Raar trillend gevoel bij het remmen
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2009 21:17 #49906
door Rik Noorman (GAST)
Raar trillend gevoel bij het remmen is gemaakt door Rik Noorman (GAST)
Mijn 164 voelt sinds kort raar bij het remmen. De auto remt wel, maar het pedaal kan minder ver ingetrapt worden. Op het moment dat ik begin met remmen voelt het pedaal hobbelig aan. je hoort ook een beetje een schurend geluid.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
25-01-2009 00:26 #91136
door
Beantwoord door in topic Raar trillend gevoel bij het remmen
<p>ik heb hetzelfde gehad bij mijn katterug wat betreft het hobbelige rempedaal. op een gegeven moment gingen de remmen behoorlijk happen en dan trok de auto hevig naar rechts. na het demonteren van de remtrommels bleek dat rechtsvoor de remvoering was losgekomen.
roel</p>
roel</p>
25-01-2009 09:06 #91135
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Raar trillend gevoel bij het remmen
<p>Een 164 heeft volgens mij rondom schijven. Wellicht zijn je schijven krom. Is het een automaat? Dan heb je namelijk bij een stoplicht de neiging om op het rempedaal te gaan staan. Als je dan net stevig hebt geremd, is de boel warm en kan de warmte niet goed weg. Als je schijven dan al wat dunner zijn, kunnen ze daardoor krom worden.</p><p>Op een kromme schijf hebben je remblokjes niet continu dezelfde en goede grip met als gevolg dat hij schokkend gaat remmen en je een trilling voelt.</p><p>Of zijn je remblokken gewoon versleten? (ivm schurende geluid)</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2009 10:02 #91134
door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Raar trillend gevoel bij het remmen
Ik ga volgend weekend de remmen maar eens helemaal loshalen. Het zijn inderdaad schrijven rondom, dus de voering is het niet.
Bedankt voor de informatie!
Bedankt voor de informatie!