- Berichten: 40
Nieuw hier
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
20-10-2020 12:35 #190565
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Nieuw hier is gemaakt door Joost van Daal
Goedemiddag,
Gisteren mijn langgekoesterde wens van het hebben van een p1800 s in kunnen willigen.
Heel blij mee. eerste stap is dinitrol behandeling en tweede wellicht kleppen laten harden tbv in te bouwen lpg installatie.
Ben benieuwd wat jullie zoal normaliter met elkaar organiseren!
Gisteren mijn langgekoesterde wens van het hebben van een p1800 s in kunnen willigen.
Heel blij mee. eerste stap is dinitrol behandeling en tweede wellicht kleppen laten harden tbv in te bouwen lpg installatie.
Ben benieuwd wat jullie zoal normaliter met elkaar organiseren!
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
21-10-2020 11:57 - 21-10-2020 12:26 #190569
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuw hier
Hallo Joost,
Welkom op het forum van de VKV; Mooie 1800 zo te zien op de foto.
Zelf heb ik ook een 1800 uit 1964, afkomstig uit Texas waar nog niets aan gelast is.
Ivm met covid zijn ritten en bijeenkomsten van de VKV uiteraard afgelast. De clubtaxaties en de onderdelen voorziening via de webshop gaan nog wel door.
Desondanks zou het leuk zijn om beide auto"s eens naast elkaar te zetten. Ik woon in Woerden, dus als je zin hebt in een ritje..
Mijn auto rijdt op benzine maar overweeg ook sterk om een gasinstallatie in te bouwen want door de andere samenstelling van de benzine heb ik toch al een paar keer benzine over het hete spruitstuk gehad door lekkage aan de carburateurs.
Daarnaast is LPG een veilige en schone brandstof.
Overigens als je niet al te veel km met de 1800 rijdt, hoef je de kop niet aan te laten passen. Hij gaat gemakkelijk 40000km mee zonder geharde klepzittingen te laten monteren. Wel regelmatig kleppen stellen! (5000 km)
Veel plezier met je auto en de VKV!
gr. Cor.
Welkom op het forum van de VKV; Mooie 1800 zo te zien op de foto.
Zelf heb ik ook een 1800 uit 1964, afkomstig uit Texas waar nog niets aan gelast is.
Ivm met covid zijn ritten en bijeenkomsten van de VKV uiteraard afgelast. De clubtaxaties en de onderdelen voorziening via de webshop gaan nog wel door.
Desondanks zou het leuk zijn om beide auto"s eens naast elkaar te zetten. Ik woon in Woerden, dus als je zin hebt in een ritje..
Mijn auto rijdt op benzine maar overweeg ook sterk om een gasinstallatie in te bouwen want door de andere samenstelling van de benzine heb ik toch al een paar keer benzine over het hete spruitstuk gehad door lekkage aan de carburateurs.
Daarnaast is LPG een veilige en schone brandstof.
Overigens als je niet al te veel km met de 1800 rijdt, hoef je de kop niet aan te laten passen. Hij gaat gemakkelijk 40000km mee zonder geharde klepzittingen te laten monteren. Wel regelmatig kleppen stellen! (5000 km)
Veel plezier met je auto en de VKV!
gr. Cor.
Laatst bewerkt 21-10-2020 12:26 door Cor Kraaijeveld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3480
22-10-2020 01:10 #190587
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Nieuw hier
Beste Cor, wat jij ervaart met jou P1800 heb ik hier ook een paar keer gehad met mijn amazone.
Ik heb toen toen nieuwe vlotters vol schuim, vlotternaalden en vlotterasjes vernieuwd alles voor de nieuwe benziene.
Echter ik rook af en toe nog benziene ben er toen achter gekomen dat vaporlock het probleem was en echt ik heb de benziene zien koken in de vlotterkom.
Een stuk van de bezienelijding loopt over het motorblok heen daarbij de termosstaat en dat is voor deze beziene net iets te warm vooral bij stationair.
Wat ik heb gedaan is de benziene lijding verlegd via de voorzijde van de auto tot nu toe geen problemen meer.
Je moet er rekening mee houden dat de druk van de benzienepomp 0,15 tot 0,28 bar is, de afdichting van de vlotternaalden kunnen ook niet veel meer aan.
Verder moet je ook eens naar de vlotter afstelling kijken, gap A op bijgevoegd document moet tussen de 1,6 en 5mm zijn.
succes
Johan Geers
Ik heb toen toen nieuwe vlotters vol schuim, vlotternaalden en vlotterasjes vernieuwd alles voor de nieuwe benziene.
Echter ik rook af en toe nog benziene ben er toen achter gekomen dat vaporlock het probleem was en echt ik heb de benziene zien koken in de vlotterkom.
Een stuk van de bezienelijding loopt over het motorblok heen daarbij de termosstaat en dat is voor deze beziene net iets te warm vooral bij stationair.
Wat ik heb gedaan is de benziene lijding verlegd via de voorzijde van de auto tot nu toe geen problemen meer.
Je moet er rekening mee houden dat de druk van de benzienepomp 0,15 tot 0,28 bar is, de afdichting van de vlotternaalden kunnen ook niet veel meer aan.
Verder moet je ook eens naar de vlotter afstelling kijken, gap A op bijgevoegd document moet tussen de 1,6 en 5mm zijn.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
27-10-2020 20:29 #190646
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic Nieuw hier
Dank en ik hoop snel jullie te ontmoeten!
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
28-10-2020 14:07 #190658
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Nieuw hier
Welkom bij de club,
Ik ben sinds 2011 lid en heb heel veel nut gehad van het lidmaatschap. Veel hulp gekregen en natuurlijk de VK shop met onderdelen. Meestal het goedkoopst en zeer service gericht.
Ik heb een 1800E uit 1970 met injectiemotor. Geen gas, gewoon benzine.
Terherne ligt niet naast mijn deur, wel en keer geweest met zoonlief.
Veel succes met je 1800!
Groeten
Arnold
Ik ben sinds 2011 lid en heb heel veel nut gehad van het lidmaatschap. Veel hulp gekregen en natuurlijk de VK shop met onderdelen. Meestal het goedkoopst en zeer service gericht.
Ik heb een 1800E uit 1970 met injectiemotor. Geen gas, gewoon benzine.
Terherne ligt niet naast mijn deur, wel en keer geweest met zoonlief.
Veel succes met je 1800!
Groeten
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
28-10-2020 14:11 #190659
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic Nieuw hier
Leuk Arnold! Heb je een foto van je 1800E?
Fijne dag!
Joost
Fijne dag!
Joost
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
28-10-2020 14:34 #190662
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Nieuw hier
Joost, bij deze!
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost van Daal
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 40
28-10-2020 15:13 #190665
door Joost van Daal
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Beantwoord door Joost van Daal in topic Nieuw hier
Prachtig! De saint kleur!
Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.