electronishe-ontsteking
- S. van Veen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-04-2007 22:45 #51331
door S. van Veen (GAST)
electronishe-ontsteking is gemaakt door S. van Veen (GAST)
heb een 123-ignition in myn p-1800 gezet maar heb nu een witte draad over van
de toeren teller die op de oude zat wie weet waar deze op moet
de toeren teller die op de oude zat wie weet waar deze op moet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Beker (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
15-04-2007 15:09 #84907
door Han Beker (GAST)
Beantwoord door Han Beker (GAST) in topic electronishe-ontsteking
<p><strong>Er gaat een draad van de electronische ontsteking rechtstreeks naar de bobine. Die draad moet eerst aangesloten worden op de witte draad naar de toerenteller. Vanaf de toerenteller loopt die draad dan weer naar de bobine. Maar bereid je voor op een teleurstelling. Bij mij zwiept de wijzer van de toerenteller alle kanten op sindsdien en ik heb niemand kunnen vinden die daar raad op weet. Waarschijnlijk is de inpuls die naar de bobine gaat en afkomstig is van de electronische ontsteking net iets anders als </strong><strong> bij de conventionele ontsteking. Ik heb er wel eens aan gedacht om het binnenwerk van de orginele toerenteller te vervangen door een modern systeem want ook in de oude situatie is de toerenteller vaak een probleemgeval (geeft onjuiste waarden aan).</strong></p>
23-05-2007 17:14 #84906
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic electronishe-ontsteking
<p>Met de 123-ignition kun je de 'oude' toerentellers zonder problemen blijven gebruiken. De toerentellers werken op een inductiesignaal van de draad tussen de ontstekingsunit en de bobine. Ook met de 123-ontsteking kun je dit gewoon zo aansluiten.</p><p>Ben Flierman, Tinustechniek</p>
tinustuning.nl