stofkappen en remslangen amazon 65
- Kevin de Graan
- Premium lid
Minder
Meer
18-11-2024 20:19 #1047234
door Kevin de Graan
stofkappen en remslangen amazon 65 is gemaakt door Kevin de Graan
Ik ben bezig mijn vooras te vervangen voor een zelf opgeknapte. Op de beurs heb ik ook opgeknapte stofkappen/spatplaten kunnen kopen.
Nu heb ik een amazon uit 65 en loop ik tegen het volgende aan. De oude vooras heeft andere stofkappen (overgangsjaar dus, direct na de trommelrem.). Zie ook foto. De stofkappen die verder te koop zijn, zijn de nieuwere, met dus ook andere remslangen.
Oude remslangen zijn vrouwtje-vrouwtje en worden vast gezet met een klem die je op de slang zet.
Nieuw remslangen zijn mannetje- mannetje en worden met een moer vast gezet.
Boven de als zit een beugel met een groot gat. Dit is te groot voor een mannetje lijkt mij, maar moet toch vast gezet worden Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? En hoe zou men dit op lossen? Liefste laat ik de remleidingen in de motor ruimte zitten. Die zitten er zeer netjes in.
Nu heb ik een amazon uit 65 en loop ik tegen het volgende aan. De oude vooras heeft andere stofkappen (overgangsjaar dus, direct na de trommelrem.). Zie ook foto. De stofkappen die verder te koop zijn, zijn de nieuwere, met dus ook andere remslangen.
Oude remslangen zijn vrouwtje-vrouwtje en worden vast gezet met een klem die je op de slang zet.
Nieuw remslangen zijn mannetje- mannetje en worden met een moer vast gezet.
Boven de als zit een beugel met een groot gat. Dit is te groot voor een mannetje lijkt mij, maar moet toch vast gezet worden Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? En hoe zou men dit op lossen? Liefste laat ik de remleidingen in de motor ruimte zitten. Die zitten er zeer netjes in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
19-11-2024 00:27 #1047240
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stofkappen en remslangen amazon 65
Beste Kevin, er zijn volgens mij maar drie uitvoeringen qua leiding lyout.
Zie bijgevoegde pdf file.
gescheiden systeem
Enkel systeem
p1200 systeem.
succes
Johan Geers
Zie bijgevoegde pdf file.
gescheiden systeem
Enkel systeem
p1200 systeem.
succes
Johan Geers
- Kevin de Graan
- Premium lid
Minder
Meer
19-11-2024 10:34 #1047243
door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic stofkappen en remslangen amazon 65
Dag Johan, Ik had ze inderdaad bekeken. Je kunt het verschil goed zien in de stofkappen waar ik tegenaan loop. Mijne heeft een groot gat. in de stofkap en in de lip die boven subframe is gemonteerd. Dat volgens mij ook voor remtrommels gebruikt wordt. vandaar overgang in 65
De andere stofkappen die eigenlijk ook de enige die verder te koop zijn heeft echter een klein gat. Vergelijkbaar met dubbel remsysteem. ( waar ik de slang voor het gemak mannetje-mannetje voor had genoemd).
gezien dat de enige verkrijgbare stofkappen zijn, zie ik even niet hoe ik dit makkelijk moet oplossen. Hoe lopen de leidingen bij andere enkel systeem, die die stofkappen gebruiken?
De andere stofkappen die eigenlijk ook de enige die verder te koop zijn heeft echter een klein gat. Vergelijkbaar met dubbel remsysteem. ( waar ik de slang voor het gemak mannetje-mannetje voor had genoemd).
gezien dat de enige verkrijgbare stofkappen zijn, zie ik even niet hoe ik dit makkelijk moet oplossen. Hoe lopen de leidingen bij andere enkel systeem, die die stofkappen gebruiken?
- Kevin de Graan
- Premium lid
Minder
Meer
19-11-2024 10:41 #1047244
door Kevin de Graan
blijkbaar aan de andere kant van het water wel te verkrijgen.
- Berend van der Molen
- Senior lid
Minder
Meer
19-11-2024 12:22 #1047246
door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic stofkappen en remslangen amazon 65
- Rob Funcke
- Elite lid
Minder
Meer
19-11-2024 13:43 - 19-11-2024 13:48 #1047248
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic stofkappen en remslangen amazon 65
Artikel 668334 is voor € 81,24 in onze shop te koop.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Laatst bewerkt 19-11-2024 13:48 door Rob Funcke.
- Kevin de Graan
- Premium lid
Minder
Meer
19-11-2024 14:11 - 19-11-2024 14:11 #1047249
door Kevin de Graan
Dank jullie wel, die heb ik gekocht op de beurs, maar zijn dus anders dan ik er eerst op had zitten (670704 en 670705) en zorgen dus voor het probleem juist. Daar passen mijn remslangen (
671592
) niet op. Zie dus ook montageplaats op de foto boven subframe.
Laatst bewerkt 19-11-2024 14:11 door Kevin de Graan.