Taxatie

  • 16985-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2022 10:53 #198324 door 16985-dummy
Taxatie is gemaakt door 16985-dummy
Goedemorgen, ik ben de trotse bezitter van een 164 uit 1970.

ik heb twee portieren , het front en een spatscherm vervangen maar nog niet in de kleur gespoten.

Toch zou ik hem in deze staat willen laten taxeren ( voor de verzekering ).

Heeft dit zin of kan ik de auto beter eerst afmaken ? 

M.vr.gr,

Hendrik .

 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2022 11:55 #198326 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Taxatie
Het is zeker verstandig om de wagen al te laten keuren/taxeren. Als je met een klassieker bezig bent investeer je al en dat kan aardig oplopen.
Ik laat al 20 jaar Hans Kloos mijn wagens taxeren, als de wagen klaar is kan meestal een hertaxatie tegen gereduceerd tarief volstaan.
Laat ook de accessoires benoemen in de taxatie en indien je dit van plan bent ook het feit dat je gelijkmatigheidsritten of clubtoers gaat rijden.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-03-2022 11:57 #198327 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Taxatie
Hoi Hendrik,

Als je denkt dat je 164 meer waard is dan de huidige schrootprijs, dan heeft het zeker zin. De schrootprijs is naar alle waarschijnlijkheid het bedrag dat je krijgt als je niet taxeert.
Zeker via de club kost taxeren niet veel. Je premie gaat er naar alle waarschijnlijkheid wel van omhoog.
Die afweging moet je dus zelf maken: premie vs. risico.
Als je er (nog) niet mee rijdt is dat ook anders dan als je er al wel mee rijdt. Het gaat uiteindelijk om het risico dat je denkt te lopen en op straat is dat risico groter dan in een schuur lopende het project.
Succes!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2022 12:03 #198329 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Taxatie
Je kosten gaan inderdaad omhoog, mar ik heb gemerkt dat de WA glas van een moderne Volvo vaak duurder is dan de all risk van de Klassieker....
En natuurlijk kun je maar max 5000 -7500 km rijden met de klassieker

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Stijn van der Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-03-2022 12:09 #198330 door Stijn van der Linde
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic Taxatie
Je was me net voor Ed!
Overigens geldt dat maximum aantal km's niet bij elke verzekering. Ik mag bijvoorbeeld 20.000 km per jaar rijden en dat maakt het toch weer anders.
Het blijft een financiële afweging, maar persoonlijk zou ik altijd taxeren!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arjan Vijge
  • Senior lid
  • Senior lid
  • De Reis is de Bestemming
Meer
29-03-2022 14:01 #198334 door Arjan Vijge
Beantwoord door Arjan Vijge in topic Taxatie
Hoi,
Is het in NL mogelijk om een auto in restauratie, niet geregistreerd, te verzekeren?
Mvrgr., vanuit Kaunas - Litouwen.

voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
P131 1967 dagelijks gebruik B20 LPG
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 volledige restauratie VOLVOtooid
262C 1980 rijdend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2022 19:22 #198335 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Taxatie
Wat versta je onder niet geregistreerd ?., schorsen kan terwijl je wel de wagen blijft verzekeren. Ook als de wagen al is ingevoerd in NL en nog geen kenteken heeft kan het, dan moet hij wel geschouwd zijn door RDW.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Meer
29-03-2022 20:33 #198345 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Taxatie
Hendrik,

om op jouw vraag terug te komen; natuurlijk kun je de auto bij een clubtaxateur laten taxeren  (adressen achter in het blad), Dit is zeker aan te raden om problemen over de waarde van de auto bij schade te voorkomen.
Deze taxatie wordt door de meeste oldtimerverzekeringen geaccepteerd. Afhankelijk van de taxatiewaarde kan je dan beslissen of je een AR verzekering afsluit.

Een clubtaxatie kost maar 20 euro en dat krijg je weer terug dmv een bon bij de shop. Dus, Doen!

gr. Cor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD