(Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede

  • Bart van de Guchte
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2024 19:24 #1046834 door Bart van de Guchte
(Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede is gemaakt door Bart van de Guchte
Voor het vervangen en upgraden van de elektrische installatie van mijn Duett zoek ik 4 oude relais om de behuizing te gebruiken voor het verstoppen van de moderne relais. De blikken relais met een diameter van 42mm zijn geschikt. Zie foto. Bijvoorbeeld seinlicht, of overdrive relais.

4 dezelfde in enigzins nette staat zou perfect zijn. Ze mogen natuurlijk defect zijn. Liever zelfs.

Bedankt vast
Bart
Heeft er iemand nog iets liggen?

 

PV544 B18A 1964 -- P210 B18D LPG 1966
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Graan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2024 20:26 #1046841 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb zelf in dit type relais een modern relais (zo een vierkante) gelijmd. Dat pas namelijk ook.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bart van de Guchte
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2024 20:56 #1046842 door Bart van de Guchte
Beantwoord door Bart van de Guchte in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Dat zou zeker ook een optie zijn. Ik wil het graag zoveel mogelijk tijd correct houden en de vierkante relaistjes uit het zicht hebben. Gaat om vier relais. Liefst in vier matchende behuizingen. De ronde lijken me makkelijker te vinden. Vandaar de keuze.

PV544 B18A 1964 -- P210 B18D LPG 1966

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Graan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-10-2024 09:13 #1046844 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Ah oke. Ik had zelf meer de rechthoekige liggen. Vandaar dat ik zelf die heb gebruikt. Ik heb even gezocht of ik uberhaupt die ronde heb liggen. 2 stuks, maar niet matchend.  Zie foto. Ik weet ook niet of ze het doen, maar dat maakt niet uit gezien je ze gaat vullen met iets nieuws.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bart van de Guchte
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2024 10:44 #1046845 door Bart van de Guchte
Beantwoord door Bart van de Guchte in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Deze lijken sprekend op de 2 die ik al heb liggen.
Liefst natuurlijk 4 gelijke, maar de steek en positie van de bevestigingsgaten zijn bij de mijne allebei hetzelfde 60mm en 17mm onder de bovenkant. Hier kan ik mee leven. En het is dus mogelijk om ze weer te vervangen als ik 2 matchende tegenkom.
Ik wil ze graag. Wat wil je er voor hebben?
Als het niet te ver is kan ik ze ophalen. Ik kom uit Roosendaal. Zou je ze anders op kunnen sturen?

PV544 B18A 1964 -- P210 B18D LPG 1966
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Graan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-10-2024 11:47 #1046846 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Wat mij betreft mag je ze hebben. Zo blijft het ook leuk. Ik denk dat ophalen wat lastig wordt. Het is namelijk wel een stukje rijden. Ik woon in Wormerveer. 

Wat je zou kunnen overwegen is om de bevestiging  op het ronde huisje van 1 type na proberen te maken om ze gelijk te krijgen en dat je ze mooi probeert te spuiten of polijsten, zodat ook de teksten er af zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bart van de Guchte
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2024 12:12 #1046847 door Bart van de Guchte
Beantwoord door Bart van de Guchte in topic (Defecte) Blikken relais 42mm doorsnede
Op halen in Wormerveer is inderdaad een beetje te gek. Het zal via de post moeten. Fijn dat ik ze mag hebben. De Duett zal nooit meer in concourstaat komen. Daarvoor is hij te ver heen. Relais schoon maken en de bevestigingsbeugels spuiten is voldoende. En de tekst... Tja. Oogje dicht knijpen 😉
 

PV544 B18A 1964 -- P210 B18D LPG 1966

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD