Elektrische ontsteking Amazon B18A
- Chris Caenen
- Elite lid
Is er daarnaast op Internet een duidelijke beschrijving te vinden hoe de elektrische ontsteking gemonteerd en ingesteld moet worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Wat is jullie ervaring en welke elektrische ontsteking kan ik het beste gebruiken?
Die ervaring is er - gebruik hiervoor even de zoekfunctie op dit forum en dan zou je alles moeten vinden wat je wilt weten ....
Is er daarnaast op Internet een duidelijke beschrijving te vinden hoe de elektrische ontsteking gemonteerd en ingesteld moet worden?
Zeker, is te downloaden op de site van de leverancier.
- Chris Caenen
- Elite lid
Een duwtje in de juiste richting zou fijn zijn.
- Hansw
- Platinum lid
Als je huidige verdeler nog goed is qua curve en geen speling etc dan is een Hotspark een goed alternatief voor puntjes.
Zie ook www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...123-ontsteking-html/ voor nog wat meer info.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Adriaan Nagel
- Elite lid
Nooit meer gekeken naar afstelling, gewoon altijd starten- lopen.
Kan het je van harte aanbevelen!
122S
C70 Cabrio Soft
- Hansw
- Platinum lid
- Niek de Boer
- Platinum lid
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Uw bestelling bevat de volgende artikelen:
Your order contains the following products:
1 x product:
3BOS4V2L (12V) - The..
E36,97 a piece ex. 19% VAT
E44,00
1 x product:
ES33HEC (12V) - High voltage coil. 50.000 Volts. 3,3 Ohms..
E21,01 a piece ex. 19% VAT
E25,00
Shipping method:
Zone NL, standaard
E7,95
Total amount (incl. VAT):
E76,94
www.hot-spark.eu/webshop/index.php?page=...d=99&cat=20&group=23
www.hot-spark.eu/webshop/index.php?page=...rod=90&cat=2&group=7
Ik had deze contactpunten daar past bovenstaande dus op.
Het is wel ff klooien met de draadjes, bij mij gaan die vlak langs het motorblok, maar dat gaat al jaren goed.
Voordeel van dit systeem is dat je alles weer terug kunt zetten, het is goedkoper en je hebt dezelfde karakteristieken als een originele ontsteking maar bijna nooit meer afstellen. Het scheelt je ook nog eens een hoop geld en je leert weer een stukje van je eigen wagen kennen.
Je moet voor de nieuwe bobine wel een plek maken en het draadje uit het pantser naar de originele bobine "uitgraven" . Ik heb een kapotte bobine inclusief slotsysteem gevonden (de pantser kabel verbind het contactslot met de bobine) en daar het draadje van doorverbonden.
Na het installeren van de hotspark start hij als een tierelier, en je hoort de vonken.
Ik heb een klein stekkertje gemonteerd tussen de bobine en de voeding die uit de pantser kabel komt achter de pendalen, een goedkopere startonderbreker bestaat niet
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Om toch ook maar 'een duit in het zakje te doen' : Ik heb een pre-productie 123-ignition geïnstalleerd in 2003 (door de oprichter van 123-ignition; ik stond er alleen vol bewondering bij te kijken want had er toen nog absoluut geen kaas van gegeten). Het is zoals Lars al zei : 'set & forget'. Overigens gewoon met standaard bobine en zonder diodebrug o.i.d.
Natuurlijk blijft het electronica, en 1 op de ik-weet-niet-hoeveel van die dingen zal kuren kunnen gaan vertonen. Daar is Niek er dus al 2 van tegen gekomen; maar veel mensen zullen bij problemen onderweg met een conventionele stroomverdeler ook niet veel kunnen ondernemen .... (inderdaad, iemand die zich echt in de werking van die dingen verdiept heeft en al eens zo'n ding gereviseerd heeft, dus weer wel).