- Berichten: 40
hoofdsteunen
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
13-11-2020 11:30 #190865
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
hoofdsteunen is gemaakt door Joost van Daal
Mijn hoofdsteunen (uit de p1800E) blijven niet staan, maar zakken steeds naar beneden. Wat is daar aan te doen? ik heb die ringen proberen aan te draaien. maar dat helpt niet...
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
13-11-2020 17:22 #190873
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic hoofdsteunen
Hallo Joost,
een bekend probleem waar men meestal een in mijn ogen verkeerde en niet mooie oplossing voor heeft: stukjes doorzichtige slang over de verchroomde buisjes schuiven met de juiste lengte zodat de hoofdsteunen op de gewenste hoogte erop rusten.
Een probleem is dat de konus in de kunststoffen moer langzaamaan groter wordt en men de moer zo nu en dan wat strakker moet trekken. Maar dit lost het probleem normaal niet op omdat het eigenlijke probleem in het kleine kunststoffen konische ringetje dat onder deze moer om het buisje aanwezig is zit. Dit ringetje heeft een opening zodat het door het aantrekken van de konus een kleinere diameter kan krijgen en dan om het buisje klemt. Maar meestal heeft dit ringetje ook als het gesloten gedrukt wordt nog steeds een te grote binnendiameter voor het buisje en kan dan dus niet klemmen.
Oplossing: de opening van het ringetje ongeveer een mm groter maken, dan kan het weer met een kleinere diameter samengedrukt worden als de moer met de konus het konische ringetje aandrukt en klemt dan om het buisje waardoor de hoofdsteun niet meer kan zakken (dit natuurlijk met alle 4 ringetjes doen, per buisje 1 maar samen zullen ze de hoofdsteun omhoog houden).
succes,
Rudi
een bekend probleem waar men meestal een in mijn ogen verkeerde en niet mooie oplossing voor heeft: stukjes doorzichtige slang over de verchroomde buisjes schuiven met de juiste lengte zodat de hoofdsteunen op de gewenste hoogte erop rusten.
Een probleem is dat de konus in de kunststoffen moer langzaamaan groter wordt en men de moer zo nu en dan wat strakker moet trekken. Maar dit lost het probleem normaal niet op omdat het eigenlijke probleem in het kleine kunststoffen konische ringetje dat onder deze moer om het buisje aanwezig is zit. Dit ringetje heeft een opening zodat het door het aantrekken van de konus een kleinere diameter kan krijgen en dan om het buisje klemt. Maar meestal heeft dit ringetje ook als het gesloten gedrukt wordt nog steeds een te grote binnendiameter voor het buisje en kan dan dus niet klemmen.
Oplossing: de opening van het ringetje ongeveer een mm groter maken, dan kan het weer met een kleinere diameter samengedrukt worden als de moer met de konus het konische ringetje aandrukt en klemt dan om het buisje waardoor de hoofdsteun niet meer kan zakken (dit natuurlijk met alle 4 ringetjes doen, per buisje 1 maar samen zullen ze de hoofdsteun omhoog houden).
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
13-11-2020 18:20 #190875
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
Dank Rudi,
Ik ga het uitproberen !
Fijn weekend!
Joost
Ik ga het uitproberen !
Fijn weekend!
Joost
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
19-11-2020 23:52 #191002
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 686
20-11-2020 12:32 #191004
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic hoofdsteunen
Mooi, ik vond het een mooie tip van Rudi! Ik moet die zeker onthouden als ik problemen krijg met mijn hoofdsteunen.
Het kan zo simpel zijn als je het maar 'even' weet.
Dat is het mooie van de Volvo club.
Arnold
Het kan zo simpel zijn als je het maar 'even' weet.
Dat is het mooie van de Volvo club.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3471
21-11-2020 00:32 #191013
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hoofdsteunen
Ik heb het met teflon tape gadaan gaat ook goed.
Johan Geers
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
25-11-2020 11:09 #191124
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
zo zie je maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.