restauratie tips

  • Sandré Caron
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • na 34 jaar de 93-64-FM uit de stal gehaald
Meer
28-10-2019 12:59 #185772 door Sandré Caron
restauratie tips is gemaakt door Sandré Caron
Hallo V-vrienden!

Na 40 jaar in de garage gestaan te hebben wil ik graag mijn 123 GT / 93-64-FM weer aan de praat
krijgen. De motor staat vast en de carrosserie ziet er nog redelijk uit.

Na bezoek aan laatste beurs in Rosmalen ben ik lid geworden, dus nog nieuw in de VKV club.

Is er iemand die eens kritisch naar mijn Volvo wil kijken en kan adviseren hoe ik dit project van
restauratie 't beste kan aanpakken?

De 93-64-FM staat gestald in Wijngaarden (vlakbij Sliedrecht)

Alvast DANK en MVRGR!

Sandré Caron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-10-2019 17:08 #185781 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic restauratie tips
Welkom hier, dus sinds 1979 niet meer gereden....wauw toen reed ik nog in mijn 1e Amazon.
Die motor moet dus uit elkaar, 40 jaar is lang.... zeker niet proberen te starten !.
Wellicht kun je wat foto's maken van deze langslaper, met details van roest, dan kunnen we vast wat tips geven.
Is het een 123GT ? Het kenteken doet vermoeden dat het om een '69 gaat, wellicht een 133GT met B20 motor.
Dan staat er 'GT' op de kofferdeksel.
Ben benieuwd

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2019 10:48 #185795 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic restauratie tips
Het kenteken met de letters FM achteraan is een origineel Nederlands kenteken en zou van februari 1968 zijn. Volgens de RDW zijn van het genoemde kenteken 93-64-FM geen gegevens aanwezig.

Overtuig je ,voordat je aan deze auto met een restauratie begint, of je er wel een kenteken op kunt krijgen !

Heb je wel het complete kentekenbewijs en kloppen het type nummer en het chassisnummer? Deze nummers staan bij dit bouwjaar ingeslagen onder de motorkap op het schutbord boven de kachel.

Aan de hand van het typenummer is vast te stellen of het hier om een originele 123 GT gaat.

Succes toegewenst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Sandré Caron
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • na 34 jaar de 93-64-FM uit de stal gehaald
Meer
29-10-2019 11:17 #185796 door Sandré Caron
Beantwoord door Sandré Caron in topic restauratie tips
Dank voor je tip Niek!

Origineel kenteken bewijs heb ik in mijn beziet. Ga z.s.m. nog chassinr. controleren.


MVRGR

Sandré

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2019 15:31 #185803 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic restauratie tips
Ik zou ook bij Cor informeren.
En mocht het teveel gaat kosten dan zijn er hier altijd wel liefhebbers die het willen overnemen.
Zelfs als je het zelf kan is restaureren kostbaar en het kost erg veel tijd en inspanning.
(Zelf heb ik al teveel 4 wielers.)

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Sandré Caron
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • na 34 jaar de 93-64-FM uit de stal gehaald
Meer
30-10-2019 12:43 #185812 door Sandré Caron
Beantwoord door Sandré Caron in topic restauratie tips
Beste Niek en anderen,

Zojuist bij RDW geïnfomeerd;

De 93-64-FM staat in "geschoond" bestand en is dus wel bekend bij RDW.
Gelukkig maar...

Aangezien ik in bezit ben van het kentekenbewijs en deel 3 (waarop zelfs mijn geboorte datum staat vermeld!)
kan ik hem weer laten "heractiveren". Dat kost overigens wel € 64,00 , jaja vinkje zetten in t systeem en het
is weer kassa voor de overheid.......

Heractiveren kan pas overigens na de restauratie als keuring heeft plaats gevonden. Dus nog een lange weg te gaan.

Gisteren is Cor langs geweest en heeft mijn Amazon van onderen en beneden bekeken. Waarvoor nogmaals DANK!
Er moet wel het e.e.a. aan gedaan worden maar met een beetje hulp zullen we er wel komen. Eerst wil ik m in goede
technische staat gaan brengen ;

1. motor revisie
2. volledige remrevisie
3. laswerk onder (2 zijbalken)
4. revisie stuurinrichting
5. versnellingsbak schoonmaken en aandrijflijn reviseren
Daarna pas de carrosserie aanpakken

Inmiddels kop gelicht en zuigers in de kruipolie gezet.

Wie kan mij adviseren m.b.t. motor revisie B18 ???
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD