- Berichten: 3
Vraag over algemene autoverzekering (geen oldtimer verzekering)
- Yves Tonnaer
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-10-2024 19:22 - 13-10-2024 00:40 #1046889
door Yves Tonnaer
Vraag over algemene autoverzekering (geen oldtimer verzekering) is gemaakt door Yves Tonnaer
Ik ben mijzelf aan het inlezen over de (oldtimer)verzekeringen.
Ik heb alle treads hier al zo'n beetje gelezen, maar sommige dateren alweer van enkele jaren geleden. Is er inmiddels wellicht al een nieuwere update?
Wat ik overweeg voor mijn Amazon uit '67;
Deze auto is mijn tweede auto, naast mijn dagelijkse auto.
Nu wil ik met de Amazon regelmatig (bij mooi weer) naar mijn werk kunnen rijden, dus niet alleen hobbymatig.
Op jaarbasis waarschijnlijk tussen de 10 en 15 duizend km. Bij veel verzekeraars is dit geen optie, maar er zijn een aantal verzekeraars die wel tot 15.000 km.
oldtimer verzekeren (Univé, iemand hier ervaring mee?) Auto rijdt op LPG, staat niet binnen gestald, en rijdt ook gewoon in de winterperiode door.
Een daily (mooi weer) driver zou je kunnen zeggen. Dan valt een oldtimer verzekering dus al vlug af.
Aantal overwegingen:
- Recuperatie wrak vanuit het buitenland bij schade?
- 100% dekking bij diefstal/brand/total loss?
- Eigen garage kunnen kiezen bij schade?
- Zelf het wrak mogen houden bij een total loss?
- Minimale taxatie waarde? (Ik weet dat GIO bijvoorbeeld geen auto's lager dan €5000 verzekert als oldtimer).
- Ik wil een toerrit kunnen rijden, maar geen races of rally's.
Stel ik overweeg een gewone auto verzekering voor de Amazon; hoe gaat dat dan bij een (forse) schade of bovengenoemde?
Want dan is de auto gezien z'n leeftijd niets waard. Accepteert een verzekering dan wel gewoon het taxatierapport als waardebepaling?
Uiteraard zal ik de auto gelijk laten taxeren bij de VKV.
Ik twijfel momenteel vooral tussen Kuipers Verzekeringen en Univé, maar wellicht zie ik nog een andere optie over het hoofd.
Heeft iemand hier ervaring, ideeën, aanvullingen of tips voor?
Alvast dank, hartelijke groet, Yves!
Ik heb alle treads hier al zo'n beetje gelezen, maar sommige dateren alweer van enkele jaren geleden. Is er inmiddels wellicht al een nieuwere update?
Wat ik overweeg voor mijn Amazon uit '67;
Deze auto is mijn tweede auto, naast mijn dagelijkse auto.
Nu wil ik met de Amazon regelmatig (bij mooi weer) naar mijn werk kunnen rijden, dus niet alleen hobbymatig.
Op jaarbasis waarschijnlijk tussen de 10 en 15 duizend km. Bij veel verzekeraars is dit geen optie, maar er zijn een aantal verzekeraars die wel tot 15.000 km.
oldtimer verzekeren (Univé, iemand hier ervaring mee?) Auto rijdt op LPG, staat niet binnen gestald, en rijdt ook gewoon in de winterperiode door.
Een daily (mooi weer) driver zou je kunnen zeggen. Dan valt een oldtimer verzekering dus al vlug af.
Aantal overwegingen:
- Recuperatie wrak vanuit het buitenland bij schade?
- 100% dekking bij diefstal/brand/total loss?
- Eigen garage kunnen kiezen bij schade?
- Zelf het wrak mogen houden bij een total loss?
- Minimale taxatie waarde? (Ik weet dat GIO bijvoorbeeld geen auto's lager dan €5000 verzekert als oldtimer).
- Ik wil een toerrit kunnen rijden, maar geen races of rally's.
Stel ik overweeg een gewone auto verzekering voor de Amazon; hoe gaat dat dan bij een (forse) schade of bovengenoemde?
Want dan is de auto gezien z'n leeftijd niets waard. Accepteert een verzekering dan wel gewoon het taxatierapport als waardebepaling?
Uiteraard zal ik de auto gelijk laten taxeren bij de VKV.
Ik twijfel momenteel vooral tussen Kuipers Verzekeringen en Univé, maar wellicht zie ik nog een andere optie over het hoofd.
Heeft iemand hier ervaring, ideeën, aanvullingen of tips voor?
Alvast dank, hartelijke groet, Yves!
Laatst bewerkt 13-10-2024 00:40 door Yves Tonnaer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 270
12-10-2024 19:37 #1046890
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Vraag over algemene autoverzekering (geen oldtimer verzekering)
Hallo Yves, kan lastig zijn om uit te zoeken, zoveel verschillende dingen en zie het maar ees te vinden in de voorwaarden.
Ik zou zelf vooral op acceptatie van taxatiewaarde letten. Lijkt me een goede eerste indicatie of ze oldtimer-vriendelijk zijn.
Zelf heb ik Gio met bonus-malus, 20k/jr. Niet dat ik dat rij, maar wegens auto van werk wilde ik ook mijn opgebouwde jaren behouden en ook wel eens naar de winkel, milieustraat of werk kunnen zonder gedoe of dat hobby-matig gebruik is. (gedoe krijg je voorl apas als je wil claimen, dus zorg dat je alles zwart-op-wit hebt!)
Let er ook op dat je (bij mijn weten) je schadevrije jaren maar op 1 polis kunt hebben, dus niet op een tweede, zeker niet bij een tweede verzekeraar.
Je geeft aan dat Gio geen klassiekers onder 5000 accepteert. Kan, maar lijkt me vooral relevant voor de all-risk versie. Voor WA zou dat niet uitmaken en is taxatie niet eens verplicht. Bedenk ook welk risico je afgedekt wil hebben tegen welke premie. Welk risico kun je zelf dragen? Repatriering is leuk, maar als je niet of nauwelijks in buitenland komt misschien best prijzig. Verlies van auto van bv 2000 ligt anders dan 20000. Premie overigens ook.
Er zijn trouwens ook tussenpersonen hierin gespecialiseerd, in VKM staat meen ik ok een column over verzekeren van een tussenpersoon (of is dat Volvologisch van 240-260 register?). Anyway, succes met uitzoeken. Lezen we hier straks nog je bevindingen?
Ik zou zelf vooral op acceptatie van taxatiewaarde letten. Lijkt me een goede eerste indicatie of ze oldtimer-vriendelijk zijn.
Zelf heb ik Gio met bonus-malus, 20k/jr. Niet dat ik dat rij, maar wegens auto van werk wilde ik ook mijn opgebouwde jaren behouden en ook wel eens naar de winkel, milieustraat of werk kunnen zonder gedoe of dat hobby-matig gebruik is. (gedoe krijg je voorl apas als je wil claimen, dus zorg dat je alles zwart-op-wit hebt!)
Let er ook op dat je (bij mijn weten) je schadevrije jaren maar op 1 polis kunt hebben, dus niet op een tweede, zeker niet bij een tweede verzekeraar.
Je geeft aan dat Gio geen klassiekers onder 5000 accepteert. Kan, maar lijkt me vooral relevant voor de all-risk versie. Voor WA zou dat niet uitmaken en is taxatie niet eens verplicht. Bedenk ook welk risico je afgedekt wil hebben tegen welke premie. Welk risico kun je zelf dragen? Repatriering is leuk, maar als je niet of nauwelijks in buitenland komt misschien best prijzig. Verlies van auto van bv 2000 ligt anders dan 20000. Premie overigens ook.
Er zijn trouwens ook tussenpersonen hierin gespecialiseerd, in VKM staat meen ik ok een column over verzekeren van een tussenpersoon (of is dat Volvologisch van 240-260 register?). Anyway, succes met uitzoeken. Lezen we hier straks nog je bevindingen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-10-2024 21:34 - 12-10-2024 21:35 #1046894
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vraag over algemene autoverzekering (geen oldtimer verzekering)
Ik kan Advies Verzekerd 1000% aanbevelen.
adviesverzekerd.nl
ik had alle vinkjes van een lastig geval:
- omgebouwd naar elektrisch
- zakelijke tenaamstelling
- dagelijks gebruik
- 20.000 km per jaar
uiteraard wel getaxeerd.
Men zegt dat je je verzekeraar echt leert kennen bij schade. Ook dat alle lof.
- Teruggehaald naar NL (toen nog niet total loss)
- OV naar huis werd in overleg onze tweede auto werd meegenomen naar waar wij waren bij ophalen wrak zodat we onze reis konden voortzetten
- Eerste keus terugkopen wrak na aanbieden op de restwaarde markt
adviesverzekerd.nl
ik had alle vinkjes van een lastig geval:
- omgebouwd naar elektrisch
- zakelijke tenaamstelling
- dagelijks gebruik
- 20.000 km per jaar
uiteraard wel getaxeerd.
Men zegt dat je je verzekeraar echt leert kennen bij schade. Ook dat alle lof.
- Teruggehaald naar NL (toen nog niet total loss)
- OV naar huis werd in overleg onze tweede auto werd meegenomen naar waar wij waren bij ophalen wrak zodat we onze reis konden voortzetten
- Eerste keus terugkopen wrak na aanbieden op de restwaarde markt
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Laatst bewerkt 12-10-2024 21:35 door Lars Rengersen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 285
13-10-2024 08:34 #1046896
door P. Hanot
Enkele jaren geleden ben ik na een noodstop bij Ede op de A1 gaan tollen en in de vangrail tot stilstand gekomen.
De taxateur van Advies verzekerd is dezelfde week nog komen kijken, auto is weer prima hersteld door Volvo klassiekers en schadebedrag werd kort na doorgeven factuur gestort op mijn rekening.
Geen gezever, geen oeverloze discussies, gewoon rechttoe-rechtaan een heel goede service van deze verzekeraar.
Beantwoord door P. Hanot in topic Vraag over algemene autoverzekering (geen oldtimer verzekering)
Ik ben zelf ook verzekerd bij Advies verzekerd voor mijn 544Ik kan Advies Verzekerd 1000% aanbevelen.
adviesverzekerd.nl
ik had alle vinkjes van een lastig geval:
- omgebouwd naar elektrisch
- zakelijke tenaamstelling
- dagelijks gebruik
- 20.000 km per jaar
uiteraard wel getaxeerd.
Men zegt dat je je verzekeraar echt leert kennen bij schade. Ook dat alle lof.
- Teruggehaald naar NL (toen nog niet total loss)
- OV naar huis werd in overleg onze tweede auto werd meegenomen naar waar wij waren bij ophalen wrak zodat we onze reis konden voortzetten
- Eerste keus terugkopen wrak na aanbieden op de restwaarde markt
Enkele jaren geleden ben ik na een noodstop bij Ede op de A1 gaan tollen en in de vangrail tot stilstand gekomen.
De taxateur van Advies verzekerd is dezelfde week nog komen kijken, auto is weer prima hersteld door Volvo klassiekers en schadebedrag werd kort na doorgeven factuur gestort op mijn rekening.
Geen gezever, geen oeverloze discussies, gewoon rechttoe-rechtaan een heel goede service van deze verzekeraar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.