ontsteking afstellen met stroboscoop>

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 15:31 #54712 door
Dit weekend wilde ik mijn ontsteking afstellen m.b.v. een stroboscoop. In mijn werkplaatshandboek staat echter een voorbeeld van een b16a motor, terwijl mijn Amazon een B20A motor heeft. Ik kan het gradenboogje op deze motor niet vinden waarop ik de stroboscoop moet richten. Wel zit er een soort van vin op de polie, maar hierop richten lijkt me erg onnauwkeurig.Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ga ik precies te werk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 16:03 #68583 door
Beantwoord door in topic ontsteking afstellen met stroboscoop>
op de poelie staan de aantal graden voor en na BDP, en die vin, is de plek waar je hem afleest... Misschien zijn de lettertjes op de poelie een beetje vuil waardoor je ze over het hoofd ziet.

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 16:09 #68582 door
De cijfertjes staan op de poelie. Even schoonmaken/opschuren. Ik markeer het gewenste getal meestal met een stipje verf of tipp-ex voor de duidelijkheid.

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 17:58 #68581 door
De vin zit op het distributiedeksel en wijst naar de plek op de poelie die je moet aflezen. Terwijl je tegen de smalle kant van de poelie kijkt moet je die ronddraaien totdat je de schaal ziet. Het kan zijn dat je de poelie eerst moet schoonmaken voordat je die schaal kunt ontwaren. Eenmaal in zicht is de schaal als volgt: 10 0 10 20 30. Het deel 0 t/m 30 is vóór bovenste dode punt (VBDP), het deel dat voor je van belang is. Succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD