Verschil B20 A en B20 B?
- Harmen Meek (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2009 18:03 #49899
door Harmen Meek (GAST)
Verschil B20 A en B20 B? is gemaakt door Harmen Meek (GAST)
<p> </p><p>Hallo</p><p>Naar mijn informatie heeft mijn pas aangeschafte Amazone combi een B20 A motor. Wat wil deze 'A' zeggen? Wat is het verschil met het type B. Verder vind ik op de volgende site
//www.volvoamazonpictures.se/powertrain/powertrain.html#engineoutputs
dat de B20 A motoren pas vanaf 1969 zijn toegepast bij de P 220. Mijn Amazone is echter van 1968, hoe kan dat?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Harmen</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-01-2009 19:10 #91175
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Verschil B20 A en B20 B?
<p>Herman,</p><p>De letters duiden verschillende blok-typen aan:</p><p>-Type A is met 1 carburateur, A-nokkenas, en compressie van ca. 1:8</p><p>-Type B of D heeft 2 carbs, C-nokkenas, en compressie van ca. 1:9</p><p>-Type E of F zijn injectieblokken, met een D of K-nokkenas, en compressie van ca. 1:10</p><p>De B20A was de eerste B20 die leverbaar was. Voor zover ik weet is hij vanag '68 toegepast, en kan dus gewoon het orginele blok zijn. Uiteraard kan het zijn dat er ook later een keer een ander blok in gezet is. De B18 en B20 motoren zijn qua uiterlijk en werking volledige identiek.</p><p>Ben Flierman,
www.tinustechniek.nl
</p><p> </p>
tinustuning.nl
27-01-2009 20:30 #91174
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Verschil B20 A en B20 B?
<p>Wat meer specificaties over deze motoren is o.a. hier te vinden: </p><p>
www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html
</p><p> Is er overigens ooit wel zoiets als een B20D-motor geweest...?</p>
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2009 21:23 #91173
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Verschil B20 A en B20 B?
<p>Herman,</p><p>De modellen of series liepen van augustus tot augustus, dus jouw combi van 1968 zou dan van het laatse halfjaar van 1968 moeten zijn, anders is de motor gewisseld zie de reactie van Ben.</p><p>Vr groeten Kees Vos Bennekom</p>