- Berichten: 87
druk op rempedaal
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
30-06-2021 11:02 #194701
door Jaap van der Stad
druk op rempedaal is gemaakt door Jaap van der Stad
Voorkant nieuwe remklauwen/ blokken gemonteerd op mijn P1800ES. Ontlucht en remdruk op pedaal o.k. Toen achterkant: nieuwe remleidingen, nieuwe remklauwen, ontlucht op alle 4 de wielen. Maar nu slechte druk op het pedaal. Geen olielekkage. Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?
Jaap van der Stad/ 15223
Jaap van der Stad/ 15223
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 361
30-06-2021 13:00 #194702
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic druk op rempedaal
De oorzaak is vrijwel altijd lucht in het systeem. Dus nogmaals ontluchten. Ik ga er vanuit dat de klauwen achter niet verwisseld zijn, en dat de ontluchtingsnippels dus aan de bovenzijde zitten.
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 87
30-06-2021 14:58 #194703
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic druk op rempedaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-07-2021 10:48 - 01-07-2021 10:50 #194716
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic druk op rempedaal
check even of je de remklauwen achter niet hebt verwisseld, dan zit de nippel aan de onderkant en kun je niet ontluchten.
Is mij ook eens overkomen
O, ik zie dat dit al is opgemerkt... soms kan het ook de hoofdremcylinder zijn ...
Is mij ook eens overkomen
O, ik zie dat dit al is opgemerkt... soms kan het ook de hoofdremcylinder zijn ...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 01-07-2021 10:50 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 489
03-07-2021 20:44 #194735
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic druk op rempedaal
Let er op dat je tijdens het ontluchten het rempedaal niet te ver intrapt! Dan kan de hoofdremcilinder beschadigen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 87
14-07-2021 10:42 #194850
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic druk op rempedaal
Bedankt voor jullie hulp tot dusver. Maar aan het euvel is tot nu toe niets gedaan, want de " sleutelboys" genieten van een uitgebreide vakantie. Ik meld me later weer. Mocht het probleem aan de hoofdremcilinder liggen, welke reparatieset heb ik nodig? 6737661 of 80273125 ( dubbel ATE) of 273125 ( dubbel systeem ATE). Of is het beter om in dit laatste geval een hele nieuwe hoofdremcilinder te kopen ( 673766 dubbel systeem) . Wat is trouwens ATE?
Ik hoor graag jullie suggesties.
mvg,
Jaap
Ik hoor graag jullie suggesties.
mvg,
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-07-2021 10:47 #194852
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic druk op rempedaal
Je hebt de ES en die hebben allemaal het gescheiden remsysteem en dus dubbel voor
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 87
14-07-2021 10:54 #194853
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic druk op rempedaal
Hallo Ed,
Badankt voor je antwoord. Blijft bij mij de vraag of ik dan reparatieset dubbel ATE of dubbel systeem moet kopen? Deze worden door de club webshop beide aangeboden voor de P1800ES.
mvg,
Jaap
Badankt voor je antwoord. Blijft bij mij de vraag of ik dan reparatieset dubbel ATE of dubbel systeem moet kopen? Deze worden door de club webshop beide aangeboden voor de P1800ES.
mvg,
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-07-2021 11:02 #194854
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic druk op rempedaal
Dubbel dus
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
14-07-2021 11:23 #194856
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic druk op rempedaal
Hallo Jaap;
Uit je verhaal lees ik dat je het remsysteem , i.c. de remklauwen voor en achter, vernieuwd hebt.
Dan adviseer ik je toch een nieuwe originele hoofdremcylinder te monteren, Dan ben je voor jaren klaar met de remmen., Ook gezien het feit dat je kennelijk afhankelijk bent van derden.
Origineel is het nummer van de hoofdremcylinder 673766, die met 81 voor het nummer is een goede vervanger van origineel.. Het reservoir is gemakkelijk over te zetten.
Natuurlijk kan je de hoofdremcylinder reviseren, maar soms is de binnenzijde iets gegroefd en gaat dan na verloop van tijd toch weer lekken. En als je niet zelf kan reviseren, ben je mogelijk ook nog duurder uit...
Heb je nog gecontroleerd of de achterste klauwen gedraaid zitten?
Succes, gr. Cor.
Uit je verhaal lees ik dat je het remsysteem , i.c. de remklauwen voor en achter, vernieuwd hebt.
Dan adviseer ik je toch een nieuwe originele hoofdremcylinder te monteren, Dan ben je voor jaren klaar met de remmen., Ook gezien het feit dat je kennelijk afhankelijk bent van derden.
Origineel is het nummer van de hoofdremcylinder 673766, die met 81 voor het nummer is een goede vervanger van origineel.. Het reservoir is gemakkelijk over te zetten.
Natuurlijk kan je de hoofdremcylinder reviseren, maar soms is de binnenzijde iets gegroefd en gaat dan na verloop van tijd toch weer lekken. En als je niet zelf kan reviseren, ben je mogelijk ook nog duurder uit...
Heb je nog gecontroleerd of de achterste klauwen gedraaid zitten?
Succes, gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.