Ze bedoelen dus:
- Tegelijkertijd wegenbelasting betalen EN kilometerheffing?
- De routes waar kilometerheffing toegepast zal worden (snelwegen dus) zullen worden vermeden door de weggebruikers. De meeste rijden binnendoor, dus daar zullen de wegen vast gaan lopen. Anders gezegd: er komen tol-wegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.