rembekrachtiger

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2021 08:45 #192146 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Ik ben er intussen acher gekomen dat ze beide 7 inch zijn.
Degene die de club verkoopt LR 17782 komt van Engeland zie www.wmarkeninc.top/index.php?main_page=p...o&products_id=103717
En de VH44 komt van Australie zie www.onlineautoparts.com.au/products/PBR-...VH44PBRKIT/ZPN-14938

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2021 21:16 #192165 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic rembekrachtiger
Vanaf deze site heb je hem voor 50 pond in huis; www.maxpeedingrods.co.uk/product/vh44-re...brake-universal.html

Bestelling in de UK, levering vanuit Hong Kong

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2021 22:17 #192166 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic rembekrachtiger
Ik had de bestelling geplaatst tot aan de betaling om de verzendkosten in beeld te krijgen, die worden niet in rekening gebracht. Vervolgens niet betaald, krijg ik net een herinneringsmail met een kortingscode van 15%. M.a.w. all in 42,50 pond, oftewel een goede € 50,00. Heb hem besteld, puur uit nieuwsgierigheid. Hij is bedoeld voor wagens met remtrommels voor en achter. Laat ik nu een PV544 hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2021 22:58 #192168 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic rembekrachtiger
Als die VH44 een betere Chinese kopie is van de originele PBR PH44 dan de Powertune een kopie is van de Lockheed kon je daar voor 70 euro best een leuke rembekrachtiger hebben.
Maar ik ben echt benieuwd naar hoe goed zo'n kopie is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2021 23:39 #192170 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Beste Lars, ik heb meer revieuws gevonden van de VH44 dan van de LR 17782 en ik heb er geen een negatieve tussen gevonden, maar je kunt altijd wel een keer pech hebben.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2021 07:34 #192185 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Via Aliexpress heb ik hem hier voor 94Euro.
Vele bedrijven/landen willen niet aan de Filippijnen leveren en die van 50 pond is er een van.

m.r.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2021 09:21 #192464 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Van de week de rembekrachtiger binnen gekregen, ben hem gelijk ingebouwd.
Ik had een rembekrachtiger van een mini cooper maar die weigerde de laatste tijd soms wel eens en hij zat stierelijk in de weg met de airco leidingen voor mijn peilstok
Ik heb de nieuwe rembekrachtiger op de plaats gezet waar normaal de kachel zit.
Daar er geen handleiding bij zat alleen een schrijven dat je hem door een specialist in moet laten bouwen heb ik me laten leiden door deze video

Toen ik van de rembekrachtiger de remleidingen had aangesloten lekte deze remoilie langs alle kanten van de koppelingen.
Wat bleek de schroefdraad van de 1/8 aansluitingen was niet ver genoeg getapt waardoor de koperen fels die aan het uiteinde van de leiding zit niet geklemd kon worden.(ik heb koperen leiding gebruikt net als in de video)
Ik heb toen aan het uiteinde van de nippels die aan de remleiding zitten een paar gangen schroefdraad weggeslepen waardoor de nippel dieper in de aansluiting kon gaan en de leiding kon knellen.
Nu voor dat je dat in gaten heb ben je een paar vraagtekens verder want op het verdeel Tstuk wel afdichten en op de rembekrachtiger niet dat was niet zomaar gevonden.
Dus voor degene die zo een rembekrachtger aanschaffen een puntje om op te letten.
Dan het remmen, bij het hard remmen komt het rempendaal iets terug omhoog, volgens mij had ik dat vroeger ook bij mijn Girling rembekrachtiger.
Is dit ook bij de rembekrachtigers die jullie gebruiken of is dit een foutje in de bekrachtiger of moet de rembekrachtiger anders gepositieoneerd worden?

Alvast bedankt

M.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2021 09:31 #192466 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic rembekrachtiger
Dit was ik nog vergeten te melden ik heb in de vacuumleiding een losse terugslag klep zitten, moet deze er tussen of zit er een in de rembekrachtiger?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2021 12:20 #192472 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic rembekrachtiger

Johan Geers schreef : Dan het remmen, bij het hard remmen komt het rempedaal iets terug omhoog, .............of is dit een foutje in de bekrachtiger?
Johan Geers

Dit komt mij erg bekend voor, dit heb ik nl ook gehad met 2 stuks Powertune bekrachtigers, in mijn ogen inferieur spul. Intussen op de schroothoop.

.

Johan Geers schreef : ik heb in de vacuumleiding een losse terugslag klep zitten, moet deze er tussen of zit er een in de rembekrachtiger?
Johan Geers

Terugslagklep zit er al in, zie doorsneetekening.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2021 12:45 #192473 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic rembekrachtiger
Tja, ik heb het op het forum al eens eerder geschreven. Ik heb 2 x eerder een nieuwe Powertune gemonteerd en daar nooit problemen mee gehad. Het is wel heel belangrijk om de servo correct, dus volgens de bijgeleverde instructies, te monteren. Dat betekent dat het "trommeltje" niet keurig naar boven moet staan maar ongeveer 45 graden uit het lood. Anders kunnen zich ontluchtingsproblemen voordoen. Succes!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD