ontstekingsresten
- Bezoeker
30-06-2004 12:49 #54578
door
ontstekingsresten is gemaakt door
Omdat mijn Combi, B18B, 1967, stationair en bij optrekken niet zo lekker loopt sinds een week, heb ik de puntjes eens even bekeken. Die zijn wel aan vervanging toe, er zit een flinke pit op. Ook de contacten in de verdelerkap zijn aangevreten. Heb 't allemaal opgeschuurd en ga dus nieuw aanschaffen. Echter, ik zie in de buurt van de puntjes wat resten liggen van een een klein veertje, slechts enkele mm in doorsnee. Wat zou dit kunnen zijn, en wat zou de beste oplossing zijn ? Veertje vervangen of aan revisie/vervangen of i.d. gaan denken. In het onderdelenboek kan ik niet goed opmaken welke type ontsteking ik heb. Op het moterplaatje staat dat het een B18A is, er zitten echter wel twee carburateurs op. Ik zie jullie opmerkingen graag tegemoet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
30-06-2004 13:37 #69164
door
Beantwoord door in topic ontstekingsresten
met grote waarschijnlijkheid zij dit de veertjes van de centrifugaalvervroeging, zichtbaar zodra je de grondplaat uit het ontstekingshuis verwijdert. er moeten 2 veertjes aan zitten. vervanging is zeer eenvoudig als je tenminste zo'n veertje hebt. als je het mindere stationair en optrekken voor lief nemt, kan het m.i. weinig kwaad om hier voorlopig mee door te rijden totdat je een nieuw veertje hebt. ik zou wel de resten zsm verwijderen. losse stukjes kunnen in de verdeler voor problemen zorgen, zie elders op dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
01-07-2004 12:20 #69163
door
Beantwoord door in topic ontstekingsresten
Is het een stevig veertje of een vrij slappe?<BR>Stevig is van de centrifugaalvervroeging, slap is het veertje van het grafieten contactpunt bovenin de verdelerdop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.