elektronische ontsteking
- Bezoeker
02-06-2004 08:49 #54687
door
elektronische ontsteking is gemaakt door
Ter Info:Een tijdje terug heb ik gevraagd of er iemand ervaring had met elektronische ontstekingen. Iemand raadde toen het Pertronix Ignitor systeem van IPD aan. Ik heb dit inmiddels ingebouwd en de stationairloop is sterk verbeterd en het afstellen van de onsteking is een stuk makkelijker geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
02-06-2004 12:03 #68694
door
Beantwoord door in topic elektronische ontsteking
<p>Wat mij brengt op de vraag of er iemand ervaringen heeft met de "123ignition", die er nu ook voor de B18/B20 is (en er al langere tijd was voor Citroens). Zie ook
www.123ignition.nl
Het schijnt te zijn ontworpen door een techneut uit Waddinxveen, m.a.w. een nederlands fabrikaat dus(?). Om de een of andere reden heb ik dan direct mijn twijfels over de kwaliteit, maar dat kan heel goed ten onrechte zijn. Wie spijkert mij bij?
Het schijnt te zijn ontworpen door een techneut uit Waddinxveen, m.a.w. een nederlands fabrikaat dus(?). Om de een of andere reden heb ik dan direct mijn twijfels over de kwaliteit, maar dat kan heel goed ten onrechte zijn. Wie spijkert mij bij?
- Bezoeker
02-06-2004 12:14 #68693
door
Volgens mij vervangt dit 123 systeem ook de vacuumvervroeging en de centrifugaalvervoeging. Bij pertronix worden alleen de puntjes vervangen. Als dit systeem de geest geeft hoef je dus alleen de puntjes maar terug te zetten en je rijdt weer.
- Bezoeker
02-06-2004 17:23 #68692
door
Die 123 doet het heel goed.Ik heb er een van de eerste serie voor praktijktesten.Veel meer koppel bij lage toeren, etc etc Niets mis mee (tot nu)Gewoon een
- Bezoeker
02-06-2004 20:30 #68691
door
Het mooie van de 123ignition is dat er niets aan de auto veranderd hoeft te worden. Het is oude ontsteking/verdeler er uit, nieuwe erin en dat is alles. Inderdaad geen centrifugaal vervroeging meer, maar een in stappen van 50 toeren voorgeprogammeerde vervroeging. Dit verloopt dus nooit meer, en behoeft na instalatie dus ook geen onderhoud of afstelling meer. Voor de twijfelaar: Als je de stand van de oorspronkelijke ontsteking aantekent, kan je bij wijze van spreke bij storing met je ogen dicht de oude verdeler terug zetten. Alleen werkt het ding gewoon storingvrij en hoeft dat dus helemaal niet.Rob Peereboom.
- Bezoeker
03-06-2004 13:53 #68690
door
ik heb even gekeken op 123ignition.nl, maar er staat bij dat het voor future, is. Wat kost zoiets, Rob? en in vergelijking met anderen?Gr Ron
- Bezoeker
03-06-2004 14:22 #68689
door
Hallo Ron, De eerste 200 zouden verkocht worden voor een prijs rond de 200 euro. Daarvoor krijg je dus een complete stroomverdeler met alle electronica ingebouwd. Montage is dus oude verdeler eruit. nieuwe erin. In de nieuwe zit en afsteldiode waarmee hij vervolgens in een beweging juist wordt afgesteld.Rob Peereboom.
- Bezoeker
04-06-2004 21:34 #68688
door
Heren, gaan wij voor 200 euro een setje contactpunten vervangen? Rijden wij niet in een oldtimer?