Welke bougies in 2130cc B20
- Rolf Ludeke
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-02-2025 12:33 #1048023
door Rolf Ludeke
Welke bougies in 2130cc B20 is gemaakt door Rolf Ludeke
Hallo, ik ben mijn motor aan het opbouwen en vraag mij af welke bougies er het best in kunnen? Het gaat om een B20 opgeboord naar 2130 cc met een compressie verhouding van 10:1, twee SU carburateurs en kleppen van 37 en 44 mm.
Iemand ervaring met een gelijkwaardige motor?
Vriendelijke groet, Rolf
Iemand ervaring met een gelijkwaardige motor?
Vriendelijke groet, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-02-2025 22:51 #1048051
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic Welke bougies in 2130cc B20
Hoi,
Je compressie is niet extreem dus ik zou beginnen met standaard goede kwaliteit bougies. Bijvoorbeeld van NGK.(vogens NGK catalogus voor b20b: bp6HS, electrodeafstand 0.7mm). Dan zou ik eerst eens gaanrijden en naar de kleur van de bougies kijken. Uiteraard moeten ze alle 4 ongeveer dezelfde kleur hebben. Zeker niet wit zijn (dan loopt ie te mager en loopt dus kapot of pickzwart (dan te vet). Zo kijken hoe het bevalt.
Thom
Je compressie is niet extreem dus ik zou beginnen met standaard goede kwaliteit bougies. Bijvoorbeeld van NGK.(vogens NGK catalogus voor b20b: bp6HS, electrodeafstand 0.7mm). Dan zou ik eerst eens gaanrijden en naar de kleur van de bougies kijken. Uiteraard moeten ze alle 4 ongeveer dezelfde kleur hebben. Zeker niet wit zijn (dan loopt ie te mager en loopt dus kapot of pickzwart (dan te vet). Zo kijken hoe het bevalt.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
- Rolf Ludeke
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-02-2025 23:08 #1048055
door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Welke bougies in 2130cc B20
Goed plan Thom, ga ik doen laat over een jaartje weten hoe het verliep. De auto bestaat nu nog uit losse onderdelen
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/11.png)
- Johan Geers
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2025 23:34 #1048056
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welke bougies in 2130cc B20
Voor euro 98 en LPG kan dit wel de juiste bougie, rijdt je op euro 95 zou ik naar bp5HS gaan.
Bio ethenol heeft een koelde werking (heb ik ergens gelezen in een scooter forum) en dan zou de bougie te koud blijven en stuk kunnen gaan,
Ik rijdt zelf met champion L92YC op euro 95 omdat hier niets anders te verkrijgen is.
Deze bougie heeft dezelfde hittegraad als NGK PB5HS.
m.vr.gr.
Johan Geers
Bio ethenol heeft een koelde werking (heb ik ergens gelezen in een scooter forum) en dan zou de bougie te koud blijven en stuk kunnen gaan,
Ik rijdt zelf met champion L92YC op euro 95 omdat hier niets anders te verkrijgen is.
Deze bougie heeft dezelfde hittegraad als NGK PB5HS.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Rolf Ludeke
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-02-2025 00:03 #1048057
door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Welke bougies in 2130cc B20
Ik ben van plan om 98 te gaan rijden omdat de compressie wat hoger dan normaal is. Zal ongeveer 10,4 worden.
Begin maar met de standaard bougie en ga het goed in de gaten houden.
Begin maar met de standaard bougie en ga het goed in de gaten houden.