- Berichten: 10
rood waarschuwingslampje remmen
- Gerard van Hal (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je beschrijving van het pas na enkele keren pompen pas weer remdruk 'bovenin' te hebben doet mij denken dat je rembekrachtiger stuk zal zijn. Zijn wel te reviseren geloof ik. Vervangen is niet heel ingewikkeld.
Na het herstellen van de oorzaak moet de schakelaar van het lampje even gedemonteerd worden, dan het systeem ontluchten, dan schakelaar er weer in. Dan blijft het lampje weer uit, als het goed is.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Rob Spoon" schreef:
Eén van de vooruitstrevende technieken in de 140/164 serie zijn de gescheiden remsystemen. Als er een drukverschil in die systemen ontstaat, gaat het lampje branden. Dus, zoek de oorzaak van het drukverschil. In de documentatie is hier veel over te vinden. Het remvloeistof-reservoir is in twee delen. Op den duur zal één kant leeg raken.
Je beschrijving van het pas na enkele keren pompen pas weer remdruk 'bovenin' te hebben doet mij denken dat je rembekrachtiger stuk zal zijn. Zijn wel te reviseren geloof ik. Vervangen is niet heel ingewikkeld.
Na het herstellen van de oorzaak moet de schakelaar van het lampje even gedemonteerd worden, dan het systeem ontluchten, dan schakelaar er weer in. Dan blijft het lampje weer uit, als het goed is.
Als er lucht in het remsysteem zit, moet je ook vaker pompen voor er iets gebeurd. Dan hoeft de bekrachtiger nog niet defect te zijn.. toch? (tenzij de lucht via de bekrachtiger in de leidingen komt)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Helemaal vloeistof verversen dus. Hou dan rekening met de volgorde van ontluchten van de remmen, zie weer de documentatie.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1902
Bovendien kan de rembekrachtiger niet de oorzaak zijn van het brandende lampje.Het lampje gaat aan als er iets mis is in het hydraulisch systeem of als de handrem aangetrokken is.
De oorzaak van het brandende lampje kan ook liggen in het niet uitschakelen van de schakelaar van de handrembediening,die ook het lampje doet branden.
Voorts brandt het lampje ook als het massa draadje van het beveiligingscontact in het hydraulisch systeem er af is geschoten en aan de massa ligt.
,
Gezien het feit dat je rempedaal heel vreemd reageert op intrappen is er mi ergens iets behoorlijk mis in het remsysteem,waardoor een circuit voor de veiligheid automatisch is afgesloten.Hierdoor is er als beveiliging een massacontact in het systeem ingebouwd dat het lampje doet branden.
Niet meer rijden en goed laten nakijken is het advies!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ben het helemaal met Niek eens, direct actie op ondernemen en niet rijden !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerard van Hal (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1902
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.