- Berichten: 67
Plan van aanpak voor retauratie P1800E van 1972.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Senior lid
Minder
Meer
17-10-2021 14:55 #196172
door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Plan van aanpak voor retauratie P1800E van 1972. is gemaakt door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beste Forum leden.
Graag een tip voor aanpak retauratie P1800 E.
Gisteren een Volvo P1800 E gekocht van een man die het niet meer zag zitten.
De wagen was kompleet gestript, alles er uit, alleen de assen zitter er nog onder en de versnellings bak.
Alles is goed geducumuteerd en er is een foto repotage.
De Volvo komt uit de USA, de koets is goed, zit weinig werk aan, maar verder heeft de wagen best een goede boodschap gedaan.
De mL stand is 330000 , is best wel veel ?
De motor zit los en heeft ca 2 jaa geleden toen de vorige eigenaar deze wagen kocht, nog gelopen.
Wat zou de beste manier zijn:
Wij beschikken over een goede uitgebreide werkplaats met een brug en kunnen best wel sleutelen.
Ik kan een compressie test doen van de motor en of keeringen vervangen
Maar misschien zijn er leden die dit meer meegemaakt hebben, graag jullie ideen.
Deze wagen moet weer super netjes worden en betrouwbaar .
Graag jullie reaktie .
mvrgr Aart.
Graag een tip voor aanpak retauratie P1800 E.
Gisteren een Volvo P1800 E gekocht van een man die het niet meer zag zitten.
De wagen was kompleet gestript, alles er uit, alleen de assen zitter er nog onder en de versnellings bak.
Alles is goed geducumuteerd en er is een foto repotage.
De Volvo komt uit de USA, de koets is goed, zit weinig werk aan, maar verder heeft de wagen best een goede boodschap gedaan.
De mL stand is 330000 , is best wel veel ?
De motor zit los en heeft ca 2 jaa geleden toen de vorige eigenaar deze wagen kocht, nog gelopen.
Wat zou de beste manier zijn:
Wij beschikken over een goede uitgebreide werkplaats met een brug en kunnen best wel sleutelen.
Ik kan een compressie test doen van de motor en of keeringen vervangen
Maar misschien zijn er leden die dit meer meegemaakt hebben, graag jullie ideen.
Deze wagen moet weer super netjes worden en betrouwbaar .
Graag jullie reaktie .
mvrgr Aart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Kops
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 78
18-10-2021 13:18 #196202
door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Plan van aanpak voor retauratie P1800E van 1972.
Hi Aart,
Allereerst, gefeliciteerd!
(foto?)
Als de motor nog gelopen heeft, zal de computer van de injectie okay zijn.
Misschien inderdaad rubbers en keerringen vervangen als je er nu toch bij kunt.
Ook van de ophanging/stuurinrichting? Als het nodig is natuurlijk.
De lagering zal misschien ook zo her en der aandacht nodig hebben met die ML? (as bv)
Die van mij had bijna het 3voud (870.000) op de teller staan toen hij uit de VS kwam, dus tja... wat is veel.
De puntjes denk je neem ik aan wel aan, maar onderin zitten ook contacten van de injectie als ik me niet vergis en ik dacht dat die vaak vergeten werden.
Grtjs,
Han
Allereerst, gefeliciteerd!
(foto?)
Als de motor nog gelopen heeft, zal de computer van de injectie okay zijn.
Misschien inderdaad rubbers en keerringen vervangen als je er nu toch bij kunt.
Ook van de ophanging/stuurinrichting? Als het nodig is natuurlijk.
De lagering zal misschien ook zo her en der aandacht nodig hebben met die ML? (as bv)
Die van mij had bijna het 3voud (870.000) op de teller staan toen hij uit de VS kwam, dus tja... wat is veel.
De puntjes denk je neem ik aan wel aan, maar onderin zitten ook contacten van de injectie als ik me niet vergis en ik dacht dat die vaak vergeten werden.
Grtjs,
Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-10-2021 21:47 #196212
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Plan van aanpak voor retauratie P1800E van 1972.
Tja, bouwpakket van iemand anders afbouwen is een sprong in het diepe ... maar ik hoop dat je dit alles voor een redelijke prijs hebt gekregen.
Toen ik in '87 mijn '71 1800E uit LA kreeg was deze rollend en alles gemonteerd, ik heb er 5 jaar over gedaan om hem te restaureren, in de VS was al een nieuw front en li scherm gelast vanwege schade maar alles moest overnieuw.
Bijna alle 1800's uit de VS zijn krom of hebben schade aan het front en de achterzijde, dus check de body op schade/reparaties/roest en met een magneetje de dikte van de lak en plamuurlaag noemen ze ´bondo´ en ze kunnen er wat van daar. Er zijn instrumenten waarmee je dit heel nauwkeurig kunt bepalen.
Op deze site staat veel te lezen over de 1800 op Volvo P1800 Picture Gallery (volvo1800pictures.com daar kun je de green manuals vinden die de werking en revisie/reparatie beschrijven.
Een onderdeel boek aanschaffen is vitaal, zonder onderdeelnummers begin je niks, op de documentatie pagina kun je deze ook downloaden.
Ik doe al jaren aankoopkeuringen en bemiddel bij aankoop van klassieke volvo´s met name de 1800´s, waar staat de wagen ? ik zit in Doesburg en als je eens wil kijken naar mijn E en de ES waar ik mee bezig ben.
Geef me dan een pb of mail naar ed@sbka.nl
Toen ik in '87 mijn '71 1800E uit LA kreeg was deze rollend en alles gemonteerd, ik heb er 5 jaar over gedaan om hem te restaureren, in de VS was al een nieuw front en li scherm gelast vanwege schade maar alles moest overnieuw.
Bijna alle 1800's uit de VS zijn krom of hebben schade aan het front en de achterzijde, dus check de body op schade/reparaties/roest en met een magneetje de dikte van de lak en plamuurlaag noemen ze ´bondo´ en ze kunnen er wat van daar. Er zijn instrumenten waarmee je dit heel nauwkeurig kunt bepalen.
Op deze site staat veel te lezen over de 1800 op Volvo P1800 Picture Gallery (volvo1800pictures.com daar kun je de green manuals vinden die de werking en revisie/reparatie beschrijven.
Een onderdeel boek aanschaffen is vitaal, zonder onderdeelnummers begin je niks, op de documentatie pagina kun je deze ook downloaden.
Ik doe al jaren aankoopkeuringen en bemiddel bij aankoop van klassieke volvo´s met name de 1800´s, waar staat de wagen ? ik zit in Doesburg en als je eens wil kijken naar mijn E en de ES waar ik mee bezig ben.
Geef me dan een pb of mail naar ed@sbka.nl
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
19-10-2021 20:56 #196236
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Plan van aanpak voor retauratie P1800E van 1972.
Aart,
Gefeliciteerd. Mijn 1800E was net als de van Ed rijdend en compleet. Waar ik bij het opknappen heel veel aan heb gehad zijn de tips en adviezen van de Volvokv leden op dat forum. Dus veel vragen en over het algemeen krijg je tips en antwoorden op je vragen. Het helpt ook als je kunt kijken bij andere auto's en foto's van bepaalde details waren voor mij een uitkomst. Van de techniek is veel beschreven, ik vond het soms lastig om van het interieur informatie te vinden. Waar woon je? het helpt als je in de buurt bij iemand kan kijken hoe zaken in elkaar zitten.
Succes, Arnold
Gefeliciteerd. Mijn 1800E was net als de van Ed rijdend en compleet. Waar ik bij het opknappen heel veel aan heb gehad zijn de tips en adviezen van de Volvokv leden op dat forum. Dus veel vragen en over het algemeen krijg je tips en antwoorden op je vragen. Het helpt ook als je kunt kijken bij andere auto's en foto's van bepaalde details waren voor mij een uitkomst. Van de techniek is veel beschreven, ik vond het soms lastig om van het interieur informatie te vinden. Waar woon je? het helpt als je in de buurt bij iemand kan kijken hoe zaken in elkaar zitten.
Succes, Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.