- Berichten: 3477
welk type rembekrachtiger
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
19-04-2022 13:06 #198631
door Johan Geers
welk type rembekrachtiger is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden ik denk dat mijn rembekrachtiger het begeven heeft, altans dat onderzoek ik morgen.
Ik heb nu de VH44 er in zitten zie www.volvokv.nl/forum/remmen/30334-rembekrachtiger?start=10
Als de rembekrachtiger stuk is wil ik naar het type gaan wat de club verkoopt www.volvokv.nl/producten/product/753-rem...8/category_pathway-2
Maar welke is dat de LE72696 of de LR17792?
Ik heb hieronder de specificatie’s van bijde beschreven.
Heeft iemand toevallig nog een doos waar het typenummer opstaat?
LE 72696 TT39492Z ratio 1.9 to 1
• Origin:CN(Origin)
• Item Type:Other
• Item Width:25cm
• Model Name:Brake Booster + Bracket Mounting
• External Testing Certification:ISO9001
• Item Diameter:23inch
• No. of Cylinders:4 Cylinder
• Item Height:25cm
• Year:for Austin Morris
• Item Length:25cm
• Material Type:plastic
• Displacement:2.0-5.0L
• Item Weight:1800g
• Special Features:RLE72696
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• part number:LE72696, TT3949Z
• Fit 4:for Mini 850 & 1000, Countryman, Clubman all variants
• Fit 2:for Austin Healey Sprite I, II, III and IV
• fit 8:for Hillman Singer Chamois Mk's 1 & 11, Coupe
• fit 9:for Triumph Herald all models
• Fit 3:for Austin/Morris 1100 and 1300 all models
• Fit 5:for Mini Cooper Mk1 & 2, Cooper S,
• Fit 1:for Austin A30, A35, A40 Mk2
• warranty:1year
• Fit 7:for Morris Oxford
• Product Type::This is aftermarket replcement part.
• Fit 6:for Minor 1000 all models
LR 17792 ratio 2.3 To 1
• Origin:CN(Origin)
• Item Type:Other
• Item Width:25cm
• Model Name:Brake Booster + Bracket Mounting
• External Testing Certification:ISO9001
• Item Diameter:23inch
• No. of Cylinders:4 Cylinder
• Item Height:25cm
• Year:for Austin Morris
• Item Length:25cm
• Material Type:plastic
• Displacement:2.0-5.0L
• Item Weight:1800g
• Special Features:RLE72696
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• Fit 1:Fit for Many early classic LandRover
• Fit 2:for Rover P6 3500 & 3500S V8 models 1969-1977
• Fit 3:for MGA / MGB / Midget
• Fit 4:for VAUXHALL For Triumph
• Fit 5:for AUSTIN / MORRIS for HILLMAN
• For ::for Fords Anglia Cortina Corsair Capri
• For `::for a Single Line braking system car
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• Product Type::This is aftermarket replcement part.
• Reference OE/OEM Number:LR17792
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik heb nu de VH44 er in zitten zie www.volvokv.nl/forum/remmen/30334-rembekrachtiger?start=10
Als de rembekrachtiger stuk is wil ik naar het type gaan wat de club verkoopt www.volvokv.nl/producten/product/753-rem...8/category_pathway-2
Maar welke is dat de LE72696 of de LR17792?
Ik heb hieronder de specificatie’s van bijde beschreven.
Heeft iemand toevallig nog een doos waar het typenummer opstaat?
LE 72696 TT39492Z ratio 1.9 to 1
• Origin:CN(Origin)
• Item Type:Other
• Item Width:25cm
• Model Name:Brake Booster + Bracket Mounting
• External Testing Certification:ISO9001
• Item Diameter:23inch
• No. of Cylinders:4 Cylinder
• Item Height:25cm
• Year:for Austin Morris
• Item Length:25cm
• Material Type:plastic
• Displacement:2.0-5.0L
• Item Weight:1800g
• Special Features:RLE72696
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• part number:LE72696, TT3949Z
• Fit 4:for Mini 850 & 1000, Countryman, Clubman all variants
• Fit 2:for Austin Healey Sprite I, II, III and IV
• fit 8:for Hillman Singer Chamois Mk's 1 & 11, Coupe
• fit 9:for Triumph Herald all models
• Fit 3:for Austin/Morris 1100 and 1300 all models
• Fit 5:for Mini Cooper Mk1 & 2, Cooper S,
• Fit 1:for Austin A30, A35, A40 Mk2
• warranty:1year
• Fit 7:for Morris Oxford
• Product Type::This is aftermarket replcement part.
• Fit 6:for Minor 1000 all models
LR 17792 ratio 2.3 To 1
• Origin:CN(Origin)
• Item Type:Other
• Item Width:25cm
• Model Name:Brake Booster + Bracket Mounting
• External Testing Certification:ISO9001
• Item Diameter:23inch
• No. of Cylinders:4 Cylinder
• Item Height:25cm
• Year:for Austin Morris
• Item Length:25cm
• Material Type:plastic
• Displacement:2.0-5.0L
• Item Weight:1800g
• Special Features:RLE72696
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• Fit 1:Fit for Many early classic LandRover
• Fit 2:for Rover P6 3500 & 3500S V8 models 1969-1977
• Fit 3:for MGA / MGB / Midget
• Fit 4:for VAUXHALL For Triumph
• Fit 5:for AUSTIN / MORRIS for HILLMAN
• For ::for Fords Anglia Cortina Corsair Capri
• For `::for a Single Line braking system car
• Product Note::Due to the light and different screen display,the picture and product maybe slightly different
• Product Type::This is aftermarket replcement part.
• Reference OE/OEM Number:LR17792
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn van der Linde
- Moderator
Minder
Meer
- Berichten: 535
19-04-2022 17:57 #198637
door Stijn van der Linde
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic welk type rembekrachtiger
Hoi Johan,
Ik heb de doos nog staan, maar weet niet of er een nummer op staat. Ik zal morgen/overmorgen even kijken als ik in de buurt ben van de doos.
Ik heb de doos nog staan, maar weet niet of er een nummer op staat. Ik zal morgen/overmorgen even kijken als ik in de buurt ben van de doos.
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
20-04-2022 01:08 #198641
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Alvast bedankt.
Johan Geers
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
20-04-2022 01:38 #198643
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Beste Stijn, ik heb dit
www.skandix.de/en/documents/installation...nstructions/3000118/
artikel gevonden en het moet een rembooster zijn 1.9 op 1.
Ik hoop dat op de doos hetzelfde weer gegeven is als in het artikel.
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik hoop dat op de doos hetzelfde weer gegeven is als in het artikel.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
20-04-2022 08:04 #198647
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Ik was de laatste rit die ik maakte ook remolie kwijt, nu die heb ik terug gevonden in het vacuum gedeelte van de rembekrachtiger dus mijn vermoeden was juist.
Op naar een niewe bekrchtiger alleen geen hv44 meer.
m.vr.gr.
Johan Geers
Op naar een niewe bekrchtiger alleen geen hv44 meer.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
20-04-2022 11:35 #198648
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Beste medeleden ik heb de LE 72696 TT39492Z ratio 1.9 to 1 besteld zoals Skandix aangeeft, deze heeft een ratio van 1.9:1 en dat is voor De Volbo's 120, 130, 220, p1800, pv444, 544 ,P544 en de 210.
Ik was er 96EURO voor kwijt incl verzending die in deze gratis was.
Gekocht hier lokaal bij LAZADA.
Moet wel een maandje wachten dus rijdt tijdelijk zonder bekrachtiger is wel werken hoor.
Wil ik toch wel eens weten wat het verschil is tussen de 1.9:1 en de 2.35:1 werkt de een harder dan de ander????
Scandcar verkoopt overigs de VH44 hoe dat hun ervaringen met die rembekrachtiger zijn weet ik niet misschien dat ik een pech exemplaar heb gehad.
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik was er 96EURO voor kwijt incl verzending die in deze gratis was.
Gekocht hier lokaal bij LAZADA.
Moet wel een maandje wachten dus rijdt tijdelijk zonder bekrachtiger is wel werken hoor.
Wil ik toch wel eens weten wat het verschil is tussen de 1.9:1 en de 2.35:1 werkt de een harder dan de ander????
Scandcar verkoopt overigs de VH44 hoe dat hun ervaringen met die rembekrachtiger zijn weet ik niet misschien dat ik een pech exemplaar heb gehad.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn van der Linde
- Moderator
Minder
Meer
- Berichten: 535
20-04-2022 14:19 #198649
door Stijn van der Linde
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn van der Linde in topic welk type rembekrachtiger
Ha Johan,
helaas geen enkel nummer op de doos. De rest heb ik al weggegooid helaas. Toch succes!
helaas geen enkel nummer op de doos. De rest heb ik al weggegooid helaas. Toch succes!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
21-04-2022 01:08 #198658
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Be,ste Stijn, ik heb de skandix richtlijn opgevolgd xal wel goed zijn denk ik.
Zie bijgevoegd document.
Nu we het over het document hebben, pagina 4 punt 4 zegt men dat de bekrachtiger beneden het niveau van het remolie reservoir moet zitten maar met een zo klein mogelijk verschil.
Is dit nodig om lucht in de rembekrachtiger te vermijden? Ontluchten?
Ik kan de rembekrachtiger alleen maar kwijt daar waar de kachel heeft gezeten en ik twijfel of ik dan aan die voorwaarde kan voldoen, als het om het ontluchten te doen is weet ik wel een truce.
Ik krik dan de auto aan de stuurzijde omhoog totdat het reservoir boven de bekrchtiger kom en ik ontlucht eens de lucht eruit dan kan er ook geen lucht meer in.
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Alvast bedankt.
m.vr.gr.
Johan Geers
Zie bijgevoegd document.
Nu we het over het document hebben, pagina 4 punt 4 zegt men dat de bekrachtiger beneden het niveau van het remolie reservoir moet zitten maar met een zo klein mogelijk verschil.
Is dit nodig om lucht in de rembekrachtiger te vermijden? Ontluchten?
Ik kan de rembekrachtiger alleen maar kwijt daar waar de kachel heeft gezeten en ik twijfel of ik dan aan die voorwaarde kan voldoen, als het om het ontluchten te doen is weet ik wel een truce.
Ik krik dan de auto aan de stuurzijde omhoog totdat het reservoir boven de bekrchtiger kom en ik ontlucht eens de lucht eruit dan kan er ook geen lucht meer in.
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Alvast bedankt.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
21-04-2022 03:44 #198661
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welk type rembekrachtiger
Beste medeleden, eens uitgezocht wat de ratio 1.9 to 1 en 2.3 tot 1 betekend.
Een 2.3 tot 1 crieert een groter druk in het hydraulisch systeem na de remkekrachtiger dan een 1.9 tot 1.
Voordeel van een 2.3 tot 1 dat je minder pendaaldruk nodig heb.
In hoeverre dit schade aan kan richten aan het hydraulisch systeem bij maximale pendaal druk weet ik niet.
De slag van het pendaal bij een 2.3 to 1 zal anders zijn dan bij 1.9 tot 1.
De 1.9 tot 1 is volgens SKANDIX de vervanger voor de GIRLING.
Dus wil je in lijn met de GIRLING blijven dan is de LE72696 de juiste vervanger
Blijft voor mij alleen nog de vraag open staan waaroom de cylinder van de bekrachtiger beneden het niveau van de vulpot moet staan.
m.vr.gr.
Johan Geers
Een 2.3 tot 1 crieert een groter druk in het hydraulisch systeem na de remkekrachtiger dan een 1.9 tot 1.
Voordeel van een 2.3 tot 1 dat je minder pendaaldruk nodig heb.
In hoeverre dit schade aan kan richten aan het hydraulisch systeem bij maximale pendaal druk weet ik niet.
De slag van het pendaal bij een 2.3 to 1 zal anders zijn dan bij 1.9 tot 1.
De 1.9 tot 1 is volgens SKANDIX de vervanger voor de GIRLING.
Dus wil je in lijn met de GIRLING blijven dan is de LE72696 de juiste vervanger
Blijft voor mij alleen nog de vraag open staan waaroom de cylinder van de bekrachtiger beneden het niveau van de vulpot moet staan.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.