Zweedse 440 voor weinig
- Steven340
-
- Nieuw lid
-

Je hebt drie facelifts van de 440, de eerste heeft een grotere gril en de koplampen staan wat schuiner, dat was tot en met modeljaar 1991.
Daarna kreeg je al de tweede facelift zoals deze eind 1991 dus al modeljaar 1992, kleinere gril en de koplampen stonden al wat meer rechtop, dat was tot en met modeljaar 1993.
En tot slot die nieuwere volvo look waar de gril in de motorkap zelf zit. Deze kregen dan ook koplamp wissers i.p.v. sproeiers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
www.autowereld.nl/volvo/440/1-7-gl-autom...6109203/details.html
Vergelijk die maar eens met die rode, dan zie je dat die koplampen nog veel schuiner staan en een grotere gril heeft.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Steven340;234201 schreef : Die eerste zie je ook bijna niet meer, toevallig staat er eentje te koop met die facelift, zelfs met airco :no_comment:
www.autowereld.nl/volvo/440/1-7-gl-autom...6109203/details.html
Vergelijk die maar eens met die rode, dan zie je dat die koplampen nog veel schuiner staan en een grotere gril heeft.
met airco, en handgeschakeld!
niet dus. :uh-uhh:
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
powerflux;234202 schreef : met airco, en handgeschakeld!
niet dus. :uh-uhh:
Nee dat handgeschakeld klopt ook niet maar de airco zit er wel in, zie de knopjes rechts naast de stoelverwarming

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Steven340;234203 schreef : Nee dat handgeschakeld klopt ook niet maar de airco zit er wel in, zie de knopjes rechts naast de stoelverwarming
hee, inderdaad. ik zocht op het dashboard

- V300 register
- Verbannen
-
Een beetje de 76'er 343 van de 400-serie

De mooiste 400-serie vind ik echter nog altijd het 2e model, zoals die Zweedse, maar vooral ook die van Joost. Dat met recht de mooiste 460 die ik ken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
21 al modeljaar 1992 gemaakt. Ik denk dat het iets met de overgang van
Volvo Car B.V. naar NedCar te maken had. Aan een Volvo 480 kun je dat
zien. Er zijn vroege 91-ers met de oude Pollux velgen maar met de nieuwe,
kleinere spiegels en modeljaar '92 bekleding. Op de site van het Volvo 480
Register wordt ook melding gemaakt van modeljaar 1991 1/2.
De velgen op de 440 SE zijn echte modeljaar '92 velgen, volgens mij heten
die Antares. Ook kregen modeljaar '92 voertuigen een andere spoorbreedte
op de vooras.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Steven340;234171 schreef : Dat zeg ik
Je hebt drie facelifts van de 440, de eerste heeft een grotere gril en de koplampen staan wat schuiner, dat was tot en met modeljaar 1991.
Daarna kreeg je al de tweede facelift zoals deze eind 1991 dus al modeljaar 1992, kleinere gril en de koplampen stonden al wat meer rechtop, dat was tot en met modeljaar 1993.
En tot slot die nieuwere volvo look waar de gril in de motorkap zelf zit. Deze kregen dan ook koplamp wissers i.p.v. sproeiers
Niet helemaal. Het eerste type liep niet ineens over in het tweede, zoals bij de 300-serie wel het geval is. Zo kon je in 1989 de 460 bestellen en die had toch echt al de nieuwe neus. Maar als je een gewone 440 kocht, kreeg je er een met het eerste front. Zo zijn er nog tig andere wijzigingen en details, waardoor je -net als bij de 300- beter over modeljaren kunt spreken i.p.v. mk1, 2 etc.