En toch mis ik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 12:30 #649188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toch mis ik
Nou nou.. wat een negatief wereldbeeld Steven.

Geduld is een schone zaak, over 10 jaar praten we anders hier.

Een fiatje 500 kost nu ook meer als dat hij nieuw heeft gekost...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 12:39 #649189 door V300 register
Hoe is het eigenlijk bij de dafclub?
De daf's zijn nu wagens die nagenoeg niet meer op de weg zitten. Worden ze daarom duurder?
Iemand had een oude eend en die zij dat die club er niets voor wilde geven. Ze kon de wagen als soort goodwill verkopen voor bijna niets. En anders gewoon niet.
We moeten in Nederland eerst die duizenden en duizenden automaten weg werken. Daar staat marktplaats vol van.
Ik heb nu al een stappenplan naar de toekomst. Ik probeer zo lang mogelijk, ongeveer 2 a 3 jaar, in deze te blijven rijden om daarna flink te investeren in een mooie 360. En die zullen er dan nog best zijn want we putten nu nog uit midden '80. Ik denk dat het rond 2010 rustiger gaat worden op de weg met de 300 serie en de liefhebbers en voor hebben gezorgd dat ze een mooie hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 12:45 #649190 door V300 register
over 10 jaar een 300serie 8000 euro? Denk het niet.. Wellicht dat ze in waarde stijgen.. maar echt duur zullen ze niet worden gok ik.

Maar je kunt het natuurlijk ook positief zien. Wij kunnen goedkoop een echte klassieker onderhouden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 13:04 #649191 door V300 register

Maar je kunt het natuurlijk ook positief zien. Wij kunnen goedkoop een echte klassieker onderhouden.

dat is ook exact de insteek van een groot deel van de dafclub leden, gewoon een leuke oldtimer voor erbij die je niet te veel (hoeft te) kost(en). En het automaatje natuurlijk.

Als je kijkt naar hoe de oude 343's nu in de markt liggen hoef je je geen enkele illusie te maken over de waarde van de jonge 340's over 10 jaar.

Volgens iemand die hier ook wel eens komt (gromsound) heb je 2 types zeldzame oldtimers;
1) zeldzaam en zeer duur omdat iedereen ze wel wil
2) zeldzaam en zeer goedkoop omdat niemand ze kent/wilt.

qua 3-serie zal het eerder 2 worden dan 1 denk ik

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 13:12 #649192 door V300 register
Bovendien, als we allemaal steenrijk waren, zouden we wellicht voor een compleet andere auto gaan.

Maar daarom vind ik de 3serie nou zo leuk. Je hoeft toch niet een klassieker te hebben van 10.000 euro om er lol aan te hebben.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 13:31 #651921 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic En toch mis ik
Wacht maar tot de restauraties gaan beginnen en de werkelijke kosten van een 3 serie boven komen.
Dan wil ik wel eens zien wat de prijzen gaan doen.

Ondertussen ben ik jullie heel dankbaar dat jullie allemaal de "lange bumpers" naar de filistijnen helpen. Hierdoor begin ik reacties van mensen te krijgen van "waar zijn ze gebleven"...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 13:50 #651922 door V300 register
Restaureren doen we zelf en als je een goede gerestaureerde wilt verkopen zul je het geld er niet uit gaan krijgen. Nou en dan zullen de prijzen blijven steken onder de 1000 euro, ben ik van overtuigd. En het is waar, de echte oudjes van nu gaan niet voor veel weg. Het is geen Jaguar E-type.
Ik denk dat de volkswagen vergelijkbaar gaat worden maar de Volkswagen had toch een andere uitsraling.
Als ik rijker was zou ik toch geen ander nemen, die tijd heb ik gehad en was weer blij dat ik een 300 serie onder mij had. Het is net zoals met een vrouw. Eerst ben je verliefd en later ga je van elkaar houden. Stel dat ik een dure Turbo volvo buiten had staan. Wat moet je dan? In de was zetten? En verder niets? Het zou een ramp zijn als ik mijn hobby moest verlaten. Waar we het al eerder over hadden, je vindt het al heel leuk om gekookte lijnolie te kopen voor de bumpertjes, in het zonnetje het een en ander doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 19:00 #651923 door V300 register
De oudste types, die worden nu wat geliefder en vanaf midden jaren tachtig t/m begin negentig is het gewoon "noppe". Uiteraard een mooi exemplaar daargelaten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 19:03 #651924 door V300 register
Ach.. wees blij, andere mensen weten niet wat ze missen.
En het geeft ' ons' de mogelijkheid goedkoop een hobby te hebben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 20:44 #651925 door V300 register
Wat zou duurder zijn; vissen of de 300?
Hoeveel kost een goede hengel?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC