- Berichten: 74
remklauw revisie
- Rens Winnubst
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-04-2016 12:54 #159595
door Rens Winnubst
remklauw revisie is gemaakt door Rens Winnubst
Na een veel te lange winterslaap zaten mijn voorremmen van mijn amazon uit '69 (met dubbel gescheiden remsysteem) vast. Ik heb de klauwen gedemonteerd en twee revisiesetjes met nieuwe RVS zuigers en rubbers gehaald bij de onderdelenshop. De oude zuigers zaten echt goed vast, dus heb ik beide klauwen een nachtje in de diesel gedompeld. De volgende dag de klauwen in een bankschroef en een grote tang op de zuigers en met voorzichtig doch hevig wrikken kwamen ze er uiteindelijk allemaal uit. Daarna even goed met de kwast de kamers geborsteld en weer terug in de diesel. Nu de vraag, hoe verder?
Eerst natuurlijk de klauwen drogen en ontdoen van de diesel, ik denk met flink wat remmenreiniger. In de revisieset zit ook een zakje vet oid, moet ik daar de rubbers en cilinders mee insmeren zodat ze gemakkelijker in de kamers gedrukt kunnen worden? Moet dat vet nog weggehaald worden, of kan dat rustig blijven zitten? Daarna de stoefhoesjes plaatsen, de klauwen monteren en het remsysteem weer vullen met remvloeistof (DOT 4 of 5?)
Kortom, wie heeft er tips en tricks over het reviseren van de remklauwen?
Eerst natuurlijk de klauwen drogen en ontdoen van de diesel, ik denk met flink wat remmenreiniger. In de revisieset zit ook een zakje vet oid, moet ik daar de rubbers en cilinders mee insmeren zodat ze gemakkelijker in de kamers gedrukt kunnen worden? Moet dat vet nog weggehaald worden, of kan dat rustig blijven zitten? Daarna de stoefhoesjes plaatsen, de klauwen monteren en het remsysteem weer vullen met remvloeistof (DOT 4 of 5?)
Kortom, wie heeft er tips en tricks over het reviseren van de remklauwen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-04-2016 21:16 - 05-09-2024 15:12 #159600
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic weg
weg
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 05-09-2024 15:12 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
16-04-2016 03:22 #159605
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic remklauw revisie
Beste Ed, zo maar uit nieuwschierigheid, waarom mag je die niet scheiden?
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 388
16-04-2016 10:30 #159612
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic remklauw revisie
Zorg voor je de gaat monteren dat de ontluchtingsnippels los zijn, het zal niet de eerste keer zijn dat je alles netjes hebt gemonteerd en bij het ontluchten een nippel afbreekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-04-2016 11:06 #159616
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic remklauw revisie
Daar hebben we onlangs nog een discussie over gehad... Zie dit topic ."Johan Geers" schreef:
zo maar uit nieuwschierigheid, waarom mag je die niet scheiden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rens Winnubst
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 74
16-04-2016 11:39 #159618
door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic remklauw revisie
De beide helften zitten nog gewoon op elkaar. Ik had had het probleem met de spontane barst gelezen en vond het niet nodig om zo ver te gaan. Het meeste is wel logisch allemaal, alleen het gebruik van het vet is mij nog onduidelijk. In de documentatiemap staat staan twee of drie artikelen over revisie, maar geen van allen reppen over het vet.
Ik denk dat ik de kamers vul met remolie en de afdichtrubbers in de remolie zet, dan voorzichtig de cilinders erin druk, en dan het vet onder de stofkapjes aanbreng, ter bescherming van de gloednieuwe zuigers.
Ik denk dat ik de kamers vul met remolie en de afdichtrubbers in de remolie zet, dan voorzichtig de cilinders erin druk, en dan het vet onder de stofkapjes aanbreng, ter bescherming van de gloednieuwe zuigers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 339
16-04-2016 12:29 #159619
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic remklauw revisie
Waarom zou je eigenlijk de remklauw willen delen? Ik heb heel veel remklauwen overhaalt maar nog nooit de klauw te hoeven delen omdat voor elkaar te krijgen. Overigens heb ik wel een hydraulisch handpompje waarop ik een slang met koppeling heb gemaakt die je zo op de remklauw kunt aansluiten, werkt perfect!
Groet,
Mathieu.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-04-2016 08:58 - 05-09-2024 15:13 #159631
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic weg
weg
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 05-09-2024 15:13 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.