HowStuffWorksorg interessante site
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-06-2005 13:41 #625118
door Thomas de Wit (GAST)
HowStuffWorksorg interessante site is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik heb een website gevonden waar zo'n beetje alles over techniek in een notendop staat uitgelegd. Er is een heel apart deel van de site dat over auto's gaat.
Ik wist bijvoorbeeld nooit helemaal hoe een koppeling precies werkte. Het staat er helemaal beschreven. Het is allemaal lekker simpel en basic en je snapt het in een keer. Er staan in het artikel ook problemen beschreven die zich voor kunnen doen en hoe dit werkt. Bijvoorbeeld het lager van de koppeling die kapot is, of het frictiemateriaal dat afgesleten is. Alles is aangevuld met plaatjes en animaties.
Al met al wel leuk om nog eens wat te leren. Neem eens kijkje zou ik zeggen, het is een Engelse site: www.howstuffworks.com of direct : www.auto.howstuffworks.com/
Ik wist bijvoorbeeld nooit helemaal hoe een koppeling precies werkte. Het staat er helemaal beschreven. Het is allemaal lekker simpel en basic en je snapt het in een keer. Er staan in het artikel ook problemen beschreven die zich voor kunnen doen en hoe dit werkt. Bijvoorbeeld het lager van de koppeling die kapot is, of het frictiemateriaal dat afgesleten is. Alles is aangevuld met plaatjes en animaties.
Al met al wel leuk om nog eens wat te leren. Neem eens kijkje zou ik zeggen, het is een Engelse site: www.howstuffworks.com of direct : www.auto.howstuffworks.com/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2005 21:22 #648703
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HowStuffWorksorg interessante site
Wel veel pop-up's op deze site. Verder wel een nuttige tip.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-06-2005 21:52 #648704
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic HowStuffWorksorg interessante site
Hm, ik gebruikt Mozilla Firefox als webbrowser, nergens last van, die blokkeert alle pop-up
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2005 22:23 #648705
door V300 register
de standaard microsoft software (XP, IE6) met alle updates, ook nooit meer last van popups of foute programmatjes ofzo
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2005 22:36 #648706
door V300 register
En met google geen pop-ups
Als het zo doorgaat zijn er geen pop-ups meer.
Mijn technisch engels is niet zo best maar zal het wat doorwurmen.
Als het zo doorgaat zijn er geen pop-ups meer.
Mijn technisch engels is niet zo best maar zal het wat doorwurmen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-06-2005 00:39 #648707
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic HowStuffWorksorg interessante site
Leuke site, totaal geen last van Popups, deze worden netjes geblocked door Internet Explorer en als ze daar doorheen komen pakt Google ze...
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-06-2005 00:47 #648708
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic HowStuffWorksorg interessante site
Er staat ook uitgelegd hoe een CVT werkt, haha dat wisten nog niet ;-P ;-)....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-06-2005 08:58 #648709
door V300 register
Niet alleen de werking van een CVT wordt uitgelegd maar ook heel veel andere onderdelen van de auto. Vooral de verschillende filmpjes zijn leuk.
Het filmpje, CVT test drive, auto.howstuffworks.com/cvt9.htm laat een zelfde type auto met CVT en een met een schakel bak tegelijkertijd optrekken en dan zie dat de CVT sneller optrekt zowel op het vlakke als op een helling. Ook zie je het toerental en de snelheid van de auto's.
Gebruik je Firefox als webbrowser dan kan je de flash pop-ups gemakkelijk blokkeren met de extensie Adblock. De standaard pop-up blokkering houdt de flash pop-ups niet tegen.
Hans
Het filmpje, CVT test drive, auto.howstuffworks.com/cvt9.htm laat een zelfde type auto met CVT en een met een schakel bak tegelijkertijd optrekken en dan zie dat de CVT sneller optrekt zowel op het vlakke als op een helling. Ook zie je het toerental en de snelheid van de auto's.
Gebruik je Firefox als webbrowser dan kan je de flash pop-ups gemakkelijk blokkeren met de extensie Adblock. De standaard pop-up blokkering houdt de flash pop-ups niet tegen.
Hans
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-07-2005 20:42 #648710
door V300 register
Nog een tip voor deze site. Kies steeds bij een onderwerp voor Printable version = Afdruk weergave. Dan kan je het gehele artikel beter lezen zonder allerlei vervelende pop-ups en hoef je niet steeds naar een andere pagina te bladeren. Het is een aanrader
Hans
Hans
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-07-2005 11:48 #648711
door V300 register
Moderators: Mark Smeets