- Berichten: 30
vervangen remleidingen
- Jeroen Knobben
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-05-2014 06:30 #140897
door Jeroen Knobben
Groet Jeroen
Amazon '65
vervangen remleidingen is gemaakt door Jeroen Knobben
Beste allemaal,
Ik heb het idee dat mijn remleidingen niet helemaal in orde meer zijn en dat ze aan vervanging toe zijn.
Nu vind ik op internet bepaalde sets om alle remleidingen te vervangen voor mijn '65 amazon.
Deze sets zijn dus als ik het goed lees helemaal klaar om geinstalleerd te worden. Nu vind ik 2 sets. 1 van Nordicar en 1 van Scandcar. De prijs tussen deze sets is nogal verschillend. Heeft iemand ervaring met een van beide sets? Of weet iemand waarom er zoveel verschil zit in de prijs.
Het gaat dus om deze 2 sets:
www.volvo-parts.nl/amazon/bremse ... -2761.html
En deze
volvoonderdelen.com/Amazon-121/R ... en-b-3543/
Ik heb een amazon met enkel remsysteem en zonder bekrachtiger of remdrukbegrenzer.
Hopelijk heeft een van jullie ervaring hiermee:-)
Groetjes
Ik heb het idee dat mijn remleidingen niet helemaal in orde meer zijn en dat ze aan vervanging toe zijn.
Nu vind ik op internet bepaalde sets om alle remleidingen te vervangen voor mijn '65 amazon.
Deze sets zijn dus als ik het goed lees helemaal klaar om geinstalleerd te worden. Nu vind ik 2 sets. 1 van Nordicar en 1 van Scandcar. De prijs tussen deze sets is nogal verschillend. Heeft iemand ervaring met een van beide sets? Of weet iemand waarom er zoveel verschil zit in de prijs.
Het gaat dus om deze 2 sets:
www.volvo-parts.nl/amazon/bremse ... -2761.html
En deze
volvoonderdelen.com/Amazon-121/R ... en-b-3543/
Ik heb een amazon met enkel remsysteem en zonder bekrachtiger of remdrukbegrenzer.
Hopelijk heeft een van jullie ervaring hiermee:-)
Groetjes
Groet Jeroen
Amazon '65
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 430
29-05-2014 07:31 #140900
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic vervangen remleidingen
Beste Jeroen,
zoals ik het vanaf de websites kan beoordelen zit het prijsverschil in de locatie van de winkel maar niet in het product.
Let wel op! Deze "kant en klare" remleidingen zal je de leidingen eerst recht moeten maken en daarna in vorm moeten buigen, met een passende buigtang moet dat lukken maar zonder tang wordt het toch wat lastiger.
Het "kant en klare" slaat meer op de leidingen die met de wartels op de reeds op de juiste lengte gemaakte leidingen getrompt is.
Hoe kom je op het idee dat de koperen leiding niet meer goed is?, het kan ook zijn dat je rubberen remslangen wat week zijn geworden of dat er iets is met je hoofdremcilinder of je remmen zelf...
Succes Ruud...
zoals ik het vanaf de websites kan beoordelen zit het prijsverschil in de locatie van de winkel maar niet in het product.
Let wel op! Deze "kant en klare" remleidingen zal je de leidingen eerst recht moeten maken en daarna in vorm moeten buigen, met een passende buigtang moet dat lukken maar zonder tang wordt het toch wat lastiger.
Het "kant en klare" slaat meer op de leidingen die met de wartels op de reeds op de juiste lengte gemaakte leidingen getrompt is.
Hoe kom je op het idee dat de koperen leiding niet meer goed is?, het kan ook zijn dat je rubberen remslangen wat week zijn geworden of dat er iets is met je hoofdremcilinder of je remmen zelf...
Succes Ruud...
Volvo... Drive it like You hate it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 831
29-05-2014 08:54 #140902
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic vervangen remleidingen
En let op of de prijs incl. of excl. Btw is!
Ik heb een paar week geleden ook een set gekocht voor mn combi, in Barneveld.
Buigen gaat prima met de hand, gewoon rustig aan buigen en niet verwachten dat je haaks de hoek om kan.
Succes
Ik heb een paar week geleden ook een set gekocht voor mn combi, in Barneveld.
Buigen gaat prima met de hand, gewoon rustig aan buigen en niet verwachten dat je haaks de hoek om kan.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Harrie van Susteren
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 30
29-05-2014 09:44 #140906
door Harrie van Susteren
Beantwoord door Harrie van Susteren in topic vervangen remleidingen
Beste Jeroen,
Als er iets met een remleiding is kan dat niet anders zijn dan een lek. Dan heb je geen remdruk meer of te weinig. Dan moet je reservoir snel leeg zijn. Als je flink pompt met je voet op het rempedaal weet je snel genoeg of er een lek is.
Ik zou eerder aan iets anders denken, zoals ook Ruud hierboven suggereert.
Als er mogelijk iets is met de remmen: neem geen enkel risico bij een enkel remsysteem. Laat het goed nakijken als je dat zelf niet kunt.
Als er iets met een remleiding is kan dat niet anders zijn dan een lek. Dan heb je geen remdruk meer of te weinig. Dan moet je reservoir snel leeg zijn. Als je flink pompt met je voet op het rempedaal weet je snel genoeg of er een lek is.
Ik zou eerder aan iets anders denken, zoals ook Ruud hierboven suggereert.
Als er mogelijk iets is met de remmen: neem geen enkel risico bij een enkel remsysteem. Laat het goed nakijken als je dat zelf niet kunt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Knobben
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 30
29-05-2014 13:33 #140910
door Jeroen Knobben
Groet Jeroen
Amazon '65
Beantwoord door Jeroen Knobben in topic vervangen remleidingen
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Mijn remmen doen het nog heel goed. Ik verlies amper vloeistof uit mijn reservoir en de druk is nog heel goed. Hoofdremcilinder lekt wel een beetje. Ik heb verder alleen elke keer dat mijn achter-as nat is.
Ik zit niet in Nederland en kan geen extra foto's maken. maar voordat ik wegging heb ik deze foto gemaakt. Nu dacht ik eerst dat mijn seals versleten waren, maar als ik naar de foto kijk valt het mij op dat de remleiding geoxideerd is en dat de cardan nat is boven de seals.
Nu ga ik als ik weer in Nederland ben alle rubbers, brekers en veren vervangen van de auto. Het is nu het perfecte moment om alles op te lossen. Dan vervang ik ook alle blokken en de flexibele slangen. Het is inderdaad een kwetsbaar systeem als het fout gaat :x
Jeroen
Mijn remmen doen het nog heel goed. Ik verlies amper vloeistof uit mijn reservoir en de druk is nog heel goed. Hoofdremcilinder lekt wel een beetje. Ik heb verder alleen elke keer dat mijn achter-as nat is.
Ik zit niet in Nederland en kan geen extra foto's maken. maar voordat ik wegging heb ik deze foto gemaakt. Nu dacht ik eerst dat mijn seals versleten waren, maar als ik naar de foto kijk valt het mij op dat de remleiding geoxideerd is en dat de cardan nat is boven de seals.
Nu ga ik als ik weer in Nederland ben alle rubbers, brekers en veren vervangen van de auto. Het is nu het perfecte moment om alles op te lossen. Dan vervang ik ook alle blokken en de flexibele slangen. Het is inderdaad een kwetsbaar systeem als het fout gaat :x
Jeroen
Groet Jeroen
Amazon '65
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-06-2014 12:09 #140963
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vervangen remleidingen
Amper is niet goed genoeg. Je moet helemaal geen remolie hoeven bijvullen... Het lijkt wel of de nattigheid aan de linker zijde van de achterbrug zit, daar heb je een junction waar de achterremleidingen samen komen. Nattigheid doet remolie vermoeden, ahcterasolie (hypoid) heeft een kenmerkende weige geur.
De originele remleidingen zijn van ijzer en ze lijken roestig, na ruim 40 jaar mogen die wel eens vervangen worden.
Let op koper buigt heel makkelijk, maar knakt ook snel, handig is om een rond voorwerp te gebruiken waaromheen je de leiding kan buigen.
Buig niet te snel na de bevestigingsnippel, haal hem een cm naar achteren bij het buigen, anders kan je hem niet meer draaien om los te krijgen
De originele remleidingen zijn van ijzer en ze lijken roestig, na ruim 40 jaar mogen die wel eens vervangen worden.
Let op koper buigt heel makkelijk, maar knakt ook snel, handig is om een rond voorwerp te gebruiken waaromheen je de leiding kan buigen.
Buig niet te snel na de bevestigingsnippel, haal hem een cm naar achteren bij het buigen, anders kan je hem niet meer draaien om los te krijgen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Knobben
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 30
03-06-2014 01:17 #141004
door Jeroen Knobben
Groet Jeroen
Amazon '65
Beantwoord door Jeroen Knobben in topic vervangen remleidingen
Bedankt voor de reacties!
Ik ben over 4 weken, als het goed is , weer thuis. Ondertussen zijn de onderdelen onderweg.
Hopelijk kan ik dan beginnen een week nadat ik thuis ben. Eerst maar even en paar dagen bijslapen :roll: :lol: Tegen die tijd zal ik alles bijhouden op dit draadje. Als ik de manual er op na sla is het geen lastige klus om alles los te krijgen. Voor het vervangen van de remleidingen zal ik dan even opletten op de plaatsing ten opzichte van de nippels. Waarschijnlijk maak ik gewoon een 1 op 1 kopie van de huidige situatie.
Ik ben over 4 weken, als het goed is , weer thuis. Ondertussen zijn de onderdelen onderweg.
Hopelijk kan ik dan beginnen een week nadat ik thuis ben. Eerst maar even en paar dagen bijslapen :roll: :lol: Tegen die tijd zal ik alles bijhouden op dit draadje. Als ik de manual er op na sla is het geen lastige klus om alles los te krijgen. Voor het vervangen van de remleidingen zal ik dan even opletten op de plaatsing ten opzichte van de nippels. Waarschijnlijk maak ik gewoon een 1 op 1 kopie van de huidige situatie.
Groet Jeroen
Amazon '65
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.