ontsteking op tijd zetten b20f

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2002 14:26 #57002 door
Wat er moet gebeuren: 10 gr. voor BDP met 700/800 toeren en vacuum eraf.Omdat het niet lukt om de motor op dat toerental te krijgen met vacuum eraf (ong. 1200 toeren is het laagste) vraag ik me af of het de procedure is dat je hem eerst op 700/800 zet, dan de vacummslang losmaakt en de ontsteking op tijd zet. Maar dat lijkt mee ook een beetje raar.Luchtlekkages acht ik onwaarschijnlijk.Wie weet de procedure?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2002 23:05 #60311 door
Beantwoord door in topic ontsteking op tijd zetten b20f
In Haynes staan de waarden voor de verschillende typen motoren. Achter "Stroboscopic" staat tussen haakjes (at 1500 rpm - vacuum unit disconnected). Achter de typen B18A&B en B20A staat verder geen opmerking, daar geld dus bovenstaande toerental met ontkoppeling van vacuum. Achter de typen B20B,E&F staat tussen haakjes een afwijkend toerental. Er staat niet vermeld dat de vacuum losgenomen moet worden. Dus dat moet je dan ook niet doen. (Bij de B20B is er misschien zelfs geen vacuum vervroeging, en bij de B20E&F is het vacuum een signaal voor de ECU (engine control unit) waar die blijkbaar niet zonder kan).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2002 17:08 #60310 door
Beantwoord door in topic ontsteking op tijd zetten b20f
Meet ook even je compressie, als deze laag is dan kan je problremen krijgen met een laag toerental. Bij de B18 moet het 11 kg/m3 zijn de B20 was iets hoger maar dat staat ook in HaynesIk had problemen met het laag afstellen dat lag aan de compressie (dure ingreep) en aan het vals vacuum zuigen langs de gasklep. Even alles kontroleren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2002 21:39 #60309 door
Beantwoord door in topic ontsteking op tijd zetten b20f
Het toerental tijdens het afstellen regel je voor een B20 E/F djet als volgt: met een (specie)deksel o.i.d met daarin een klein gaatje (8 mm) wat je met een schuifje kan afsluiten is het mogelijk om de luchttoevoer zodanig te regelen dat je op 700/800 toeren uitkomt. Je moet hiervoor de slang van het luchtfilter losmaken. Motor moet je dan op benzine laten lopen omdat dit op gas niet wil lukken. Alternatief is de luchtschroef aan de onderzijde in te draaien , maar dit is niet de officiele methode.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD