- Berichten: 96
Voorontsteking B20
- Bart Lasscher
- Premium lid
Minder
Meer
12-06-2011 20:48 #103759
door Bart Lasscher
Voorontsteking B20 is gemaakt door Bart Lasscher
hallo allemaal,
Ik heb een PV 544 van 62 met een B20 motor (niet origineel dus) nu heb ik een 123 ontsteking gemonteerd loopt op zich goed maar denk dat de voorontsteking niet juist is hij pakt moeilijk aan wie heeft ervaring of tips.
Groet Bart
Ik heb een PV 544 van 62 met een B20 motor (niet origineel dus) nu heb ik een 123 ontsteking gemonteerd loopt op zich goed maar denk dat de voorontsteking niet juist is hij pakt moeilijk aan wie heeft ervaring of tips.
Groet Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1146
13-06-2011 14:32 #103770
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Voorontsteking B20
Bart,,
het e.e.a. hangt af van wat voor carburateur-spruitstuk en uitlaat is gemonteerd,
is alleen het blok b20 met een zenith b18 carburateur en enkelvoudig uitlaatspruitstuk.
of betreft het een b20 met de bijbehorende stromberg en dubbel uitlaatspruitstuk of zelfs dubbele carburateurs?
in het laatste geval is het niet zo moeilijk , houd dan de afstelgegevens van de b20a of b20b aan
10 graden voorontsteking - vacuumslang los bij stationair toerental.
in het eerste geval is er geen standaard recept aanwezig voor de afstelling.
dit betreft een samengestelde configuratie waarvan ik denk dat je beter wegkomt met de b18a afstelling.
21-23 graden voorontsteking zonder vacuumaansluiting bij stationair toerental.
stel dan ook de 123 ign in op de b18a voorinstelling.
het e.e.a. hangt af van wat voor carburateur-spruitstuk en uitlaat is gemonteerd,
is alleen het blok b20 met een zenith b18 carburateur en enkelvoudig uitlaatspruitstuk.
of betreft het een b20 met de bijbehorende stromberg en dubbel uitlaatspruitstuk of zelfs dubbele carburateurs?
in het laatste geval is het niet zo moeilijk , houd dan de afstelgegevens van de b20a of b20b aan
10 graden voorontsteking - vacuumslang los bij stationair toerental.
in het eerste geval is er geen standaard recept aanwezig voor de afstelling.
dit betreft een samengestelde configuratie waarvan ik denk dat je beter wegkomt met de b18a afstelling.
21-23 graden voorontsteking zonder vacuumaansluiting bij stationair toerental.
stel dan ook de 123 ign in op de b18a voorinstelling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.