- Berichten: 746
dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Je verbind de 2 uitgangen van de hoofremcilinder met elkaar, dus parallel en dan met 1 leiding naar de
wielremcilinders.
Is de remdruk dan gelijk aan een enkele cilinder of is de druk dan verdubbeld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2108
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Rudi Dortangs" schreef:
Leuk bedacht, maar de druk is dan exact hetzelfde. De druk voor en achter de zuiger in de cylinder die de twee helften scheidt is per definitie gelijk (als alles heel is), deze zuiger schuift tot dit het geval is. Als het zo was zoals je het bedacht hebt zou men geen ingewikkelde rembekrachtigers verzonnen en geplaatst hebben.
groeten, Rudi
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik nog een dubbelwerkende hoofdremcilinder heb liggen compleet met bekrachtiger.
Momenteel is mijn losse rembekrachtiger lek/stuk (de 3e al) en de laatste was een nieuwe die ik in de UK gekocht had.
Ik zit te denken om deze dubbelwerkende hoofremcilinder vast in te bouwen en naderhand de boel om te bouwen naar dubbel remsysteem als ik alle spullen heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
- Berichten: 504
Dat geeft natuurlijk veel minder extra veiligheid dan bij een dubbel remsysteem - ik zou niet graag een noodstop maken met alleen mijn achterremmen - maar iets is beter dan niets.
Bij mijn combi heeft een vorige eigenaar het zo aangebracht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Rob Vijgenboom" schreef:
Wat je eventueel ook kan doen met de dubbelwerkende hoofdremcylinder bij een enkel remsysteem, is de remcircuits voor en achter scheiden.
Dat geeft natuurlijk veel minder extra veiligheid dan bij een dubbel remsysteem - ik zou niet graag een noodstop maken met alleen mijn achterremmen - maar iets is beter dan niets.
Bij mijn combi heeft een vorige eigenaar het zo aangebracht.
hier had ik aan gedacht maar net iets lastiger te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Remt als een tierelier een 142 heeft een groot membraam en daardoor krijgt men mee bekrachteging ideaal.
Op huidige amazone heb ik een enkel syteem onbekrachtigd nu dat is hard trappen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
Dat de kwaliteit van sommige aftermarket bekrachtigers nogal dubieus is is bekend.
In principe zijn natuurlijk veel bekrachtigers ook niet volvo pas te maken voor de amazon.
Dat moet voor jou toch geen probleem zijn :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
Ik heb een bekrachtiger liggen met een dubbel membraam van een Audi A4 deze heeft een kleine diameter en kan gewoon in het verlengde komen te zitten van de originele bevestiging, hiervoor moet ik nog wel een lantaarnstuk maken om de bekrachtiger aan de carrosserie te maken maar dat stelt niet veel voor."rene Brandt" schreef:
Die rembekrachtigers uit de 140-240-740 serie zijn nogal groot en dan zit er weer van alles in de weg bijvoorbeeld de gasverdamper.
Dat de kwaliteit van sommige aftermarket bekrachtigers nogal dubieus is is bekend.
In principe zijn natuurlijk veel bekrachtigers ook niet volvo pas te maken voor de amazon.
Dat moet voor jou toch geen probleem zijn :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746


Dit is tenminste betrouwbaar spul en geen after-market rommel!
Mijn oude originele rembekrachtiger zoog mijn rem potje leeg, een after-marked rembekrachtiger gemonteerd en
deze bleef hangen en ik kreeg hem niet goed ontlucht of iets dergelijks want mijn pedaal bleef heel laag, na demontage en zonder bekrachtiger was het pedaal hard en hoog.
Vandaar het besluit om het anders te doen
Ik heb een lantaarnstuk gemaakt en een as om de bediening te verlengen.
hier de verlengde as gemonteerd.
en hier het geheel en de bevestiging is precies hetzelfde als origineel
er hoeft niets veranderd te worden dus het kan zo weer naar originele staat terug gebracht worden
En hier gemonteerd in de auto
De diameter is ongeveer 22,5cm en het gaat perfect.
Nog even ontluchten met behulp van luchtdruk, direct natuurlijk alles lekker doorgespoeld.
Op deze manier stelt het niets meer voor en remvloeistof vervangen doe je in 15minuten.
De druk die ik erop zet is net iets meer dan 1/2bar.
en voor degene die het na willen maken hier nog even het type nr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2108
Maar serieus:
heb je ook een steun aan de pot zoals bij de Volvo-versie van het gescheiden systeem of hangt het geheel alleen maar met twee bouten aan het schutbord? (bij Volvo 3 bouten en dus nog een steunbeugel)
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.