beter(e) rem(men)systeem?!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 14:32 #53429 door
beter(e) rem(men)systeem?! is gemaakt door
Hallo, vandaag mijn Ama ('69 met rembekrachtiging) bij het schadebedrijf opgehaald. Viel me meteen weer op dat een Ama (techniek is recent naar gekeken) zo berenslecht remt. Zijn er modificaties aan te brengen? Wat zijn de kosten? Andere tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 15:24 #74812 door
Beantwoord door in topic beter(e) rem(men)systeem?!
Hoe een Amazon met trommelremmen remt weet ik niet, maar met schijven vóór, een rembekrachtiger, remkrachtverdeler en Ferodo Endurance remblokken remt mijn Amazon als vergif, ook volgas over hete bergpassen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 22:15 #74811 door
Een dergelijke amazon moet,als alles in orde is ,perfect remmen.Ik zou de remmen een sgoed reviseren.Als je bij mij in de buurt woont (Tilburg) mag je wel eens in een van mijn autos rijden om te testen hoe het hoort.06 24231515.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 07:57 #74810 door
Peter, dank voor je reactie. Remmen als vergif; dat klinkt mij als muziek in de oren! Waar kan ik die Ferodo Endurance blokken voor een Ama krijgen? Wat doen ze? Gr. Ernst

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 08:01 #74809 door
Niek, er is al tweekeer naar het systeem gekeken; zou goed zijn. Ama blijft echter sponsig/slap remmen. Mijn vorige oldie (DS) stond gewoon in de ankers; geen probleem. Als tip heb ik (ook) andere remleidingen gekregen: bied dit soelaas? Wat is het zwakste deel van het remsysteem van een Ama ('69, schijven voor, bekrachtiger, gescheiden systeem)? Gr.Ernst

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 10:54 #74808 door
Blijft sponzig remmen .Luchr erin? Hoofdremcilinder vervangen.Dit kan een hele verbetering opleveren.Remslangen ,6 stuks vervangen.Ik ga er van uit dat de bekrachtiger goed is.Zit het blokje van het veiligheids ventiel wel in het midden?Remklauwen goed gangbaar?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 20:11 #74807 door
Het remsysteem van een DS kan je niet vergelijken met die van de amazone. Hele oude DS-en hadden zelfs als rem een soort knopje. Bij die auto's is het eerder een kunst om niet TE hard te remmen. Ze hebben een uniek bekrachtigingssysteem. Maar ik geef toe dat ik de remmen van een Amazone ook niet echt geweldig vind. Je moet toch best wel hard trappen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan gaat het prima. Ik denk niet dat het ligt aan het remsysteem op zichzelf maar dat de mate van bekrachtiging bescheiden is uitgevoerd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2005 00:03 #74806 door
die blokken moeten speciaal gemaakt worden voor de Amazon, zal moeten uitzoeken welk type het was; maar....als de rest van de remmerij niet goed werkt heb je hier niet veel aan en ben je wel veel geld kwijt (zo'n setje blokken kost rond de 170€); ook met standaard remblokken moet een Amazon goed kunnen remmen, er is dus meer aan de hand met jouw auto; dat moet je eerst oplossen; die endurance remblokken zijn nuttig als je bv rally's rijdt en fading wil voorkomen, bij normaal gebruik zijn ze eigenlijk niet nodig en hebben dan hoogstens het nadeel dat ze veel remstof afgeven, sneller slijten en even opwarmtijd nodug hebben

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2005 08:24 #74805 door
Wat voor een remblokken heb je er nu in zitten?<br>In mijn Ama zaten één of andere onbekende keiharde blokken. Nu deze vervangen zijn door originele Volvo blokken, remt de auto een stuk beter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2005 13:55 #74804 door
Het zou goed kunnen dat bij het ontluchten van het systeem het , ik noem het even schakelaartje, niet is verwijderd uit het verdeelblokje, dit moet namelijk verwijderd worden anders blijft er lucht in het systeem zitten en remt het systeem maar voor 2/3.
Kijk hier eerst maar eens goed naar.
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD