- Berichten: 40
ervaringen met RVS sportuitlaat onder een p1800s
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
25-11-2020 11:14 #191125
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
ervaringen met RVS sportuitlaat onder een p1800s is gemaakt door Joost van Daal
Dag allen,
Ik heb vorige week via de webshop van onze vereniging een rvs sportuitlaat 2" besteld voor mijn p1800 s. Vier redenen: mooi geluid, fraai, duurzaam en de belangrijkste wellicht hij is platter verwacht ik.
Ik raak met mijn huidige steeds de grond bij het nemen van hobbels in woonwijken. Ook heb ik een set zware achterveren bij Nordicar gekocht omdat ik een grote lpg tank heb ingebouwd.
Wat zijn jullie ervaringen met deze uitlaat?
Ik heb vorige week via de webshop van onze vereniging een rvs sportuitlaat 2" besteld voor mijn p1800 s. Vier redenen: mooi geluid, fraai, duurzaam en de belangrijkste wellicht hij is platter verwacht ik.
Ik raak met mijn huidige steeds de grond bij het nemen van hobbels in woonwijken. Ook heb ik een set zware achterveren bij Nordicar gekocht omdat ik een grote lpg tank heb ingebouwd.
Wat zijn jullie ervaringen met deze uitlaat?
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-11-2020 22:28 - 26-11-2020 22:29 #191182
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ervaringen met RVS sportuitlaat onder een p1800s
Dit is een probleem bij de 1800, weinig bodemspeling, zeker bij wat spullen achterin.
De 1e demper moet plat zijn en is jaren niet verkrijgbaar geweest, ik meen dat in de RVS set een platte zit
Mocht het ondanks sterkere veren een probleem blijven....je kunt de 1e demper weglaten, geeft iets sportiever geluid maar wel veel meer vrije bodemspeling
RVS is prima voor uitlaten, echter ze zijn stijver dan de originele, bewegen slecht mee met optrekken en afremmen als de motor beweegt en dit kan tot scheuren leiden.
Ik adviseer en monteer altijd een flexibele mof tussen 1e uitlaat deel en uitlaat spruitstuk, lost het probleem op en verkrijgbaar in KVO shop.
Mocht je hulp nodig hebben bij montage, zit in Doesburg
De 1e demper moet plat zijn en is jaren niet verkrijgbaar geweest, ik meen dat in de RVS set een platte zit
Mocht het ondanks sterkere veren een probleem blijven....je kunt de 1e demper weglaten, geeft iets sportiever geluid maar wel veel meer vrije bodemspeling
RVS is prima voor uitlaten, echter ze zijn stijver dan de originele, bewegen slecht mee met optrekken en afremmen als de motor beweegt en dit kan tot scheuren leiden.
Ik adviseer en monteer altijd een flexibele mof tussen 1e uitlaat deel en uitlaat spruitstuk, lost het probleem op en verkrijgbaar in KVO shop.
Mocht je hulp nodig hebben bij montage, zit in Doesburg
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 26-11-2020 22:29 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
26-11-2020 23:22 #191185
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic ervaringen met RVS sportuitlaat onder een p1800s
Dankje es nuttige toevoeging! Ik merk nu al verschil door een andere bandenmaat en samen met die stijvere veren uit de Amazon moet dat lukken! Ik wil ook graag een beter geluid!
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.