- Berichten: 40
Ombouw gelijkstroom naar wisselstroom dynamo
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
27-02-2022 19:45 #197996
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Ombouw gelijkstroom naar wisselstroom dynamo is gemaakt door Joost van Daal
Goedenavond
ik wil graag mijn p1800 om laten bouwen van gelijkstroom naar wisselstroom. Auto laad niet op en ik heb al vele dingen vervangen. Zo is de spanningsregelaar vervangen, de dynamo maar steeds blijf ik problemen houden. Ik rijd op lpg en daarom slaat hij uit als ik geen of weinig acculading overheb…
hebben jullie een goed adres voor inbouw wisselstroomdynamo met ingebouwde spanningsregelaar ? Ik woon in de kop van Overijssel maar reizen is geen punt !
mvg
joost
ik wil graag mijn p1800 om laten bouwen van gelijkstroom naar wisselstroom. Auto laad niet op en ik heb al vele dingen vervangen. Zo is de spanningsregelaar vervangen, de dynamo maar steeds blijf ik problemen houden. Ik rijd op lpg en daarom slaat hij uit als ik geen of weinig acculading overheb…
hebben jullie een goed adres voor inbouw wisselstroomdynamo met ingebouwde spanningsregelaar ? Ik woon in de kop van Overijssel maar reizen is geen punt !
mvg
joost
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
27-02-2022 20:02 #197997
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Ombouw gelijkstroom naar wisselstroom dynamo
Hallo Joost,
geen antwoord op je vraag maar wel een opmerking van mij: als je gelijkstroomdynamo met regelaar in orde zijn, zou er eigenlijk geen probleem moeten zijn. Ik rijd al heel lang en heel veel probleemloos met mijn P1800 met gelijkstroomdynamo en LPG. Als je de dynamo en de regelaar al vervangen hebt en deze ook in orde zijn (nagemeten?) moet er toch iets anders niet in orde zijn. Of laat je de auto altijd lang stationair lopen of heb je veel abnormale stroomgebruikers ingebouwd? Een gelijkstroomdynamo heeft wat meer touren dan stationair nodig om te laden.
groeten.
Rudi
geen antwoord op je vraag maar wel een opmerking van mij: als je gelijkstroomdynamo met regelaar in orde zijn, zou er eigenlijk geen probleem moeten zijn. Ik rijd al heel lang en heel veel probleemloos met mijn P1800 met gelijkstroomdynamo en LPG. Als je de dynamo en de regelaar al vervangen hebt en deze ook in orde zijn (nagemeten?) moet er toch iets anders niet in orde zijn. Of laat je de auto altijd lang stationair lopen of heb je veel abnormale stroomgebruikers ingebouwd? Een gelijkstroomdynamo heeft wat meer touren dan stationair nodig om te laden.
groeten.
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1899
27-02-2022 20:03 #197998
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Ombouw gelijkstroom naar wisselstroom dynamo
Hallo Joost,
Je schrijft,dat de spanningsrelaar en de gelijkstroomdynamo zijn vervangen.Als dat nieuwe of goed gereviseerde onderdelen zijn , kunnen die niet jouw problemen veroorzaken. Een gelijkstroomdynamo met ingebouwde regelaar zal dan de problemen niet oplossen.Ik zou er een gespecialiseerd bedrijf in autoelectro naar laten kijken. Ik vermoed, dat de oorzaak in de bedrading gezocht moet worden. Zitten de plus en min kabels van de accu wel goed vast aan de de startmotor en de massa van de auto.? Zit de massakabel aan de motor wel goed vast aan de massa van de auto? Ik woon in regio zuid. Ik kan je dus niet helpen aan een adres bij jou in de buurt.
Succes , Niek de Boer.
Je schrijft,dat de spanningsrelaar en de gelijkstroomdynamo zijn vervangen.Als dat nieuwe of goed gereviseerde onderdelen zijn , kunnen die niet jouw problemen veroorzaken. Een gelijkstroomdynamo met ingebouwde regelaar zal dan de problemen niet oplossen.Ik zou er een gespecialiseerd bedrijf in autoelectro naar laten kijken. Ik vermoed, dat de oorzaak in de bedrading gezocht moet worden. Zitten de plus en min kabels van de accu wel goed vast aan de de startmotor en de massa van de auto.? Zit de massakabel aan de motor wel goed vast aan de massa van de auto? Ik woon in regio zuid. Ik kan je dus niet helpen aan een adres bij jou in de buurt.
Succes , Niek de Boer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 77
27-02-2022 22:04 #197999
door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Ombouw gelijkstroom naar wisselstroom dynamo
Joost, je hebt een PB
mvgr Rudi
mvgr Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.