Winterpret deel zoveel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2005 09:57 #647869
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterpret deel zoveel
Voortaan eerst proberen weg te rijden met de handrem een beetje aangetrokken. Dat zorgt ervoor dat de belasting aan beide kanten een beetje verdeeld blijft waardoor je open differentieel niet alle power naar 1 wiel stuurt, want dan kom je geheid nergens. Nou is dat ook geen garantie dat je uit het gras kan komen, maar t is wel een trucje dat kan helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2005 11:36 #647870
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterpret deel zoveel
ja, klopt, een wiel groef zich dieper in dan de andere, bedankt voor de tip. waarom gaat alle power dan naar 1 wiel eigenlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2005 11:40 #647871
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterpret deel zoveel
De 300 heeft een unlimited slip diff. Dwz dat het mogelijk is om alle kracht naar een wiel te sturen, en wel het wiel dat de minste weerstand biedt. Als je dus met een wiel op het gras en de ander op asfalt staat en je geeft gas, gaat het wiel in het gras slippen. Tegenwoordig hebben de wat duurdere auto's limited slip diff's. Sommigen kunnen zelfs meer kracht naar het wiel met de meeste tractie sturen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2005 13:05 #647872
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Winterpret deel zoveel
De Ferrari 430 heeft zo'n E-diff net als Schumi. Ik heb hem gezien bij top gear, de rijeigenschappen zijn daardoor echt fenominaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2005 16:49 #647873
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterpret deel zoveel
Yep, ben nog steeds aan het uitkijken naar een leuk sperdiff voor de volvo aangezien dat op het circuit en op straat wel zoveel pret bezorgt.Dan heb je geen sneeuw meer nodig om makkelijk dwars te gaan. Volgens mij zijn er Jeep diffjes die passen (een kleine maat Dana differentieel geloof ik). Zijn dan wel de wat gevaarlijkere aan-uit stijl differentielen over het algemeen.
Met mn eigen 360 is het trouwens al snel dwars rijden als het goed geregend heeft.. Zal wel door de ophanging komen. Het is alleen moeilijk om m dwars te houden zonder sperdiff...daar heb je snelheid voor nodig.
Met mn eigen 360 is het trouwens al snel dwars rijden als het goed geregend heeft.. Zal wel door de ophanging komen. Het is alleen moeilijk om m dwars te houden zonder sperdiff...daar heb je snelheid voor nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets